{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

hvordan står man ift loven {{forumTopicSubject}}

Har en der lufter sine hunde forbi min baghave to meget små hunde uden snor på. Som har truet med politianmeldelse for min hund gør når han gå forbi. Og ja det gør han men jeg er ude ved ham så snart han gør og for ham til at stoppe. Manden går så frem og tilbage langs min hegn mens han råber op om at nu skal den hund have en ende om han så selv skal gøre det og nu melder han os til politiet. Min have er hegnet ind med 180 cm højt hegn plus en hæk så det er jo ikke for min hund kan komme ud..... vil der kunne komme en sag ud af sådan noget

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan står man ift loven
  • #1   27. aug 2014 Tror bestemt ikke at han ville få noget ud af det, især ikke hvis du nævner at han lufter sine hunde uden snor, og faktisk er til gene for dig fordi han går rundt ved dit hegn og råber ind til dig..

• #2   27. aug 2014 nej, der vil ikke kunne komme en sag ud af det.
    Jf loven må en hund ikke til stadighed genere med sin gøen, men det lyder jo heller ikke til at han står der og gøer hele dagen.

• #3   27. aug 2014 Optog hans vandren frem og tilbage og hans råberi, så kan du afspille det for politiet, hvis de en dag skulle komme forbi.

• #4   27. aug 2014 Der vil nok kunne komme en sag ud af det, men ikke på den måde han ønsker....
    Det lyder som chikane

• #5   27. aug 2014 Han skal da bare klappe kaje, mage til klaphat smiley
    Nej, du har dit på det tørre smiley

• #6   27. aug 2014 Ok tak for svaret vil se om jeg ikke kan optage ham næste gang. Er lidt bekymret for om han smider noget over hegnet som hunden vil spise har nemlig fundet forskellige ting i haven bla. En pakke leverpostej. ... jeg har spurgt mine naboer om min hunds gø. Og de siger det ikke er noget de har lagt mærke til

• #7   27. aug 2014 Hvis det forholder sig som du beskriver, så vil manden formegentlig ikke få andet ud af en anmeldelse end en at betjenten fortæller ham at han er galt på den smiley

• #8   27. aug 2014 Han gjore det igen i går der var det min farmor der passet hunde og hun fortalte mig om ham da jeg kom hjem. Hun sage hun var helt rystet over ned behandling han hade givet hende og han blev ved selv om hunden var kommet ind i huset

• #9   27. aug 2014 Film ham da...
    Det er chikane, og han kan ikke gøre hverken dig eller din hund noget (ifht. politiet)

• #12   27. aug 2014 Hvad med at melde ham for at genere dig og din hund, fortæl han kaster ting ind i din have som du frygter der er gift i, at han har truet med at gøre en ende på din hund og har været grov over for din familie. Det er dit hjem så han får nok en advarsel og bliver bedt om at holde sig fra dit hus og hegn. Næste skridt vil så være et tilhold hvis han ikke lader jer være.

• #14   27. aug 2014 Mi tanke er, at den mand blot vil irritere,.

• #15   27. aug 2014 Film ham og meld ham for trusler og chikane...

Uanset hvad mandens motiv er, så er det da skide ubehageligt... Og din hund må da gerne vuffe lidt, når der går folk forbi...

Alternativt kan du lære din hund at være stille, når der passere hunde... Det er altid godt for hunden at kunne smiley Men jeg ville stadig filme og melde den idiot.

• #16   27. aug 2014 "§ 4. Forstyrrer en hund de omboendes ro ved gentagen eller vedholdende gøen eller tuden, og der indgives klage derover til politiet, giver dette besidderen pålæg om at holde hunden indelukket eller, hvis denne foranstaltning ikke hjælper, eller hunden allerede holdes indelukket, at lade den fjerne."

• #20   27. aug 2014 Isabella: Fordi du er et mere overbærende og tålmodigt menneske måske? smiley

TS: Held og lykke med at fange ham på video. Det er vidst det bedste bevis du kan indsamle smiley

• Hanne J
    Hanne J Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 26
    #21   27. aug 2014 Må man lufte hund uden snor på offentlig område ? Det skulle du måske gøre ham opmærksom på men film med telefonen først så du har noget til politiet så du kan bevise at manden er fuldstændig skør i hovedet han må finde en anden rute til sine lufte ture.

• #22   27. aug 2014 Ja det må man Hanne

• #23   27. aug 2014 omboendes - er flere end én.

• #25   27. aug 2014 Få dine naboer på alle sider til at skrive under på at de ikke føler sig generede af din hund men måske derimod af manden? (Måske nogen af dem også har problemer med sådan en nar?)

Meld ham for chikane.

Du må KUN filme på egen matrikel og der må ikke på videoen være noget som helst fra offentligt areal med ... Som jeg har forstået loven.

Der er en hundeejer her fra HG der får smidt alt muligt i hendes indkørsel. Hun kan ikke engang filme ham for hun må ikke filme ud over matrikels grænser ...

• #26   27. aug 2014 Ok han bor på en anden vej en min et godt stykke fra mig. Har talt med en genbo som kom over til min farmor da han hade hørt det hele og fortalte at hun ikke skulle høre på ham da han var tosset i hovedet. Hvis jeg filmer i min have kan man ikke se ud på vejen da det er hegn og hæk men man ville kunne høre ham. Jeg arbejdede på at få min hund til at holde kæft når der kommer nogle han er ved at have lært at man skal gå ide når der komme en hund forbi man han gør nok en 5 til 10 gange inden han når ind

• #27   27. aug 2014 Du skrev, der bl.a.var smidt leverpostej ind i din have, det vil jeg være meget bekymret for, da der kan være puttet noget i som din hund ikke kan tåle.

Jeg tror jeg vil tjekke min have for noget der er smidt ind inden jeg lukker min hund ud, møgirriterende at skulle gøre det i egen have.

En genbo har jo sagt han var tosset i hovedet!

• #28   27. aug 2014 Optag det endeligt du kan ikke gøre så meget hvis du ikke har beviser og kontakt politiet så hvis han endelig skulle finde på og melde dig så er du allerede kommet i forkøbet og politiet kender til "sagen" hvis han overhovedet kan lave en sag????

• #29   27. aug 2014 Hans stemme burde være nok.

Kommentér på:
hvordan står man ift loven

Annonce