1.332 visninger
|
Oprettet:
Den bedste alder {{forumTopicSubject}}
Hvornår er hundens bedste alder for jer?
Jeg elsker selvfølgelig baby tiden, når de er så bedårende og nuttede. Teenage årene er jo besværlige og charmerende. Men for mig er det når de når omkring 3 års alderen. Så er de vokset færdigt, de er blevet præget færdigt og man ved hvilken hund man har for fremtiden
feb 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 180
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
Rædsomme skønne dyr
Og så er det noget særligt når de bliver gamle
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
Jeg overvejer faktisk om Chandler er den sidste hund, jeg får fra hvalp. Jeg har aldrig været særlig imponeret over hvalpe, de er så intetsigende synes jeg.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Elsker når de når dertil... Er slet slet ikke til hvalpe- og unghundeperioden.
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Hvalpe er skønne, men en afbalanceret ældre hund, er bare det bedste
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 62 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.516
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Hvalpe er søde og charmerende, når de er helt små, men en voksen hund, man har fundet melodien med, er det bedste.
Lulu nåede dertil, da hun blev ca. tre, og jeg glæææææder mig til, Myrna når dertil også, for jeg er sikker på, hun bliver vidunderlig at leve sammen med lige nu er hun en sød men forvirret bunke hormoner
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 1.420
Så kom lømmelalderen/teenageperioden.... Han hylede, så snart der ikke skete noget, og han mistede hørelsen i en periode også.. Nu er han begyndt at bide i væggene!
Jeg glæder mig virkelig til han bliver omkring 3 år
Odins hvalpetid oplevede jeg ikke, men han begyndte at "snakke" meget i sin teenageperiode.. derudover blev han overdrevent behagesyg, og kunne finde på at tisse i forbindelse med, at vi skulle give ham mad.. Han er nu færdigudviklet, 3 år gammel og virkelig i sin bedste alder
Vi har ham forhåbentlig i mange år endnu, han er dengsehunden herhjemme, fordi han (næsten) altid lystrer og aldrig gør noget forkert, og så er han bare så dejlig rolig
Og Bella er i teenagealderen nu. Gud fri mig vel. Hun gør alt det, hun ikke må. Bider i væggene, gøer for meget og er sjældent i ro... Hun er begyndt at jagte sin egen hale igen - et problem, der opstod hos tidligere ejer, hvor hun var meget understimuleret. Hun gør det i stressede situationer og når hun keder sig...
Jeg glæder mig også til, at denne periode er overstået!
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Hvalpe og mig bliver aldrig rigtig venner. De er nuttede på billeder, men nøj... det er bare en tid der skal overståes så man kan få en voksen hund og senere belønningen: Den gamle hund
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Det kan godt være, du beskriver ham som en sur gammel hat, men han lyder simpelthen, som en dejlig gammel dreng!
Helt fantastisk, at i har så god en kemi
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.118
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 870
Jeg har Albert på 6 år, han kender mit kropssprog, mine kommandoer og det kører bare, hvilket betyder at han er pisse fed at arbejde med. Det giver så mange YES oplevelser sammen og jeg glæder mig til Icon når dertil og det skal han også nok, for han er godt på vej
jun 2013
Og med psyken i orden, og god til at fange signalerne og handle på dem - stor respekt herfra
jun 2013
Og hvad er en møghund?
Mine har da også knapt så charmerende sider i andres øjne, men de er perfekte for mig.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Det er der de har mest charme og personlighed og inden man er begyndt at tælle ned..
Men hver alder har nu sine glæder..
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 77 Svar: 7.939
Min mellemste søn har NLD og er overfor sine medmennesker rigtig god til at skjule, hvis der er noget galt, Alfa kunne han ikke snyde. Jeg lærte efterhånden at kigge på Alfa, før jeg kiggede på ham.
Hun var alt andet en typisk whippet, der var alt for meget terrier i hendes temperament i forhold til andre dyr, men overfor mennesker var hun fantastisk.
Hvis jeg skal kommenterelidt på emnet ellers, vil jeg sige, at det i høj grad afhænger af den enkelte hund, jeg har ikke nogen alder, som jeg elsker mere end andre. Alfa var ulidelig i sin lømmelperiode, Yota er lømmel med stort L pt. og jeg elsker simpelthen hendes narrestreger og uudtømmelige energi.
Ghini var strid som lille hvalp, men har fra hun var 4-5 måneder gammel været en utrolig dejlig hund og har slet ikke haft nogen lømmelalder.
Gamle hunde er der noget særligt over, netop fordi man sammen har så mange oplevelser i bagagen.
Den bedste alder