{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.473 visninger | Oprettet:

Freja blev bidt af en hugorm {{forumTopicSubject}}

Søndag aften blev Freja bidt af en hugorm :'(.
På dyrehospitalet fik hun penicillin, antihistamin samt binyrebarkhormon.
Tirsdag eftermiddag var vi af sted igen, hvor hendes infektionstal, som burde ligge på under 30, var over 100.
Hun fik mere penicillin samt smertestillende.
Hele kroppen hævede op, så hun måtte stå op og sove, stakkels hende.
Hun er nu klart i bedring, hævelsen er faldet, dog er den ikke helt væk.
Men hun er stadig sort på huden fra hagen og hele vejen ned over brystet og maven.
Torsdag aften gik vi en lille tur, og det gik fint.
I går fredag gik vi en lidt længere tur og det blev for meget.
Så vi tager det stille og roligt.
Det skal måske lige nævnes, at Freja vejer knap 3 kg.
Er der nogen af jer, der har haft en hund, der er blevet bidt og som har erfaring med, hvor lang tid det tager, før hun bliver "normal" igen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Freja blev bidt af en hugorm
  • #2   2. aug 2014 Har også prøvet det engang. Min var jo så godt nok en schæfer og lidt anden vægtklasse, men der gik nok en uge før han så helt normal ud i hovedet igen.

• #3   2. aug 2014 Freja blev også bidt i hovedet og hævelsen i hovedet er faldet.
    Så der er håb forude smiley

• #4   2. aug 2014 Håber det går godt med Freja. smiley

• #6   2. aug 2014 Tak skal I have smiley

• #8   2. aug 2014 Sort farvning er meget normalt efter hugormebid.
    Hvor lang tid der går før hun er normal svinger meget. Vi har haft to på en uge på den klinik jeg arbejder på den ene blev bidt torsdag og var stort set normal tirsdag ugen efter. Den anden der gik vidst noget mere.

Og rigtig god bedring med Freja! Hun skal nok komme sig, det er meget få hunde der rent faktisk dør af det!

• #9   2. aug 2014 Vi havde nær mistet vores Basset Hound. Jeg kommer hjem fra gymnasiet af halv 5 og der kan han ikke se noget ud af det ene øje og det ser ud som om det er hans tredje øjenlåg som er hævet helt op over det ene øje. Min far var kørt hjemmefra ved 11 tiden og dr var intet. Men øjet er hævet, så han har faktisk godt og drøner rundt ude i haven. Jeg tager til dyrlæge med ham med det samme. Vi har heldigvis dyrlæge i vores lille by, da min far var udenlands og min mor på kursus. De kigge lidt på øjet og da han er frisk får han lidt penicillin. Jeg bliver hjemme fra skole næste dag.
    Da jeg kommer ned til ham lidt over 7, er hans øje stadig hævet men nu er der en hævelse midt mellem hans øjne. Jeg ringer til dyrlægen og får min gode nabo til at køre mig. Den er helt galt med Dupont. Ham hænger, han slæber sig rundt. Jeg kommer til dyrlægen med ham. De er vant til at se ham og kan se den er helt galt. Han vil ikke spise og de tager hans temperatur og han har høj feber! Han får nu kæmpe skud antibiotika og smertestillende og mere mener jeg. Han kommer på en stærk kur og nu begynder man at tænke hugorme bid.
    Næste dag er hans hævelse vandret rundt pg sidder nu under hans øje. Han har en kæmpe bule og han har svært ved at åbne munden, så vi sørger for at han fpr vand via en sprøjte. Han er stadig slukøret, men det er som om han er begyndt at kvikke en anelse op.
    Næste dag er hans hævelse faldet ned på kæben. Han har cirka en tennisbold på kæben. Han kvikker mere og mere op, så vi tænker at hævelsen på et tidspunkt må forsvinde. Hans øje er bbegyndt at se normal ud, men desværre mat. Undervejs har vi hele tiden været i kontakt med dyrlægen og de har set ham løbende.
    Vi erklærer at han nok er blevet blind på det ene øje.
    Et par dage går og onsdag morgen tager jeg i skole, og undrer mig over hvorfor min mor ikke er kørt, men jeg drøner i skole. Da jeg kommer hjem fortæller hun at Dupont bule på kæben var sprunget så der var blod over alt i køkkenet. Hun drønede til dyrlæge med ham og de fik set ham igen.
    Det går stærkere og stærkere. Han begynder at spise og er med igen på hans 4-5km gåtur. Efter et par uger begynder hans øje og være normal. Pupillen har trukket sig sammen igen.
    Alt dette skete i april. Det var nogle af de hårdeste dage, men han overlevede. Vi troede vi skulle miste ham, men han blev ved med at kæmpe.
    3 dyrlæge har sagt at det er 100% hugorme bid.
    Kan kun sige Held og lykke. Det er en forfærdelig omgang.

• #11   2. aug 2014 Sort farvningen er som regel blodudtrækninger som en reaktion på bidet. Det ser slet ikke ud som sort, dødt væv smiley

• #12   2. aug 2014 Min lab blanding blev også bidt for nogle år siden , han sad og så besvimede han , og det gjorde han nogle få gange inden vi nåede at komme afsted til dyrlægen , han havde dog ingen hævelse som sådan , lidt hvor han var bidt men ellers ikke , der gik vel en 3 dage så var han så go som ny .

• #13   2. aug 2014 Jeg var også meget bekymret over den sorte farve og tænkte på blodforgiftning og meget mere, men dyrlægen siger også blodudtrækning, og at det ikke er farligt.
    Super at jeres Basset Hound klarede den :).
    Jeg må da også erkende, at de første 48 timer var jeg meget i tvivl om hun klarede den.

• #14   2. aug 2014 Ja det kan jeg godt forstå smiley
    Ja de 4timer var et rent helvede...

• #15   2. aug 2014 Min veninde mistede sin setter for nogle år siden. Den blev pludselig dårlig under gåturen. Dyrlægen fandt aldrig ud af hvad det var og den døde nogle dage senere da de ville åbne for at se evt forandringer på organer mm. Den var væk inden de nåede at skære.
    Min veninde er sikker på at det var en hugorm der bed hunden.

• #16   2. aug 2014 Vi så "heldigvis" hugormen, og hun hævdede helt vild op i hovedet, mens vi var hos dyrlægen, så vi var ikke et øjeblik i tvivl.
    Men havde det været sket i slutningen af den sene aftentur og vi først havde opdaget det dagen efter er jeg ikke så sikker på, at hun havde overlevet.

• #17   2. aug 2014 Nåh hvor er det synd Håber alt vil gå godt smiley

• #18   2. aug 2014 Der var et opslag på facebook gruppen "Hundegårdene i Fælledparken" ang. en af de hunde, som kom tit, var blevet bidt af en hugorm i halsen. Efter 3 dage opdaterede ejeren igen, at hunden var blevet aflivet efter den fik nyrresvigt, irregulær hjerterytme og infektion det angrebne væv... Den havde i al den tid ligget på intensiv afdeling på dyrehospitalet. De opdagede det med samme, og tog til dyrlæge, men desværre..

• #19   2. aug 2014 A-S - Puha sikke en historie.
    Freja blev bidt søndag aften og tirsdag eftermiddag fik vi taget blodprøver, som viste forhøjede levertal (men det skulle være helt "normalt), men ikke forhøjede nyretal, så vi krydser fingre.

• #20   2. aug 2014 Ja, det lyder heller ikke helt til at være samme niveau af stress I er i smiley

Er sikker på Freja bliver som ny igen smiley

• #21   2. aug 2014 Nej, det er vi ikke, men vi er alligevel meget opmærksom på ændringer.
    Hun er i super god form, og det tror jeg da også har haft en positiv indvirkning smiley

Kommentér på:
Freja blev bidt af en hugorm

Annonce