Falsk drægtighed efter sterilisation {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg fik for fire dage siden steriliseret min hund, og det gik rigtig godt. Jeg fik hende steriliseret 3 måneder efter første løbetid (dvs. mellem to løbetider). Da jeg hentede hende, fortalte dyrlægen, at min hunds mælkekirtler var lidt hævede, og at de skulle falde inden for 2-3 uger, hvis hun ikke skulle have GalaStop.
Nu står jeg dog i den situation, at min hund i søndags begyndte at vise tegn på falsk drægtighed. Hun slæber rundt på sine pivedyr og hyler, når hun sidder med dem. Hun er heller ikke meget for at spise og drikke. I går aftes opdagede jeg, at der kommer lidt mælk ud af hendes bryster, hvis man nusser hende på brystet.
Jeg undrer mig over, at hun kan komme i denne tilstand nu efter sterilisationen, men jeg har googlet lidt, og jeg kan se, at det også er sket for andre.
Hvad ville I gøre? Ville I ringe til dyrlægen og få GalaStop, eller ville I se tiden an i et par dage?
Jeg har gemt alle bamserne væk, så der ikke er noget, hun kan tro er hvalpe.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
dec 2013
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 85
Jeg blev lidt bekymret, da der stod på netdyredoktor, at man kunne risikere, at hunden blev "låst" i tilstanden
Isabelle: Tak, jeg ser hende lige an her til formiddag, og så ringer jeg enten senere i dag eller i morgen afhængigt af, hvordan hun har det
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.957
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
dec 2013
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.580
Da min ældste skulle steriliseres trykkede han på hendes "patter" der kom lidt ud, og vi blev sendt hjem med en senere tid da han konkluderede at hendes hormoner ikke var i den optamale balance ... han mener at de kan låses i en tistand hvis indgrebet ikke gøres på det bedst mulige tidspunkt ( når planlægning er mulig) ... tror så stadig det er sjældent, men Ts ville også kontakte dyrlægen for hurtigst muligt at få hende ud af den falske drægtighed....
dec 2013
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Min fik ikke nogen behandling og selv ud den og med hvalpe hun kunne ligge med gik der kun få dage, før hun blev sig selv igen.
Men hvis man ikke har hørt om det før, så bliver man godt nok noget paf.
dec 2013
Hun sover hele tiden, og hun vil helst ikke spise og drikke. Jeg sørger for at håndfodre hende med kylling (det eneste hun vil spise pt) og så tvinger jeg hende til at drikkke lidt ved at sprøjte lidt vand ind i munden på hende med en engangssprøjte.
Jeg ved ikke med sikkerhed, om hun ville drikke tilstrækkeligt med vand af sig selv, men jeg tør ikke rigtig andet end at tvinge væske i hende.
Når vi går små ture, er hun simpelthen så glad. Hun drøner rundt (så meget som hun nu må efter operationen), og hun virker som en total modsætning til den hund, som jeg har derhjemme.
Falsk drægtighed efter sterilisation