{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
651 visninger | Oprettet:

Størrelse på foderpilller {{forumTopicSubject}}

Hvor højt skal man gå op i hvilken størrelse foderpilllerne er, ift størrelsen på hunden?

Har fået at vide, at det er bedst, at pillerne er store, for så får hunden brugt tænderne ved at tygge. Men synes da det er begrænset hvor meget min hund tygger dem.

Er det f.eks okay at give små piller til en medium hund på 15 kg? Hunden får mulighed for at bruge tænderne, når han får rå ben et par gange om ugen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Størrelse på foderpilller
  • #2   29. jul 2014 Ja det er ikke meget knasen man hører uanset størrelsen på pillerne. Det
    gør man så til gengæld, når de spiser rå ben smiley

• #4   29. jul 2014 Det er vel meget fra hund til hund. Jeg har fx opdaget af min hund i høj grad foretrækker runde eller ovale piller på maks 1 cm, ellers spiser hun simpelthen ikke. Hun kan ikke lide at tygge på pilerne specielt meget, sluger dem enten eller knaser dem lige en enkelt gang.

Det er sådan set fint for mig, da pillerne kan have tendens til at sætte sig som en tør mariekiks på tænderne, og det kan give plak o.a. i det lange løb.

• #5   29. jul 2014 Vi bruger str. small fra Olivers til begge hunde. Det er nemmeste at bruge samme slags foder, og vi sørger for at de får ben/råt,tyggeting osv. Og altså tørfoder tror jeg simpelthen ikke på kan gøre noget, så hårdt er det jo altså ikke.

Kommentér på:
Størrelse på foderpilller

Annonce