Min kære Tove (Shar pei/schjæfer blanding) taber hår på lår {{forumTopicSubject}}
vågnede op en morgen og så så låret sådan her ud. dagen inden havde hun bare en lille plet på hver side.
hun har altid fået et par pletter i ny og næ. Det plejer gerne at være omkring forår og omkring sen sommer (faktisk gerne omkring løbetid/fælde tid). før troede jeg jo bare det var en myg eller en stædig loppe der havde kæmpet sig igennem det kemiske forsvar af loppekur. Men denne gang er det da gået heeelt galt. Hun viser ikke tegn på irritation jeg ser hende ALDRIG klø eller gnave i de bare pletter og huden ser fin ud, så godt som man nu kan se det med sit blotte øje. Hun glad og spiser som normalt, selvfølgelig nedsat appetit i løbetiden, men nu efter er det tilbage til normalt. Hun har fået samme foder i to år, og altid været glad for det. tar til dyrlægen næste uge. så vil bare lige hører om nogle havde haft ligende problemer så man måske kunne bringe lidt viden med op til dyrlægen. da det efter min forståelse kan være noget af en undersøgelse at finde frem til disse problemer nogengange. Da mit månedlige rådigheds belb pt. er meget lav 2000 til mad transport internet telefon osv har jeg ikke råd til ret mange dyrlæge besøg for at finde frem til problemet, så alle er velkommen med at komme med deres erfarringer er ret paranoid li nu på hendes vegne
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
Men noget andet jeg vil foreslå er en sygeforsikring.
Især med er lavt budget er en sygeforsikring et must, og den kommer man uanset hvad, ikke til at fortryde.
nov 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 19
nov 2010
nov 2010
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
nov 2010
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
Dog er der i visse typer tørfoder meget koncentreret tørret kød, som får % højt op.
nov 2010
nov 2010
nov 2010
Og HURRA for Hundegalleri.dk så man har et sted at ligge alt sin viden såvel som uvidenhed.
nov 2010
nov 2010
Flommerne hakkes groft gennem kødmaskinen.
Kommes i en stegegryden og steges/smeltes til greverne er gyldne.
Greverne sies fra, og fedtet stilles koldt.
Hun skifter foder senest mandag jeg vil ikke engang vide hvor flommen sidder på et svin eller hvad den sidder på eller hvad dens egentlige funktion måtte være.
æv jeg har fodret min hun med flomme DYREPLAGER.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Og når økonomien nu er så dårlig, Daniel, har du så overvejet at begynde at skralde? Måske et vanvittigt forslag, men det har da givet os mad på bordet en hel del gange. Og bedre råd til at købe foder fra Tyskland, som passer til hundene her. OG råd til sygeforsikringer
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.873
Før det bliver for slemt, så synes jeg du skal bestille en tid hos dyrlægen.
Jeg har haft en kanin som havde ræveskab. Den kløede sig heller ikke, mens jeg så det.
Den kom til dyrlægen, som anbefalede at give Advantage (loppemiddel til katte). En uge efter var skabet væk, og er aldrig kommet igen. Det er fem år siden.
Som Mette skriver, så ville det være en god ide for dig, at skralde.
Det er der mange som gør, og Mette er selv en "haj" til det
Et godt spareråd er også, at købe de ting, som snart udløber. De bliver ofte sat ned til halv pris.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.490
Løbetiden kan være en stressende periode for hunden, så måske det er Demodex din hund har.
Demodex bliver blandt andet udløst af stress og da både Shar Pei og Schæferen er disponent for Demodex ville jeg overveje om det kan være det.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Og schæferen er i hvert fald disponeret..
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 95
Pas på med binyrebarkhormon (nogle dyrlæger æælsker at give det i flæng). Det nedsætter immunsystemet og ER det Demodex, er det i hvert fald ikke hvad hun har brug for.
Et skrab vil kunne afgøre det
nov 2010
Anni Ginne og Off road mf. jeg vil tage hvert et ord til efterretning. og især ang. binyrebarkhormon. Jeg havde selv en episode med en vagtlæge der bare pumpede løs med det pga min astma stod noteret i journalen, Men jeg havde fået en allergisk reaktion over for noget industristøv, som ud over nældefeber havde givet mig noget lungebøvl. der krævede helt anden medicin end det lort, så hans kollega dagen efter, da jeg troppede op på skadestuen, reagerede ret hovedrystende på hans behandling af mig. Så det skal Tove ihvertfald ikke udsættes for unødigt. tusind tak for alt jeres hjælpe. håber Doktoren har tid til hende imorgen når jeg har fri fra job.
nov 2010
nov 2010
nov 2010
# 24 23. aug kl. 17:12
Tror Anni er inde på noget af det rigtige. Jeg tænkte også omgående hormonelt, og vores gamle Shar Pei, kunne også få disse bare pletter i forbindelse med løbetid. Hvis det er det, handler det om at styrke hendes immunforsvar bedst muligt.
Pas på med binyrebarkhormon (nogle dyrlæger æælsker at give det i flæng). Det nedsætter immunsystemet og ER det Demodex, er det i hvert fald ikke hvad hun har brug for.
Et skrab vil kunne afgøre det
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.490
nov 2010
Min kære Tove (Shar pei/schjæfer blanding) taber hår på lår