Hund passet i 2 år. Hund passet i 2 år.
Jeg og min kæreste blev spurgt om vi ville passe en lille chihuahua, da aftalen gik ud på at ejeren skulle have lidt tid til en flytning. Vi havde dog ikke regnet med at det ville tage 2 år. Alt den tid som vi har haft med hende er vi bare blevet mere og mere knyttet til hende. Nu er hun vores et og alt,! Ejeren ser hende engang være 3 måned, og hvergang gør det bare så ondt at skulle undvære hende. Da vi skulle forstille os at passe hunden var hun meget uopdragen de første 3,4 måneder sked og tisset hund på gulvet, selvom hun fik regelmæssige gåture, og slugte sin mad så vi faktisk var blevet bange for at hun ikke fik særlig meget mad hvor hun kom fra. Vi begyndte ligeså stille at tage hende til os, og nu er hun en del af vores liv og kunne slet ikke forstille os ikke at skulle have hende hos! Ejeren mener at hun kan komme og gå som hun har lyst til, og kan ikke beslutte hvad hun vil, men vil på ingen måde lade os købe det lille pus. Hun spørger ikke til hvordan hunden har det, men når hun finder en tid engang være 3 måned skal vi bare sige ok til at hun har hende i 2 dage, også går der igen går 3/4 månederen inden hun spørger til hende igen.
Min kæreste og jeg får ingen penge for den pasning som vi har givet vores pus, og har ikke gjort det på noget tidspunkt. Vi går ture med hende, giver hende kærlighed og et trygt hjem. Giver mad osv osv...
Og ejeren styre på showet som det nu passer hende. Jeg mener ikke at det er sundt for en hund at skulle skifte ejeren hele tiden også igen.
Jeg vil rigtig gerne hører hvad i mener, og jeg tager glædet imod hjælp i det her.
nov 2013
Følger: 8 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 317
Det er jo direkte at udnytte jer.
aug 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.298
I bliver jo nød til at få styr på det der, enten er det jeres hund eller også er det hendes, det andet er da noget rod.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.064
Men det er jo så for sent nu. Jeg ville anse hunden som min med de vilkår du beskriver og særligt taget i betragtning at i tager jer af udgifterne til hunden.
Skulle man holde hårdt mod hårdt og tage den gennem retten, ses der ikke kun på hvem der har købt hunden og hvem den er reg. hos i dansk hunderegister, men osse på hvem der står for udgifterne, hvor den bor osv.
Det taget i betragtning, ville jeg ikke være så bekymret for at hun bare kan få den retur hvis hun lige synes hun lyster.
Jeg tror jeg ville sige til hende at i betragter hunden som jeres. Hvis hun vil have den igen, kan i jo så præsentere hende for en regning for pasningen -prøv at kigge hvad pensioner tager for pasning og regn så ud hvad det vil koste "ejeren" at få hunden retur -.og det kan i så fremlægge for hende, mon ikke hun så er knapt så interesseret.,
hvis i er ok med at hun stadig ser hunden, så sæt nogen retningslinier op. F.eks. ville jeg ikke sige ja til at hun bare kan tage den nogen dage, men istedet lade hende komme og besøge den hos jer. Når det passer JER...
Langtidspasning giver self ikke automatisk en ret til at beholde hunden -men siden i har den som jeres egen, afholder alle udgifter på den osv, ja så må den vel være at betragte som jeres.
-men i er nødt til at snakke med ejeren, så i kan få den ejerskiftet i DHR, hvis ikke det allerede er gjort
aug 2014
jan 2007
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.477
Men jeg må nu nok indrømme jeg synes det fineste ville have været for længst at have sagt stop. Hun har jo også lagt en del tillid i jeres retning (og udnyttelse men alligevel) Jeg ville i hvert fald selv have ret svært ved at bryde en aftale jeg selv havde indgået.
aug 2014
Vi har spurgt om vi måtte købe hunden men det var hun ikke intresseret i. Jeg syntes virkelig at det er en nem måde at have hund på, at kunne komme og gå som hun har lyst til, også gratis pasning. Jeg vil helt klart overveje at tage snakken med hende, selvom jeg næsten ved hvad hun vil sige ); Men jeg kan også mærke at vi er ved at være kørt så træt i alt det pis med hende, at jeg snart ikke kan holde det ud længere!! Hvad nu hvis vi nægter at udlevere hunden, kan hun så ikke præncipet ringe til politiet, for det er jo hende som står på de papirer?
nov 2012
Det ved jeg selvfølgelig heller ikke om i har gjort, men jeg ville personligt for længst have sagt stop, og hvis aftalen var at i skulle passe den imens hun lige fik flyttet, har der vel været en nogenlunde tidsinterval på det eller?
Hvis der var det, så ville jeg da have snakket med hende omkring hvordan og hvorledes, hvis dette skulle forlænges.
Har i nogen aftale om, om i skal afholde alle udgifter, eller om hun skal betale noget for pasningen? Det er jo normalt, selvom det bare er privat (hjælp) at ejer betaler foder og evt dyrlæge, og specielt da i et så stort tidsrum.
Jeg forstår så heller ikke helt hvad ejer får ud af det, hvis det var min, ville jeg da have den hjem til mig selv ligeså snart jeg fik muligheden for det.
aug 2014
nov 2012
Hvis jeg var dig, ville jeg sige at enten lader hun jer beholde hunden (hvis i vil betale for den, så er det jo selvfølgelig op til jer) eller også måtte hun hente hunden, og betale for pasningen. I kan sagtens tage en pris på 100 kr. pr dag, det er endda ret lavt sat, og det tæller jo så for hver eneste dag i den tid i har haft hunden.
aug 2014
aug 2014
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.145
jan 2007
Og det skal i jo så være indstillet på -det KAN hun gøre, selvom det måske ikke er voldsomt sandsynligt, når hun er så ligeglad med hunden. Det koster trods alt både tid og penge hvis man vil gå den vej.
Jeg er helt enig med Obsternasig i at i burde have sagt fra for længe længe siden. Og generelt er jeg egentligt ikke fortaler af at man bare beholder en hund man SELV har indvilliget i at passe.
Men omstændighederne taget i betragtning, kan jeg nu godt forstå hvis i gør det.
Jeg siger ikke i skal spørge om i må købe den. I skal jo ganske enkelt sige til hende at hun har to valgmuligheder: enten er hunden jeres (og så skal i have den ejerskiftet ASAP), eller osse må hun betale regningen for pasning af hunden. Lægger man det sådan ud, så løber man self den risiko at hun vælger løsning nr. to. Men regn selv sammen på hvad det vil koste hende hvis vi siger bare 20 kr om dagen (og det er dælme landets billigste hundepension så, du kan sagten sætte det op til 50 og stadig er det under halvdelen af prisen i en hundepension) + dyrlæge + ansvarsforsikring og hvad man nu ellers poster i sådan en hund... og det i to år.
Det løber altså op... tror du hun er villig til at betale dette? Jeg tvivler. Og hvis ikke, jamen så er det vel rimeligt nok at hunden så er jeres... man kan ikke sådan have hund på andres regning...
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.393
Jeg giver 225 kr. per døgn for at få min hund passet. Gang det så med 365 x 2 og kost og udstyr, medicin etc.
Giv hende regningen. Hun skal godt nok have mange penge hvis hun kan betale den.
jan 2007
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
Håber i finder ud af at beholde den lille hund
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.149
nov 2008
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.099
aug 2014
Jeg læste at jeg kunne kontakte advokat brevkasse, men jeg har haft svært ved at finde noget relevant
nov 2008
jan 2007
Sandra -forsikring SKAL i have på plads. Hunden skal være forsikret i jeres navn. Om det er hende eller jer der betaler, er lovgivningsmæssigt ligegyldigt, men hunden er ikke dækket af en forsikring der står i hendes navn, når den bor hos jer.
aug 2014
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.204
Betales der ikke for pasningen af hunden i de to år, og afhentes den ikke inden for de 5 dage, betragter i jer som nye retmæssig ejere og betalingen for hunde pasning ophæves da i herefter overtager hunden fast og det skyldte beløb er så at betragte som betaling for hunden, hverken tidligere eller nuværende ejer skylder hinanden nogen penge, når tidligere ejer har underskrevet og returneret det medsendte om registrerings bevis på hunden.
Jeg ville slutte brevet med at skrive i er blevet rigtig glade for hendes hund i de 2 år og i håber hun vælger at overdrage hunden til jer i lover hende at sikre den et godt liv fremover, men netop fordi i er blevet så knyttede til hunden er det nød til at få en ende/afgørelse - så i kan komme videre i livet ved at købe en hund der også er jeres på papiret, selv om i naturligvis helt vil eje .... - den i har nu.
aug 2014
Hunden har lige været på besøg fra Mandag aften og til i går aftes. Nu vil ejeren også have hende igen fra Næste mandag og til Onsdag. Hunden er snot forvirret, og ved ikke hvilket pote hun skal stå på
Jeg har så spurgt om hun ikke bare kunne komme og besøge hende hos os fra Mandag og til onsdag. Jeg skrev at hunden bliver forvirret af at skulle flyttes hele tiden, og det er synd for hunden. Hun skrev: at så kunne hun bare få hende hjem igen!!!
Jeg kan bare ikke som dyr elsker blive ved med at se hvordan det påvirker hunden, at hun endnu engang skal flyttes.
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.477
aug 2014
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 240 Svar: 9.465
Må jeg anbefale jer at i får jeres lokale advokathjælp (gratis) til at hjælpe jer med at skrive et brev til hende hvor i oplyser om jeres rettigheder til hunden.
aug 2014
jul 2006
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.149
jun 2014
Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 922
Jeg vil bare lige nævne hvor dybt ulovligt det er at i ikke står ifb. med forsikring af hunden. Hvis i ikke har ansvar så ville jeg skisme skynde mig at få det ordnet.
jan 2007
aug 2014
Hun er utrolig strid, jeg har sagt at hvis vi skal aflevere hunden skal vi have nogle penge, og der fik jer at vide at jeg måtte være helt væk....
jan 2007
Jeg kan godt forstå det er ganske ubehageligt at have sådan en sur kælling stående. Og jeg kan da sådan set osse godt forstå hun bliver sur over pludseligt at få at vide at hun skal betale for den pasning i har ydet i 2 år... nu gik det jo lige så fint det der med at have hund på andres regning og kun tage sig af den når lysten lige melder sig
Men i kan jo sige til hende at i har afholdt alle udgifter for hunden i 2 år. Hvis hun vil have hunde igen, må hun betale disse udgifter (det er vigtigt at hun får at vide hvad det er hun skal betale for -bare at sige i vil have penge dur ikke. Hun skal jo ikke købe hunden af jer, hun skal kompensere jer for de udgifter i har haft på hunden)
Vil hun ikke betale udgifterne, jamen så får hun ikke hunden... og så må hun jo skabe sig, det står hende frit for. I kan jo bare lade være at lukke hende ind
jan 2007
Hvis jeg f.eks. lader dig passe min hund i 2 mdr, og jeg har hunden helt almindeligt forsikret, så dækker den forsikring faktisk ikke skader min hund laver mens den er i din varetægt. Det er nemlig dig der har hunden og derfor dig der skal have den forsikret (hvem der så betaler for forsikringen er i den forbindelse ligegyldigt -men jeg er temmeligt sikker på at hundeejeren i dette tilfælde IKKE har sørget for at hunden er dækket ind med forsikring)
I forhold til at det ikke handler om penge -nej det gør det ikke, det handler om hunden. Men jeg tror man når langt hurtigere og nemmere til at god løsning for hunden, ved at presse ejeren økonomisk. Ejeren kan jo ikke se problemet, er ikke villig til at overlader ejerskabet til TS osv... Men man kan jo "tvinge" hende til det, ved at presse hende økonomisk
jan 2007
jeg kan ikke huske præcist hvor mange dage det er, men det er forbavsende kort tid hunden skal have været passet, før passer anses for at være besidder. Egentligt er det jo tåbeligt, for forsikringen er jo tegnet på netop DEN hund, og så burde den jo, så længe der betales, dække alt det DEN hund foretager sig. Men sådan er det bare desværre ikke
aug 2014
Vi mistede vores Baila igår /; soen stillede sig og bankede, bankede det gjorde hun i noget der lige 40 min. Ringede til os noget der ligner 15 gange. Hendes gorilla dukkede pludselig op og var ved at smadre Døren.
I går mistede vi noget som vi elskede meget højt, som vi tog som vores egen. Jeg skriver dette med tårnene trillede nede af kinderne.
Tak igen.
jun 2014
Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 922
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.352
jun 2012
Følger: 2 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 138
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 598 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.921
jul 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 792
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.204
Lige pt. Er det helt forståeligt i er knust over tabet, men efter 2 år synes jeg det er tid at lukke den bog for jer og komme igennem sorgen sammen. ??
aug 2014
Vi var i Søndags ude og hente lille nu hundehvalp. Det valgte vi fordi at nu ville vi have vores egen, vi var så træt af at gå med tanken hvornår kommer hun og henter hende...
jul 2006
aug 2014
Det var virkelig skæbne for vi havde godt nok ikke regnet med at skulle af med Baila i Mandags ;(
aug 2014
Hund passet i 2 år.