{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.247 visninger | Oprettet:

Min kære Tove (Shar pei/schjæfer blanding) taber hår på lår {{forumTopicSubject}}

vågnede op en morgen og så så låret sådan her ud. dagen inden havde hun bare en lille plet på hver side.
hun har altid fået et par pletter i ny og næ. Det plejer gerne at være omkring forår og omkring sen sommer (faktisk gerne omkring løbetid/fælde tid). før troede jeg jo bare det var en myg eller en stædig loppe der havde kæmpet sig igennem det kemiske forsvar af loppekur. Men denne gang er det da gået heeelt galt. Hun viser ikke tegn på irritation jeg ser hende ALDRIG klø eller gnave i de bare pletter og huden ser fin ud, så godt som man nu kan se det med sit blotte øje. Hun glad og spiser som normalt, selvfølgelig nedsat appetit i løbetiden, men nu efter er det tilbage til normalt. Hun har fået samme foder i to år, og altid været glad for det. tar til dyrlægen næste uge. så vil bare lige hører om nogle havde haft ligende problemer så man måske kunne bringe lidt viden med op til dyrlægen. da det efter min forståelse kan være noget af en undersøgelse at finde frem til disse problemer nogengange. Da mit månedlige rådigheds belb pt. er meget lav 2000 til mad transport internet telefon osv har jeg ikke råd til ret mange dyrlæge besøg for at finde frem til problemet, så alle er velkommen med at komme med deres erfarringer er ret paranoid li nu på hendes vegne smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kære Tove (Shar pei/schjæfer blanding) taber hår på lår
  • #1   23. aug 2014 Jeg har ikke mange ideer om hvad det kan være, da jeg langt fra er ekspert på området. Jeg tænker noget allergi..

Men noget andet jeg vil foreslå er en sygeforsikring.
    Især med er lavt budget er en sygeforsikring et must, og den kommer man uanset hvad, ikke til at fortryde.

• #3   23. aug 2014 Sygeforsikring. ja det burde jeg jo egentlig nok tegne men må indrømme at det er svært at skære noget fra når jeg både skal have til transport til arbejde, 100 kr til mit abonnoment, 100 til internet/tv, madpakke med på arbejde, mad til min hund 200kr og mad til mig selv. rengøringsmidler, shampoo, sæbe mm. (har en fornuftig økonomi men grundet en depression røg huset -0.5 mil i gæld så jeg går og betaler alt jeg kan for at komme ud af det) holder utroli meget af min hund men må indrømme at alt unødig forsikring på hende og indbo og mig selv er skåret væk alt hva jeg kan. Hun har i alle sine fire år aldrig fejlet noget før nu. Jo en gang da jeg var en kæmpe idiot og glemme at tage hendes halsbånd af som hvalp (Hotspot) ingen halsbånd siden da og går meget op i hendes hygiejne og at få renset og tjekket hende fra snude til halespids. men ja nu ryger hun ihvertfald op til den gode Dr. Pedersen og så må vi se hva det løber op i. hun skal ihvertfald ik rende rundt med noget der er træls for hende. hun er jo det bedste antidepressive middel der findes. smiley

• #5   23. aug 2014 hendes foder. men ja majs er jo korn. men gik netop over til denne foder fordi hendes pels glansen lugten og konsistensen var så god på det. og inden da fik hun Kingsmore. men var nød til lige at spare lidt der en periode. men ja må prøve at køre hende over på noget bedre foder. Heldigvis er hun ikke verdens mest sultne hund set på hendes størrelse. og så er der jo min gode moder der altid har et godt stykke ben eller bøf fra fryseren til hende (ca en gang i ugen) for det skal den da ha når den kommer forbi. men må håbe doktormanden og andet foder ka hjælpe hende.

profilbillede
  • #6   23. aug 2014 og tak for alle jeres gode råd og tip. det altså virkelig værdsat. om ik andet at vide at andres hunde har haft lignende ting og ikke er faldt helt fra hinanden. Men når i siger for meget protein kan det godt være jeg li skal have sat på min mors bestikkelsesvaner i nogen tid for ben og kød er jo om noget proteinholdig jo.

• #7   23. aug 2014 Majs og fedtegrever.. Ville nok kikke efter et endet foder.

• #9   23. aug 2014 det nuværende foder har hun forresten fået i ca 2 år og det har jo ikke gjort dette før. men på et tidspunkt skiftede pillerne godt nok form og blev produceret i andet embellage. Så måske opskriften også blev ændret lidt der. jeg prøver ihvertfald at skifte. er man mon ude i noget ris og lam men ris er jo også korn?

• #10   23. aug 2014 Protein kan også være fra korn.. Kød i sig selv indeholder ikke for meget protein.
    Dog er der i visse typer tørfoder meget koncentreret tørret kød, som får % højt op.

• #11   23. aug 2014 Anne B. jeg skal ihvertfald nok ligge noget op i denne tråd så andre måske kan drage nytte af det. for det er jo virkelig frustrerende for folk når de står med sådan et dejlig dyr der har det træls. man bliver jo virkelig nervøs for de kræ smiley men i det mindste virker jeg langt mere berørt af situationen end hun.

• #13   23. aug 2014 MLA nå ok. Så tror jeg da li jeg skal ha snakket med min fitness freak af en ven og sige han skal spise langt mere byg og rug korn og langt mindre bacon smiley Det bliver han ikke glad for at høre. Der er jo meget tørret kød og majskorn i denne foder kan jeg jo godt se. jeg får fikset lidt mønt til noget Kingsmore igen ASAP og ser om det ikke hjælper og får tjekket op hos doktoren. Men så behøver jeg ikke fratage hende den forkælelse af et kødogie det er for hende at besøge min mor en gang om ugen, hvis frisk kogt eller stegt kød ik er så gal? for vi snakker altså om at hun får alt fra en oksemørbrad til koteletter over i oksenøgleben med marv og hun danser altså hele vejen gennem kvarteret når hun bliver spurgt om hun vil med derover. Hun plejer så at have fridag fra tørkost den dag. altså hun nøjes med de rester der måtte være i hendes skål den bliver ikke fyldt efter bøf-fest hos bedsten smiley

• #14   23. aug 2014 Anne B det var os derfor jeg li klippede den ud. De kan nok se meget mere i den indholdsfortegnelse end min ikke ret ernæringsekspert agtige person kan smiley

Og HURRA for Hundegalleri.dk så man har et sted at ligge alt sin viden såvel som uvidenhed.

• #17   23. aug 2014 Dette er ikke hotspot det har hun haft og det ser helt anderledes ud. her er huden helt fin men hun har bare nusset alt den ru pels væk så der kun er lidt fin underuld tilbage. hun er jo blanding af shjæfer som har godt med underuld og så shar pei (Sandhud) der jo har en meget kort og ru pels so ordet antyder. så jeg kan se huden og den er helt som den altid har været på hende så hotspot er det ikke. Jeg synes tesen om at det har noget med protein og fedt at gøre, Det lyder som noget der ihvertfald skal kigges på. Og da hun jo lige har været i løbetid og hendes appetit været nedsat, hvilket vel gør hun har fået mindre protein i en måneds tid, kan hendes krop vel godt reagere på et pludselig større indtag af protein. vil ihvertfald have disse ting med mig i baghovedet når vi skal se doktoren.

• #19   23. aug 2014 MLA fedtegrever ja ok det var så ikke i det foder da jeg jeg hende på det for det ville jeg helt klart have googlet hvad var bare af nysgerrighed smiley så har de nok ændret opskriften da de ændrede pakken og udseende på pillerne for nogen tid siden. Var lige inde og læse hvad fedtegrever var smiley

Flommerne hakkes groft gennem kødmaskinen.

Kommes i en stegegryden og steges/smeltes til greverne er gyldne.

Greverne sies fra, og fedtet stilles koldt.

Hun skifter foder senest mandag jeg vil ikke engang vide hvor flommen sidder på et svin eller hvad den sidder på eller hvad dens egentlige funktion måtte være.

æv jeg har fodret min hun med flomme DYREPLAGER. smiley

• #20   23. aug 2014 Jeg sidder og kigger lidt og tænker på ræveskab? Men så burde hun klø sig.

Og når økonomien nu er så dårlig, Daniel, har du så overvejet at begynde at skralde? Måske et vanvittigt forslag, men det har da givet os mad på bordet en hel del gange. Og bedre råd til at købe foder fra Tyskland, som passer til hundene her. OG råd til sygeforsikringer smiley

• #21   23. aug 2014 Jeg tænkte faktisk på ræveskab, eller en anden slags mider. Også fordi du skriver at hun har haft små hårløse pletter før. Sådan noget skab kan godt giver mere eller mindre udslag i flere år, eller nærmest være helt væk i lange perioder.

Før det bliver for slemt, så synes jeg du skal bestille en tid hos dyrlægen.

Jeg har haft en kanin som havde ræveskab. Den kløede sig heller ikke, mens jeg så det.
    Den kom til dyrlægen, som anbefalede at give Advantage (loppemiddel til katte). En uge efter var skabet væk, og er aldrig kommet igen. Det er fem år siden.

Som Mette skriver, så ville det være en god ide for dig, at skralde.
    Det er der mange som gør, og Mette er selv en "haj" til det smiley

Et godt spareråd er også, at købe de ting, som snart udløber. De bliver ofte sat ned til halv pris.

• #22   23. aug 2014 Du skriver at de bare pletter som regel kommer ved løbetid.
    Løbetiden kan være en stressende periode for hunden, så måske det er Demodex din hund har.
    Demodex bliver blandt andet udløst af stress og da både Shar Pei og Schæferen er disponent for Demodex ville jeg overveje om det kan være det.

• #23   23. aug 2014 Hvis dyrlægen ikke kan finde ud af hvad det er, så få taget en blodprøve. Nogle stofskiftesygdomme som hypothyroisme kan give udslag i pelstab med mørkpigmentering af huden i området.
    Og schæferen er i hvert fald disponeret..

• #24   23. aug 2014 Tror Anni er inde på noget af det rigtige. Jeg tænkte også omgående hormonelt, og vores gamle Shar Pei, kunne også få disse bare pletter i forbindelse med løbetid. Hvis det er det, handler det om at styrke hendes immunforsvar bedst muligt.
    Pas på med binyrebarkhormon (nogle dyrlæger æælsker at give det i flæng). Det nedsætter immunsystemet og ER det Demodex, er det i hvert fald ikke hvad hun har brug for.
    Et skrab vil kunne afgøre det

• #25   24. aug 2014 Tak for alle jeres gode svar og og tanker

Anni Ginne og Off road mf. jeg vil tage hvert et ord til efterretning. og især ang. binyrebarkhormon. Jeg havde selv en episode med en vagtlæge der bare pumpede løs med det pga min astma stod noteret i journalen, Men jeg havde fået en allergisk reaktion over for noget industristøv, som ud over nældefeber havde givet mig noget lungebøvl. der krævede helt anden medicin end det lort, så hans kollega dagen efter, da jeg troppede op på skadestuen, reagerede ret hovedrystende på hans behandling af mig. Så det skal Tove ihvertfald ikke udsættes for unødigt. tusind tak for alt jeres hjælpe. håber Doktoren har tid til hende imorgen når jeg har fri fra job.

• #26   24. aug 2014 Mette har den fuldeste respekt for at folk skrælder, men det ik lige mit bord må jeg indrømme. Jeg er ikke pivet med slid og skidt i arbejds øjemed, og ved godt at mange af varene er gode nok til at blive fisket op og genbrugt. Men når det kommer til bakterier/skidt der ryger ind i min krop, er jeg nok lidt pivet. Der holder jeg mig til tilbudsjagt i min lokale Rema, så koncervere jeg til gengæld en del energi ved ikke at skulle gå fem kilometer frem og tilbage efter arbejde for at fiske mad op af containere nede i centrum. Må indrømme jeg tror det vil give det samme i sidste ende.Og efter at ave gået og malet en hel dag gider jeg faktisk ik andet fysisk arbejde end at lufte min hund og passe min nevø, besøge den gamle og mit hjem. Man skal jo nå det hele på de 24 timer vi har i døgnet smiley men tak for rådet. Men dit råd med tyskland overvejer jeg også istedet for Kingsmore som jeg ellers ville ha hende på igen, hvis man kan få nogle lidt billigere kvalitets produkter dernede. Det eneste problem med det er, at jeg ikke har bil eller kørekort så skal finde bil plus chauffør. Desuden afhjælper indkøb i udland ikke den danske arbejdsløshed, så prøver egentlig at holde mig til indkøb i DK. Men når økonomien er så presset, så må man jo måske se sig nødsaget til, at tænke lidt mere på sig selv og hund, end det større billede. Men ihverfald tak for de gode råd fra ALLE herinde. ingen forslag er forkerte når hensigterne blot er gode smiley

• #28   10. sep 2014 Anne B hej Anne sorry jeg ik har fået fuldt op. Det så ellers ud til at gå lidt i sig selv igen, men ja så blev det værre for en uges tid siden. Jeg havde svært ved at få fri til at nå op til ham i de sidste par uger men har haft ringet og snakket med dem og fik arrangeret at kan komme derop fredag d. 12 og de sagde at så længe at huden ik så undelig ud og at hendes opførsel var helt normalt var det nok ikke kritisk men ja har fået fri fredag så der kan komme styr på det. men hun viser stadig ingen tegn på irritation det virkelig mystisk. nå men glæder mig til at få hendes manglende uldtrusse fikset smiley skal nok li melde tilbage. og ja undskylder igen for ikke lige at have fået fuldt op i tråden sorry smiley

• #29   10. sep 2014 men har fikset noget royal canin foder til hende i henhold til hvad Off road skrev.

# 24 23. aug kl. 17:12
    Tror Anni er inde på noget af det rigtige. Jeg tænkte også omgående hormonelt, og vores gamle Shar Pei, kunne også få disse bare pletter i forbindelse med løbetid. Hvis det er det, handler det om at styrke hendes immunforsvar bedst muligt.
    Pas på med binyrebarkhormon (nogle dyrlæger æælsker at give det i flæng). Det nedsætter immunsystemet og ER det Demodex, er det i hvert fald ikke hvad hun har brug for.
    Et skrab vil kunne afgøre det

• #30   10. sep 2014 Få dyrlægen til at tjekke for Demodex. Pøj pøj med det. håber ikke at det er noget alvorligt

• #31   12. sep 2014 Så fik vi tjekket Tove og fik taget skrab, og den var ren. Det var blot hormonel ubalance mente doktoren med bad dem tage det skrab som jo så var ren. De sagde dette eventuelt kunne afhjælpes med sterilisering, hvilket jeg dog mener er drastisk bare for at hun ikke skulle tabe uldtrussen i ny og næ. Så jeg venter og ser om det blir værre de næste par gange hun kommer i løbetid. For hvis hun blir helt nøgen op i nakken til sidst kan jeg da godt se det lidt trælse i det. Tak for al jeres hælp og de gode råd herinde. smiley god dag til alle

Kommentér på:
Min kære Tove (Shar pei/schjæfer blanding) taber hår på lår

Annonce