561 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Hundefoder Hundefoder

Hej jeg var i dag inde i en butik i Lyngby der hedder Petfashion.

Jeg blev budt til snak om det foder de sælger i butikken som kommer fra Acana og Orijen .
Lige nu fodre jeg med Royal canins som jeg har gjort ja siden jeg fik min hund, hvilket er Ca. et år siden nu og hun spiser det med lige så stor glæde som første gang hun fik det, men det andet lød bedre i mine øre,
Damen sagde at min hun ville blive mere mæt og der var mere kød i og det ikke var helt så meget korn i som der var i Royal canins foder,
Men jeg skriver herinde i håb om at i kan hjælpe mig,

Har i prøvet Acana eller Orijen og hvad er jeres fornemmelse af hvad jeres hund synes om det ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundefoder
  • #1   4. aug 2014 Jeghar fodret med Orijen /og af og til Acana) i de fiste mange år til alle mine hunde - og det er KLART det bedste foder jeg nogensinde har prøvet. Så jeg kan kun give damen ret og anbefale dette foder - det er virkelig godt smiley

• #2   5. aug 2014 Royal Canin er ofte samme lave kvalitet som supermarkedsfoder, så det kan jo kun blive bedre derfra.
    Prøv at læse ingredienslisterne. RC indeholder mere majs, ris og andre unødvendige fyldstoffer end kød, og det er forkert. Kød skal være første ingrediens i et godt hundefoder.

• #3   5. aug 2014 Orijen er det bedste foder, jeg nogensinde har brugt, så simpelt smiley

• #4   5. aug 2014 Mange tak for svarene, det lyder som en god ide og købe det foder hun har i butikken, også give min hund det sidste Royal canin foder smiley

• #5   5. aug 2014 Ingen af mine hunde kunne tåle orijen. Protein procenten er skyhøj, så jeg tænker at det er derfor.

• #6   5. aug 2014 Jeg har kun haft prøveposer fra Acana, men Lucky rørte det ikke, eller det vil sige den til kastrater ville han godt spise, men den anden variant med lam og ris tror jeg det var, ville han simpelthen ikke æde. smiley

Orijen har vi aldrig prøvet.

Lucky fik RC som lille, men da vi skiftede til voksenfoder gik vi over til Olivers, efter han kom det, ville han ikke røre RC med en ildtang, så der var ikke nogen blød overgang, for han gik simpelthen udenom sit gamle foder, og sorterede så han kun fik Olivers.. smiley

• Jesper G
    Jesper G Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Svar: 8
    #7   5. aug 2014 Jeg har gode erfaringer med begge mærker, men det bedste du kan gøre er at prøve dig frem - der findes nemlig mange andre mærker end Royal Canin, Orijen og Acana, og hvilket der passer bedst til din hund, kan være svært at vide på forhånd.

Om ikke andet kan du få et nogenlunde overblik over de forskellige mærker og varianter her: http://www.dyrenesindkoeb.dk/hundefoder

• #8   5. aug 2014 Jeg har tidligere fodret med Acana. Det var et rigtig godt foder og hundene spiste det med velbehag og trivedes rigtig godt på det. Desværre er der sket det at begge mine hunde nu skal fodres med lidt begrænset mængde animalsk protein. Den ene fik leptospirose og nyresvigt. Hun er erklæret rask nu, men dyrlægen siger at et par nyrer der har været så syge, som hendes, har taget en eller anden form for skade og derfor skal vi passe lidt på hendes nyre og ikke give hende et foder med høj andel animalsk protein. Den anden hund har vist sig at have tendens til en kedelig form for blæresten, der kan forebygges ved at fodre med begrænset mængde animalsk protein og da jeg gerne vil reservere en del protein til ham i form, af godbidder til træning, så får han et foder der ikke er ret meget kød i. Hans blæresten er formegentligt blevet trigget af at han fik foder med meget animalsk protein i. De får nu hver sin variant af Royal Canin - den ene en af deres veterinary diets. Begge trives fint på det foder og det er ikke fordi der kommer en hel masse ud i den anden ende. For mig har det været lidt en kamel at sluge da jeg jo mener at rovdyr skal have kød. Men altså det gælder så helt raske rovdyr uden småskavanker smiley

Kommentér på:
Hundefoder

Annonce