{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.305 visninger | Oprettet:

Min hund flipper ved synet af andre hunde. {{forumTopicSubject}}

For lidt over et år siden fik Joey konstanteret epilipsi. En af følgerne ved sygdommen er han hans hjerne pludselig slår klik, han blir aggressiv og derfor kan finde på at angribe en anden hund.

Anyway.

Hver gang Joey ser en hund på gåturen flipper han fuldstændig. Han gøer, laver voldsomme udfald, og er generelt ikke til at styre før den anden hund er væk.
I de fleste tilfælde vil han egentlig bare lege med hunden. (Der er forskel på hans gøen og knurren hvis han vil angribe og hvis han vil lege.)

Det har ikke været et problem før, fordi de andre steder jeg har boet har der ikke været mange hunde i området, så det var til at håndtere at møde en enkelt hund her og der.
Men her hvor jeg bor nu, møder jeg flere hunde dagligt.

KAN jeg træne hans ivrighed overfor andre hunde væk?
Jeg har prøvet at se om jeg ku distrahere ham med de lækreste godbidder, men det rører ham simpelthen ikke.

Og han går selfølgelig med mundkurv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund flipper ved synet af andre hunde.
  • #2   31. jul 2014 Jeg ville bare vende om og gå væk fra den hund, som han gerne vil lege/hilse på. Hvis han skal hilse må han opføre sig ordentligt, ergo ingen hilsen når man spasser ud. Når der er ro på vuf vender man om igen og går imod den anden hund, når vuf spasser ud igen, vender man og går væk osv.
    Coco fattede det efter vi havde lavet den med de to første hunde, vi mødte. Ejerne troede vidst der var noget i vejen med mig, men det hjalp smiley

Hvis hunden er aggressiv pga. frygt, ville jeg tackle det anderledes, men du skriver selv, det er pga. ekstrem hilselyst, og her har ovenstående hjulpet mig smiley

• #3   31. jul 2014 A-S - Det er prøvet. Han laver udfald bagud og sætter af på mine bagben. Han stopper først når hunden er væk.

• #6   31. jul 2014 Så er afstanden simpelthen bare ikke stor nok... Det vil nok være en rigtig god ting at arrangere et møde på en stor plæne med nogen, som har en rolig hund, som ikke tager sig af din hunds adfærd. Og så simpelthen bare gå frem indtil din hund reagerer, hvis den reagerer ved synet, jamen så starter I så langt fra I kan, og når hunden har affundet sig med det, rykker I et skridt nærmere. Det med at han laver udfald bagud, du bør have så godt fat i snoren/halsbåndet, at hunden ikke kan vende sig om. Hvis det er en lille hund, så sæt tempoet så højt op, at den er nød til at vende sig og følge med, så den ikke bliver slæbt henad jorden.

Vark: Hvordan har du haft fiasko med det? Har du gjort det konsekvent hver gang i månedsvis? Jeg siger ikke det er den eneste metode, men det er en yderst simpel metode, og jeg kender bare ikke nogen, hvor det ikke har hjulpet smiley

• #7   31. jul 2014 Maiken - Altså i de fleste tilfælde vil han bare gerne hilse og lege med de andre hunde. Vi kan komme gående, og der er en hund 100 meter fremme (JA 100 meter!!) og han begynder allerede der at lave udfald, og jeg bliver så nødt til at gå et andet sted hen indtil hunden er uden for rækkevidde. Jeg har prøvet at fange hans opmærksomhed inden han får øje på hunden og flipper fuldstændig, men lige så snart hunden er tæt nok på, så er jeg ligegyldig.

Jeg prøver så vidt muligt at være væk fra andre hunde, men det er virkelig svært når jeg bor i et område hvor stort set alle har hunde. Jeg prøver at time hvornår folk helst ikke går tur med deres hunde (regn osv) men det duer bare ikke altid.

A-S - Som sagt oppe over, så er en afstand på 100 meter også en afstand hvor han flipper.

Så godt fat i hunden at han ik ka vende sig? Det er en Samojed, ret stor hund. Jeg har fat i selen på ham, men han kan stadig vende sig. Jeg blir nødt til at tage fat øverst i selen, og foran selen på brystet og løfte ham op, så hans forpoter ikke kan ramme jorden, og så gå med ham sådan indtil han slapper af.

• #8   31. jul 2014 A-S Oh, og til det med at træne ham med anden hund. Nu går han jo self med mundkurv, men er måske bange for at den anden hund vil fange de forkerte signaler?
    Derudover kan han ikke løbe frit (Siger måske lidt sig selv.) og har ikke indhegnet have eller lign. Så det er ikke noget vi lige kan gøre foreløbig.

• #11   31. jul 2014 Maiken - Jeg forventer heller ikke at han skal kunne lide andre hunde. Specielt ikke efter at han har fået epilipsi og pludselig kan slå klik og blive aggressiv. Så jeg vil, uanset hvad, holde ham væk fra andre hunde.

Jeg er faktisk ikke helt sikker på om jeg forstår hvad du mener? Skal jeg så snart -jeg- ser hunden begynde at belønne ham eller hvordan?

• #12   31. jul 2014 Maiken - må lige spørge, skal man belønne inden hunden har set den anden hund eller hvordan?

• #13   31. jul 2014 Vark: Jo, men hvis du de gange hvor det er ok med ejer at hilse lader din hilse så får hun jo også lige præcis det hun skaber sig over - kontakt med den anden hund. Det er en kæmpe belønning for hende, så hvis du fx. træner i en måned ikke at spasse ud, men så én gang lader hende hilse selvom hun spasser, så er den måned så tabt, og måske skal der endda to måneder til næste gang.. Hvis du gerne vil have hun skal hilse en gang imellem kan du spørge den anden ejer om de lige vil vente til du har fået ro på og kontakt til hende. Så kan du bruge hilse-situationen som belønning for ro og kontakt til dig.

TS: Ja, jeg vil foreslå, du sætter et halsbånd på, så du kan tage fat i det, når I går væk. Det giver lidt bedre kontrol, og hunden kan ikke vende sig. En samojede er self en stor hund, men jo ikke kæmpe, så mon ikke du kan få den vendt og gå væk med den.
    Med hensyn til at træne med en anden hund: Du skal træne som om, det var en situation i hverdagen. Så din hund skal hverken være løs eller hilse på den anden hund. Jeg tænker, I måske kan bruge en træningsplads en sen aften eller tidlig morgen. Du skal netop sørge for at finde en hund, som ikke reagerer, og en ejer som har lyst til at gøre det mange gange. Det er ikke et quick-fix, det kommer til at tage lang tid, når den reagerer så voldsomt.
    Derudover syntes jeg, Maiken giver nogle rigtig gode råd også smiley

• #22   31. jul 2014 Det er vel ikke noget særligt over at en hund skal have en konsekvent opdragelse? Heller ikke specielt at en spidshund ikke kan løs?

Mener du helt seriøst at der er samojeder som bliver brugt til at hyrde på får? Mener du ikke bare de står som vogtende hyrde måske?

Syntes der er en del modstridende ting i det du skriver: Den kan ikke gå løs, men kan sagtens gå løs med en flok får. Nogle dage vil den bare ikke træne, uanset hvad man gør, og dog er det en "hyrdehund". Hvad skal en hyrde dog med hund, som ikke gider arbejde hver dag?

Hvis man læser racebeskrivelsen fortæller den om to oprindelige typer: En hvid med et lidt blidere sind, som blev brugt som slædehund og en broget brunlig som blev brugt som vogtende hyrdehund på rensdyr. Det er jo ikke tilfældet idag? Det er én og samme race idag, de er jo altid hvide fx. og racestandarden nævner intet om at man har flere typer længere..

• #23   31. jul 2014 Joey kan nogengange godt være SÅ meget oppe at køre over en hund at jeg er nødt til at holde ham fast, og be ham bestemt om at stoppe sit pis. Jeg slår ikke eller noget i den stil, bare lige sætter ham på plads en gang for alle.
    I de -fleste- tilfælde virker det.

Joey har kunne gå løs uden problemer. Men efter jeg fik Jack, så var den del ligesom smuttet ud af hovedet på ham. (Har ikke Jack mere.)

Anyway.

Maiken - Okay, så jeg belønner ham at han tager det stille og roligt. Men hvad så når vi kommer tæt på hunden og han laver sine sædvanlige udfald? Jeg kan i de fleste tilfælde ikke vende om eller lign, fordi jeg -skal- den vej.

Kommentér på:
Min hund flipper ved synet af andre hunde.

Annonce