{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.029 visninger | Oprettet:

Laika-musen
Laika-musen
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 85

Falsk drægtighed efter sterilisation {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg fik for fire dage siden steriliseret min hund, og det gik rigtig godt. Jeg fik hende steriliseret 3 måneder efter første løbetid (dvs. mellem to løbetider). Da jeg hentede hende, fortalte dyrlægen, at min hunds mælkekirtler var lidt hævede, og at de skulle falde inden for 2-3 uger, hvis hun ikke skulle have GalaStop.
Nu står jeg dog i den situation, at min hund i søndags begyndte at vise tegn på falsk drægtighed. Hun slæber rundt på sine pivedyr og hyler, når hun sidder med dem. Hun er heller ikke meget for at spise og drikke. I går aftes opdagede jeg, at der kommer lidt mælk ud af hendes bryster, hvis man nusser hende på brystet.
Jeg undrer mig over, at hun kan komme i denne tilstand nu efter sterilisationen, men jeg har googlet lidt, og jeg kan se, at det også er sket for andre.

Hvad ville I gøre? Ville I ringe til dyrlægen og få GalaStop, eller ville I se tiden an i et par dage?
Jeg har gemt alle bamserne væk, så der ikke er noget, hun kan tro er hvalpe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Falsk drægtighed efter sterilisation
  • #2   26. aug 2014 Det samme skete for min Luna, og hun var så belastet af det, at jeg var nødt til at give Galastop (i samråd med dyrlægen). Hun var mere optaget af sine "hvalpe" end sit operationssår.

• Laika-musen
    Laika-musen Tilmeldt:
    dec 2013

#3   26. aug 2014 Bente H: Hvordan hjalp det så? Fik hun det hurtigt bedre? Og er hun helt normal nu?
    Jeg blev lidt bekymret, da der stod på netdyredoktor, at man kunne risikere, at hunden blev "låst" i tilstanden smiley

Isabelle: Tak, jeg ser hende lige an her til formiddag, og så ringer jeg enten senere i dag eller i morgen afhængigt af, hvordan hun har det smiley

• #4   26. aug 2014 Det er normalt! Ring til dyrlægen og få galastop udskrevet. Det sker formodentlig aldrig igen, det er en reaktion på indgrebet.

• #5   26. aug 2014 3 dage, så var hun helt normal igen, og der har aldrig været noget siden. Det med at "blive låst i tilstanden", siger min dyrlæge er en skrøne.

• Laika-musen
    Laika-musen Tilmeldt:
    dec 2013

#6   26. aug 2014 Okay, det var da rart at vide smiley Jeg må ringe til dyrlægen og høre, hvad de mener. Tusind tak for jeres hjælp, det gjorde mig en del mindre bekymret smiley

• #7   26. aug 2014 Det er så "træls" når de dyrlæger ikke kan blive enige, men måske det skyldes forskellige erfaringer ...

Da min ældste skulle steriliseres trykkede han på hendes "patter" der kom lidt ud, og vi blev sendt hjem med en senere tid da han konkluderede at hendes hormoner ikke var i den optamale balance ... han mener at de kan låses i en tistand hvis indgrebet ikke gøres på det bedst mulige tidspunkt ( når planlægning er mulig) ... tror så stadig det er sjældent, men Ts ville også kontakte dyrlægen for hurtigst muligt at få hende ud af den falske drægtighed....

• Laika-musen
    Laika-musen Tilmeldt:
    dec 2013

#8   26. aug 2014 Så har jeg haft fat i dyrlægen, der mener, at det er bedst lige at se tiden an. Det er de sidste hormoner, der raser i hende, og jeg skal bare sikre, at hun spiser og drikker nogenlunde som hun skal.

• #9   26. aug 2014 Det har jeg også prøvet, og jeg havde et kuld hvalpe på ca. 4 uger på det tidspunkt, som hun kunne adoptere, og det skal jeg lige love for at hun gjorde.

Min fik ikke nogen behandling og selv ud den og med hvalpe hun kunne ligge med gik der kun få dage, før hun blev sig selv igen.

Men hvis man ikke har hørt om det før, så bliver man godt nok noget paf.

• Laika-musen
    Laika-musen Tilmeldt:
    dec 2013

#10   27. aug 2014 Hvor lang tid, ville I lade hende gå, uden at give GalaStop? Eller bare kontakte dyrlægen igen?
    Hun sover hele tiden, og hun vil helst ikke spise og drikke. Jeg sørger for at håndfodre hende med kylling (det eneste hun vil spise pt) og så tvinger jeg hende til at drikkke lidt ved at sprøjte lidt vand ind i munden på hende med en engangssprøjte.
    Jeg ved ikke med sikkerhed, om hun ville drikke tilstrækkeligt med vand af sig selv, men jeg tør ikke rigtig andet end at tvinge væske i hende.
    Når vi går små ture, er hun simpelthen så glad. Hun drøner rundt (så meget som hun nu må efter operationen), og hun virker som en total modsætning til den hund, som jeg har derhjemme.

Kommentér på:
Falsk drægtighed efter sterilisation

Annonce