7. feb 2006 Følger: 72 Følgere: 70 Hunde: 7 Emner: 59 Svar: 2.695
Tak til Lykke N (Brønshøj ) {{forumTopicSubject}}
Der var et indlæg forleden dag om pote gnaskning, hvor Lykke skrev i tråden at det kunne være tegn på at hunden har problemer med analkirtlerne.......
Chanti har i ca 14 dage bidt sig i poterne og forbenene så pelsen var helt væk, jeg kunne bare ikke finde ud af hvad årsagen kunne være. Hans poter var fine der var ikke noget at se, ingen tør hud eller lopper. Jeg havde snakket med dyrlægen og fået nogle piller mod kløe så skulle vi snakkes ved hvis det fortsatte.
Vi har så været hos dyrlægen idag ... jeg sagde så jeg troede det var hans analkirtler der skulle tømmes jeg havde hørt det kunne være derfor han bed i poterne , men dyrlægen sagde det havde ikke noget med hinanden at gøre.... Chanti blev undersøgt på kryds og tværs og alt så fint ud indtil han kom til hans analkirtler de var så fyldte og betændte så han skulle have pencilin i en uge...
Mange siger også at hvis hunden bider i poterne kan det være på grund af stres...... men hvis der er en hund der ikke er stresset er det ihvertfald Chanti.
Tit kører de rumpen hen af gulvet eller man kan lugte de trænger til at blive tømt........men nej ikke hos Chanti han bed i poterne istedet.
Jeg tror ikke på dyrlægen havde tjekket analkirtlerne hvis jeg ikke havde nævnt det, da han ikke selv troede der var en sammenhæng.
Jeg har fået flere gode råd herinde som jeg virkelig har kunnet bruge til noget...... nok derfor jeg bliver ved med at lokke på Hg hver dag .... TAAAK
.... Taaak
jan 2006
Følger: 133 Følgere: 132 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 233
......Men er det ikke også hvad vi "hunde-mennesker" bør gøre? =:0)
Ludvig (min vaps), er jo min lille dreng, ....og jeg tror da de fleste der elsker hunde, vil kunne nikke genkendende til når jeg siger, at Ludvig er som mit lille barn, ....man værner om dem og ønsker dem kun det bedste, ...ikke sandt? =:0)
.....Derfor er det jo også fedt når os "forældre" kan komme med nyttige tips, råd, og vejledning til hinanden! *S*
HG = Forældre-gruppen! *GG*
jan 2006
Følger: 133 Følgere: 132 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 233
jan 2006
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 68 Svar: 998
egentlig sjovt for det havde jeg nok heller ikke lige tænkt på kunne være årsagen.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Skønt med en tilbagemeldning på et problem der er blevet løst ;o)
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Det er sgisme dejligt....
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Min Kira led af kronisk analkirtelbetændelse her på det sidste. Og det kunne være så slemt for hende, at hun simpelthen faldt sammen i bagkroppen. Hun bed også poter, men har aldrig kurret på enden som man ellers hører om.
Vær opmærksom på de små kirtler, de kan virkelig give vores hunde problemer.
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 247 Svar: 3.481
Lykke
feb 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Hunde: 3 Emner: 570 Svar: 1.142
feb 2006
Følger: 72 Følgere: 70 Hunde: 7 Emner: 59 Svar: 2.695
Det er også derfor jeg er så taknemlig for vi kom af sted med Chanti fordi jeg ved hvor galt det kan gå...
feb 2006
Følger: 72 Følgere: 70 Hunde: 7 Emner: 59 Svar: 2.695
Tak til Lykke N (Brønshøj )