2.830 visninger
|
Oprettet:
Hoster slim op {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen,
Jeg har en hund, der når han har løbet på stranden altid får hosteanfald efterfølgende. Han hoster slim op, Hvidt skummet slim. Og man er nødt til at fjerne alt slimet før det går over, mad og drikke gør ingen forskel.
Forleden fortalte min mor mig, at han havde løbet og leget med en anden hund, efterfølgende fik han sine hoste anfald. De skulle efter sigende have varet 1 times tid, hvorefter hunden sov, men da han vågnede fortsatte det endnu en times tid hvorefter han sov og det var ovre.
Er der nogen der har oplevet noget lignende og ved hvad det kan være?
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 490
Det startede i februar måned efter min hund blev presset lidt for meget til træning, og har været igennem et længere forløb hos dyrlæge.
Min hund hoster ikke men giver et ordentlig bøvs hvor der kommer slim og skum op uden forvarsel, og han kan bøvse medens han går. Nu er vi kommet så langt at der en til to uger mellem det sker, hvilket er acceptabelt både for dyrlægen og mig.
Se billede ser din hunds opkast sådan ud?
Du skal sørge for at komme til dyrlæge, da syrebalancen i maven forandres ved gentagne opkast og kan i værste tilfælde ætse spiserøret, og det kan man ikke gøre noget ved andet end aflivning af hunden.
Jeg kan se du bor i København, så kan jeg stærkt anbefale Faxe Dyrehospital, dyrlæge Annette Spor, der har speciale i mave/tarm. Jeg blev henvist dertil af min dyrlæge, men kom ikke så langt, min dyrlæge brugte hende som second opinion.
Du kan finde hende på Google.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 693
jan 2012
jan 2012
sep 2011
sep 2011
jan 2012
sep 2011
jan 2012
Heldigvis for dig og din hund er det gået i sig selv igen.
Hoster slim op