4.770 visninger
|
Oprettet:
Har din hund en favorit? {{forumTopicSubject}}
Når både min mand og jeg er hjemme, vælger vores hund ofte mit selskab, hvis vi er i hver vores rum.
Jeg har fået fortalt, at det er fordi hun ser mig som floklederen, mens andre siger at hunde slet ikke tænker på os mennesker som deres flok.
Jeg tror hun mest vælger mig, fordi det er mig der laver mest med hende. Vi deles om gåturene, men det er mig der tager til hundetræning og hun kommer også jævnligt med ud til min hest. Og når både min mand og jeg er hjrmme, men i hver vores lokale, er min mand ofte i kontoret og jeg i stuen, hvor hun kan ligge i sofaen.
Til jer der er flere om hunden(e), har den også en favorit?
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 532
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Jeg er godt nok normalt kun mig og hunden. Men næsten uanset hvem, der står foran Baby, så vælger han mig...
Liiiige bortset fra hans opdrættere Der vil han satme skide mig og mine godbidder et stykke! Han går CRAZY når han ser dem, eller bare høre dem
nov 2011
Følger: 3 Følgere: 5 Hunde: 6 Emner: 6 Svar: 54
Ved chihuahuaen er jeg helt klart favorit, da jeg er den der har givet ham mest opmærksomhed da han var helt lille og han derfor er mest knyttet til mig.
Labradoren er min lillesøsters, som træner med ham og som han altid har været mest knyttet til.
Tjekken er min mors, da hun træner ham og er hendes hund
Så vi har hver vores, der har hver sin favorit.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.243
Nu har vi så boet hver for sig siden november, og derfor bliver han klart en far hund når min kæreste endelig kommer, men når der er gået lidt tid, vænner han igen tilbage til sin moar
Han kan heldigvis godt være alene hjemme, men hvis jeg lige går, og der er nogen bliver han ked af det, ryster og piver som om han tror han skal dø, går jeg og han er helt alene lægger han sig til at sove, og bliver jo selvfølgelig lykkelig når jeg kommer hjem
Men han vælger både mig og kæresten frem for alle andre, og er vi der ikke er min mor nu også en ok erstatning.. Men vi har også boet sammen med hende siden november, så hun er kommet lidt ind i varmen.. hehe.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Mine ven der somme tider er der hos dem siger at han kan gøre hvad som helst for at få deres opmærksomhed, men intet lykkeds. De venter pænt på at jeg kommer tilbage, så de kan give min ven alt opmærksomheden igen
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Min veninde har passet ham hele dagen idag, og jeg frygtede han ville drive hende til vandvid (hun er små-syg og lidt knotten hehe )
Men han har bare sovet, spist, og sovet lidt mere.
Men så snart jeg kom hjem, så skulle der leges, luftes og han var heeelt oppe og køre.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
apr 2013
Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 47 Svar: 391
Om morgnen + eftermiddagen er det mig der er Chilis favorit, da jeg går tur, træner, hygger og leger med hende.
Når vi spiser, er det min mor... hvorfor mon?
Og om aftnen er det min far, da han tit går en rigtig lang aftentur med hende...
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Som hvalp kunne hun få et hysterisk anfald bare han tog snoren når vi gik tur, så vi blev faktisk nødt til at arbejde målrettet på at få hende til at knytte sig til ham.
I dag kan de sagtens gå tur alene og lege sammen, og hun opsøger ham også selv og vil gerne putte ved ham om aftenen, men fordelingen er stadigvæk 80-20 i mit favør, hvor hun vælger at ligge ved siden af mig.
Det ses også mht. lydighed og håndtering, men heldigvis passer det min mand fint. Hun kræver ikke noget af ham, så han har hund når han har lyst til det og fred når har ikke gider. Han har flere gange sagt at han ikke ville kunne holde til at hun var så fokuseret på ham som hun er på mig. Så det er win-win.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
Den eneste der engang imellem vælger min kæreste er Hund, som han havde inden vi fandt sammen
Men for det meste vælger de alle mig
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 988
Mht tråden så har mange hunde altid en favorit. Her er det også altid mig der er favoritten og nogle gange ænser de end ikke min kæreste hvis de har været alene og vi kommer hjem. Til stor irritation for min kæreste
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
De har lært at vælge den, der i situationen har det bedste i ærmet, men helt generelt så ville de blive sat i en allerhelvedes situation, hvis de skulle vælge mellem os.
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Men de elsker ham stadig
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 1.420
Min hund vælger altid mig til - medmindre min storebror står med godbidder (eller øl, chico ville sikkert vælge 100 pølsestykker fra til fordel for en mikroskopisk dråbe øl)..
Odin vælger min storebror.. Han elsker alle, men er klart hans hund..
Bella lægger sig oftest ved mig om aftenen, hygge og nus - så er det mig, hun kommer til.. Men hun er også klart min brors hund
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 108 Hunde: 3 Emner: 451 Svar: 2.869
Når både ejeren og jeg fx går tur sammen eller bare generelt at vi begge er til stede, lader Sara som om hendes ejer er luft, hun kan hverken se eller hører hende og det er kun mig der har fuldt fokus og mine indkald, kommandoer osv der virker..
Når jeg fx har gået med Sara og afleverer hende tilbage til ejeren, sidder Sara ved døren og hyler som en ulv, går fra maden og ligger hele tiden i sin kurv i soveværelset med ryggen mod ejeren indtil jeg kommer igen hvor Sara så bliver en glad hund hvor halen kan logre og hun bliver vild og frisk igen
Det er helt tosset! Ejeren kan ikke engang gå i deres indkørsel med Sara fri, fordi så stikker Sara af over til mig.
mar 2012
Følger: 16 Følgere: 104 Hunde: 3 Emner: 20 Svar: 2.162
Hvis manden er alene hjemme med hundene ligger Cody i sit bur og sover på trods af at det står åbent og han bare kan gå ind i sengen.
Når jeg er hjemme gider han dog godt at lege med manden og hvis jeg står op først så ligger han sig også over og putter med manden.
Lobo er lidt mere vores begge men stadig mest min da jeg træner ham mest og går ture med ham.
Lobo bliver lige som Cody inaktiv når jeg ikke er hjemme.
Så man kan vidst godt sige jeg er favoritten
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 532
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.247
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.741
apr 2013
Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179
Jeg tænker lidt, at det er fordi min kæreste har kendt hunden siden han blev født og har omgås ham meget da han selv var med til at "opdrætte" ham. Jeg kom først ind i deres liv da hunden var 6 måneder gammel, og der var jeg ikke hunde menneske og engagerede mig ikke så meget. Faktisk kunne jeg ikke fordrage hunde. Det har dog ændret sig drastisk, heldigvis, og jeg gør en stor indsats med ham og er sammen med ham 24/7 da jeg er sygemeldt på andet år.
Jeg har også hørt det kan have noget med ens sindstilstand at gøre, og da jeg generelt er depressiv og usikker, tror jeg vores hund måske føler sig mere tryg ved min kæreste. Jeg ved det ikke.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 89 Hunde: 2 Emner: 159 Svar: 2.252
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.930
Hun knuselsker min familie dog! Min bror, som ikke kan tåle hende, er hendes absolutte favorit! Da hun var hvalp, elskede hun virkelig min far, men han har her på det sidste vist meget lidt interesse for hende, og min mor sidder ligeså gerne med hende, så hendes hengivenhed har ændret sig lidt, så det nu er sådan:
Andrea, Andrea, Andrea, Andrea, min bror, min mor og så min far.
Hun hilser meget gerne på gæster, og et klap er da helt iorden! Men hun er altid helst i nærheden af mig og ellers en af de ovenstående
maj 2008
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 109 Svar: 815
Har din hund en favorit?