{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.948 visninger | Oprettet:

Klipningen af chihuahua {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid været fast besluttet på mine hunde ikke skulle trimmes eller klippes.

Men efter denne varme tid der har været kunne jeg sgu ikke holde ud af se min lille mand have det så varmt ! Efter et oplæg på en gruppe på fb med chi om man kunne finde på og gøre det fik jeg det mod jeg ikke har haft !
Dalle er nu klippet og trimmet .
Og han blev sgu flot selv om meget af hans lange pels røg væk!
Og han er en helt anden hund smiley
Både udseende mæssig men også han psykisk han har det ikke så varmt mere efter det lange pels røg!

Minnie fylder 5 måneder på søndag og jeg er ikke i tvivl om de begge får en tur næste år sammen smiley

Har i gjort det mod jeres ? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klipningen af chihuahua
  • #1   24. jul 2014 Hvis du klippede en langhåret gravhund fik du de fleste opdrættere til at falde døde om :0

Kender ik noget til om du må klippe en chi, men måske du sku vælge en anden race du ik får lyst til at klippe? smiley

• #2   24. jul 2014 Nej, kunne jeg ikke finde på.. har andre måder at køle dem ned på.

• #3   24. jul 2014 Bare du lige husker at du kan ødelægge deres pels..
    Måske du skulle overveje at få korthårede chihuahua'er istedet smiley

Aldrig om jeg kunne finde på at klippe en langhåret chihuahua, for det første er de jo ikke langhårede som klipperacerne, de er semi langhårede.
    For det andet, har jeg aldrig hørt om chihuahua hvor det var nødvendigt at klippe dem, de er trods alt fra mexico oprindeligt, og er dermed skabt til varmen.
    Lucky er i sit es lige nu, og ellers kan man køle dem ned på 1000 andre måder.
    For det tredje, har jeg fået en langhåret chihuahua, fordi jeg godt kan li den pjuskede pels.

Det var vidst grunde nok for nu.

• #4   24. jul 2014 Nej og det var da ikke så smart gjort. Pelsen virker jo isolerende og holder varmen væk fra kroppen på hunden.

• #5   24. jul 2014 Marie-loiuse det er også meget fy fy indenfor chihuahua verdenen.
    jeg fik en gang næsten hugget hånden af inde på en af chihuahua grupperne på facebook, fordi jeg havde klippet hårene på Luckys øre (jeg gjorde det kun fordi det var nødvendigt, fordi hans hvalpepels filtrede som en i h.... så jeg ikke kunne holde den flotte nye pels der var ved at komme)
    Så jeg tror bestemt ikke TS ville blive populær hvis chihuahua folket hørte om det, hehe..

• #6   24. jul 2014 når ja en ting til, som jeg lige glemte i farten. Chihuahuaen er altså ikke en trimme race smiley

• #7   24. jul 2014 Jeg har klippet den store pels, af min puddel her til sommer.. Og han er SÅ glad for det!

• #8   24. jul 2014 Den danske, der er jo også ret stor forskel på chihuahua pels, og stor puddel pels.. smiley
    Hvis du kigger ind på ts' profil, vil du se at hendes langhårede chihuahua, slet ikke er så langhåret igen. smiley

• #9   24. jul 2014 Det må da være op til folk selv om de vil klippe deres hund el ej... Det kan jeg ikk se problemer i og hvis du kan se at det har hjulpet på din hund så er det bare sådan..synes bestemt ikk at fordi man klipper sin hund så skal man finde en anden race næste gang ej hold dog op

• #10   24. jul 2014 Ja ja det er jeg slet ikke i tvivl om. Jeg læste det bare som, et spørgsmål til os andre, om vi havde klippet hundene.. smiley

Jeg kunne aldrig selv drømme om, at klippe en langhåret race der fælder, kort!

• #11   24. jul 2014 Charlotte M: ikke en anden race, men nu findes chihuahuaen jo både i kort og langhåret, og vil man have den korthåret, hvorfor så ikke købe den i det istedet for at klippe en langhåret? smiley
    Det er nøjagtig samme race, den eneste forskel er pelsen.

• #12   24. jul 2014 det kan også være det er mig der har misforstået spørgsmålet Den Danske. smiley
    Men kan bestemt godt forstå nogle racer som puddel har godt af en klipning i det her vejr, for de fælder jo netop ikke.

• #13   24. jul 2014 Jeg kan godt se hvad du mener men måske havde man ikk lige regnet med at ens dejlige lækre langhåret chi var så plaget af varmen som de er nu..jeg havde en cavalier som jeg desværre må gi fred sidste år men jeg var altså nødt til og klippe ham om sommeren for ellers havde han fået hedeslag og man siger jo osse at man ikk klipper en cavalier men når jeg nu ku se hvad der var bedst for min hund så er det da klart det jeg gør

• #14   24. jul 2014 Jo, jeg fastholder at hvis man har behov for at klippe sin hund/ikke kan finde på kølende måder at få en langhåret hund kølet på, så skal man da vælge en anden race.

Når man vælger hund vælger man i høj grad efter hvor meget pelspleje hunden kræver kontra hvor meget man selv orker.
    Det gælder vel begge veje? Hvis du vil klippe må du vælge en race hvor du ik ødelægger pelsen på når du hør det. smiley

• #15   24. jul 2014 Jeg er ikk enig... Ikke at jeg klipper de to cavalier jeg har nu for de har køleveste og måtter osv

• #16   24. jul 2014 Men vi kan jo ikk alle sammen mene det samme det ville da være for kedeligt...
    Ha en skøn aften alle sammen:)

• #18   24. jul 2014 Omvendt:'

Jeg skal ha ny hund
    Jeg gider ikke børste en lang pels hver dag
    Jeg køber en langhåret collie og klipper den istedet...

Den er da gal, i mine øjne

• #20   24. jul 2014 Det er næppe klipningen de gør en forskel.
    Om hårene er 5 eller ti cm gør intet fra eller til i forhold at afkøling..
    Men en god gennembørstning så man fjerner døde hår kan gøre pelsen lettere og måske hjælpe en varmeplaget hund.
    Ellers så at holde pelsen mellem trædeåuderne nede - da det er her hunde varme udvæksler.
    Men om hunden har faner eller ej..

• #21   24. jul 2014 Linda det ødelægger pelsen, og den langhårede chihuahua er jo netop hverken langhåret eller skabt til at blive klippet.
    Og den er jo ligeså sort selvom den er klippet korthåret, hvilket jo nok er grunden til hvis den har det varmt.

Jeg har endnu ikke hørt om en chihuahua hvor det var nødvendigt at klippe dem, og jeg kender mange.. Min er også sort og langhåret, og fik han lov ville han spæne rundt i solen midt på dagen lige for tiden. Jeg ved alle chier ikke er ens, men det er altså ikke en race der er skabt til kulde, den er jo netop skabt til de varmere lande.
    Og så findes der så mange muligheder for at køle dem ned, at jeg slet ikke forstår hvorfor man vil ødelægge pelsen på sin hund, for at holde den nedkølet, for jeg tvivler egentligt på at den bliver mere nedkølet, for nu kommer solen jo bare helt ind og varmer ved huden, i stedet for det yderste pelslag.
    Lucky bliver altså ikke ekstremt varm under pelsen, da den jo netop holder varmen væk fra kroppen.

• #23   24. jul 2014 Det ødelægger pelsen forstået på den måde, at der går flere år, førend den ser normal ud igen

En ruhåret (trimmepels m underuld) kan være ødelagt for livet, hvis man klipper m maskine, i stedet for at trække de døde hår ud, og efterlade underulden blottet, og lade ny pels vokse ud.

Så vil døde hår blive siddende og gi kløe og hurirritarion.

• #25   24. jul 2014 ja det har de. smiley

• #26   24. jul 2014 Her kan mande hvad der sher hvis man klipper en hund, som ikke ment til at blive klippet. Den til venstre er blevet klippet hele sit liv og den til højre bliver trimmet (som i at det er en trimmerace - noget helt andet end TS snakker om)

Man kan se pelsen udover at have skiftet farve totalt også er blevet krøllet.
    Man vil opleve at når overpelsen er væk bliver hunden nemmere meget fedtet, meget snavset, kommer til at lugte nemmere og bliver lang mere våd og tørrer langsommere ved fx regn...

Det er nok desværre lidt af enbjørnetjeneste, du har gjort din hund TS...
    Istedet skulle du sørge for at redde underulden godt væk, så luft/vind kan komme igennem de grovere pelsstrå fra overpelsen og køle hunden smiley

profilbillede
  • #27   24. jul 2014 Okaaaaaaaaaaay smiley
    Slap dog lige af man troede faktisk denne her side var langt mere seriøst end nogle af dem på fb!!! smiley
    Har da aldrig set nogle lignede !
    At jeg skal finde mig en anden race fordi jeg har klippet min hund???
    Undskyld mit sprog men hvad fanden har det med mine hunde og gør???
    Jeg har kun klippet ham fordi han direkte ændrede adfærd !!!
    Han var blevet direkte dårlig af alt den varme smiley
    Jeg er overhovedet ikke til helt korthåret chi!
    Min kærlighed er til langhårene og en anden ting er man heller ikke bare lige går af med sin hund fordi den har langt hår??? Sikke nogle seriøse hunde ejer i er?? Sørgeligt!!!!! smiley og jov jeg kan godt tåle kritik og ikke alle er ens men nogle af jer har direkte stemplet mig !!!!
    Mine hunde er 100% ægte men går ikke til udstilling med dem og de er familie hunde som bare skal hygges og nusse om!

Jeg har både kølet mine hunde ned med vand hvilket har gjort Dalle skide bange for det nu fordi han ikke syntes det lækkert mere??????
    Og jeg vil skide på om racen stammer fra Mexico det flere 1000 år siden
    Og det var slet ikke de langhåret !
    Dalle har været meget frygteligt ting i gennem i hans liv hvilket og gør jeg ikke vælger og komme våd viskestykker på ham eller tørre ham med våd klud !

Men jeg behøver vist heller ikke agumentere og undskylde nogle af jer
    At jeg har gjort noget jeg og min hund syntes er godt!

Jeg finder mig i meget men den her tråd!
    Har præcist vist mig de ting som gør jeg siger pænt tak og farvel til hg!

Jeg håber i alle må have en rigtig dejlig sommer med jeres hunde

• #28   24. jul 2014 Og forresten en chi har ikke under uld nej
    My only sunshine smiley

• #29   24. jul 2014 Helene: Det er vel ment, men jeg tror ikke, det er en fordel i det lange løb at klippe ham smiley Istedet kan du sikkert med fordel rede underulden helt i bund til næste sommer, så hans pels ikke er så tæt, så vinden kan køle den, og overpelsen kan holde solens stråler fra hans hud smiley

• #30   24. jul 2014 Dette er taget direkte fra FCI standarden.. Så hvis ikke de har underuld, hvad har de så? smiley

Langhåret : Pelsen skal være fin og silkeagtig, glat eller let bølget. Der ønskes ikke for tyk underuld.

• #31   24. jul 2014 Men det er korrekt, at det kun er nogle af de korthårede som har underuld. smiley

• #32   24. jul 2014 I know har virkelig gjort alt redet og brugt den der furmariture eller hvad den hedder
    Brugte både viskestykker, og klude , hældt lidt vand på ham
    Taget ham med ud at bade / soppe i vandkanten
    Lagt ham i vores seng oh nusset ham i mens vores blæser kørte på os
    Haft kolde isterninger i deres vandskåle

Jeg opgav til sidst! Jeg var så ked af og skulle gøre det på ham ,
    For han er så flot med lang pels! Men til sidst syntes jeg bare det var
    Så synd han ikke kunne få ro udover om natten med blæseren kørende smiley
    Det kan godt være en chi ikke er en hund der skal trimmes og klippes !
    Men han begyndte og spise og kig ikke og pustede og stønnede efter pelsen var tyndt ned så det må jo have hjulpet han leger og spiser igen og er glad
    Han gik med halen ned af! Vi var også hos dyrlægen som sagde han intet fejlet men varmen godt kunne påvirke ham ligesom på mennesker !
    Og det bare hår! Det kommer ud igen smiley
    Og en chihuahua har ikke underuld

• #33   24. jul 2014 Det er jo hver sin holdning, jeg ville aldrig gøre det, siger jeg nu, men jeg har heller aldrig haft brug for at gøre det.

Held og lykke med ham fremover, måske bliver næste sommer ikke så varm smiley

• #36   24. jul 2014 undskyld, men hvorfor skulle FCI skrive i deres standard at chihuahuaen har underuld, hvis den ikke har? det giver jo ingen mening.

Den korthårede har ikke underuld, eller det vil sige nogle af dem har.
    Den langhårede har underuld, men tyk underuld er ikke ønsket.

• #37   24. jul 2014 Hold dog kæft hvor er du provokerende silly
    Hærværk??! Måske du liiiiige skulle få dine skole penge tilbage
    Det ihvertfald ikke studenter huen der Trykkede dit hovede smiley

Nå men gider ikke bruge mere tid her inde..
    Logger af, og nyder resten af min ferie med min vovser

• #38   24. jul 2014 Det findes jo flere alternativer til at nedkøle en hund, end dem du har afprøvet.
    Kølemåtte og kølevest skulle fx være super godt.
    Som nogle af de andre siger, har du vidst gjort din hund en bjørnetjeneste.
    Hundens pels isolerer både mod varme og kulde. En chihuahua skal IKKE klippes.....

• #39   24. jul 2014 Det står dig jo frit for at klippe hvis du lyster. Du skal bare forberede dig på at pelsen kan blive svær at holde når den begynder at vokse ud, fordi dækhårene ikke længere er længere end underulden.

Mine bedsteforældre havde en græker med ca samme pels som en langhårschi (dog med mere underuld vil jeg tro. Hun fik som ældre nogen hudproblemer og blev klippet ned.
    Hun måtte holdes kortklippet resten af sit liv, fordi pelsen var helt umulig for et par ældre mennesker at holde efterfølgende.

Den bliver normal igen engang, men det tager altså tid, og i den tid har man noget af en opgave med at holde pelsen.

Så nej, jeg kunne ikke drømme om at klippe mine. I øvrigt er jeg helt overbevist om at det ikke ville gøre den store forskel medmindre de blev klippet HELT i bund.
    Istedet sørge jeg for at fjerne så meget underuld jeg kan jævnligt, give dem adgang til vand (både at drikke og soppe i) og give dem mulighed for at søge skygge... og indenfor har vi en blæser kørende stort set 24/7 -den er ås lige så meget for min skyld som for deres

• #41   24. jul 2014 Linda -grim kan jeg godt leve med. Et helvede at holde kan jeg ikke. Slet ikke ved Reiki der i forvejen hader at blive børstet.
    Så for mig handler det såmænd ikke så meget om udseende.

At kalde det hærværk (og diverse andre grimme ting) er vidst liiige i overkanten, men hensigtsmæssigt kommer jeg aldrig til at mene det er at klippe den type pels

• #42   24. jul 2014 Jeg siger ikke du skal skille dig af med din hund smiley

Jeg siger at næste gang skal du vælge en race du kan klippe som du vil smiley

• #44   24. jul 2014 Syntes jo ikke ligefrem det var sjovt og klippe?????
    Men nødvendig når min hund var dårlig !
    Og jeg vil altid komme til og have langhåret chi

Så nej en anden race får du mig ikke til og skaffe
    Fordi Dalle er blevet trimmet og studset lidt smiley

Børster dem hverdag, og bruger så meget tid på deres pels
    Og at han måske ikke lige er den kønneste hund i nogle måneder det overlever vi nok smiley

• #45   24. jul 2014 nu kan jeg jo kun tage udfra de ret få hunde med den pelstype jeg har kendt som var klippede -men det var i hvert fald mere end et par mdr om at vende tilbage til normalen...

Jeg synes ikke det er synd at klippe -men jeg synes det er unødvendigt, hvis hunden da ikke ligefrem er syg (altså som i hudproblemer e.l. der gør klipning nødvendigt)
    Jeg har svært ved at tro at en lidt kortere bamsepels (der tilmed forhindrer hårlaget i at fungere som det er lavet til) er køligere end en lidt længere bamsepels... det ser jo trods alt ikke ud til at hunden er klippet helt ned (her ville jeg tro det faktisk gjorde en forskel)

men hey, det er jo op til dig... hensigtsmæssigt finder jeg det ikke, men hver sin lyst

• #46   25. jul 2014 Det er ca 2-3 cm endnu smiley
    Men pyt , det jeg har gjort har jeg ikke fået dårlig samvittighed af
    Han spiser og leger igen og går med oprejst hale og det er det vigtigste smiley

Jeg stillede et spørgsmål og det er alle velkommen til at give mening på
    Men og svine mig til og fortælle mig det er noget svineri det jeg har gjort det bare ikke iorden vi er voksne mennesker!
    Jeg forstod hvis jeg havde taget penge for at gøre det på andres hunde
    Og rådgive dem til at gøre det at det var svineri
    Men og kalde det hærværk og diverse ting
    Det godt nok latterligt ! smiley

Men ærligt jeg forlader denne side som jeg ellers har brugt nyttige til diverse ting
    Men desværre der der voksne mennesker herinde der
    Tror de kan tillade sig og skrive alverdens pis bag skærmen

Uden og tænke over at det man skriver kan påvirke så meget
    På andre mennesker! Desværre ikke på mig men har flere veninder der har droppet denne side fordi man bliver svinet til .. Dette har jeg aldrig kunne nikke genkendels til! Men det kan jeg nu..

• #47   25. jul 2014 Min den ene har altså underuld!
    De 2 andre har til gengæld ikke..

• #48   25. jul 2014 Dine er også korthåret ikke Elsker mine hunde? smiley
    For de må have begge dele, hvis jeg forstår racestandarden korrekt.
    hvor den langhårede har underuld, det er bare ønskeligt at der ikke er så meget.

Og er det ikke pga underulden at de fælder? de langhårede racer uden underuld fælder jo ikke.. Ret mig gerne hvis jeg har misforstået et eller andet smiley

• #50   25. jul 2014 Underuld er hvis det ligger 2 lag hår under som er meget tætte !
    Og små og bløde og så kommer der et lag hår ekstra

You know it du ved godt hvad jeg mener!
    Og det gør det ikke på de langhåret jeg har haft og kendt der ligger deres hår ligesom på mennesker , og ligesom korthåret sådan er det også på langhåret bare det er længere der ligger ikke underuld på chihuahua ..

Ellers ville jeg jo kunne finde det på Dalle som jo er helt nede hvor underulden skulle være der er intet!
    Og tager gerne et billede for at kunne bevise dig det!
    Og jeg har altid fået afvide af mine opdrætter og kenneler osv
    At en chihuahua ikke har under uld! Derfor de også fryser de langhåret ligesom
    En kort håret? Og en korthåret fælder jo også
    Menneskers hår falder jo også af selvom vi ikke har under uld smiley
    Alle skifter og taber hår uanset om man har under uld

Det påvirker mig heller ikke! Men må indrømme jeg har nogle andre steder jeg kan bruge hvor man ikke bliver sviner til og får nedladende kommentar

Jeg havde bestemt sagtensen kunne modtage kritik som jeg har sagt
    Men når det bliver til svineri hvorfor skulle jeg så blive her?
    Det beviser jo netop der sidder rigtig mange useriøse hunde ejer
    Som spreder lort ud istedet for glæde og nyde af og lære af hinanden
    Istedet for at side og blive direkte grimme mod hinanden fordi
    Det er hvad? Sjovt!

Jeg hader direkte sådan noget , og
    Gider ikke være en del af sådan noget smiley

• #51   25. jul 2014 Nu siger standarden for chihuahua jo så noget andet, nemlig at de kkorthårede kan begge dele og langhårede HAR underuld.
    Grunden til du ikke kan se det kan tænkes at være fordi chihuahuaen ikke har særlig meget da det ikke er ønsket at der er tyk underuld. Jeg kan da heller ikke skelne alle dækhårene fra underulden på lucky, men det kunne jeg nu heller ikke på min gamle terrier og han havde meget underuld.
    Ja men nu kan mennesker og hunde jo ikke helt sammenlignes da de hunde jeg snakker om ikke fælder, det gør chihuahua.

Og hvis de kenneler osv du har snakket med siger at den langhårede chihuahua ikke har underuld, viser det jo bare at de ikke ved hvad de snakker om, håber da ikke de udstiller I dkk regi for så burde de da kende standarden.

• #59   25. jul 2014 Nej jeg kunne ikke drømme om at klippe min datters chi
    Han døjer forøvrigt ikke mere med varme end vores cocker og franske
    Og chi'er har underuld, vores har i hvert fald

• #60   25. jul 2014 Jeg har en samojedeblanding med stor, tyk(!) sort pels, og en dalmatiner med meget tynd, kort pels. Pletten er ved at dø her i varmen, mens den sorte slet ikke virker påvirket af den. Så tror bestemt på, at pelsen kan have en isolerende effekt smiley

• #61   25. jul 2014 Tak Susanne for din opbakning smiley
    Og ja Susanne syntes sgu også det oplæg er endt hen o vejret
    Nu fik du så også en på dig at du er "tæske dum"
    Og vil finde på undskyldninger for dine fejl!

Hold dog kæft hvor er i nogle sørglige personer og svin andre til
    Og side og sige vores hunde ikke kan mærke det
    Er det ikke os selv det ved det bedst i guder man ????

Og en race der stammer ?? Fra udlandet og skal kunne Hold til det
    Føj ! Håber ikke i er en af de mærkelig hunde ejer der bare lader jeres hund side i en bil også for de da Van til varmen !

My sunshine
    Gider ikke og diskutere med dig smiley
    Du har åbenlyst ikke forstand på det nej
    Og går udfra hvad der står på nettet !
    Svare ikke længere på det nu

• #62   25. jul 2014 Jeg ville nok heller aldrig klippe min, hvis hun får det for varmt går vi indenfor. Hvis jeg endelig skulle fjerne pels, ville det være med en furminator. Så man ikke fjerner de vigtige yderste hår. Jeg tænker lidt, ja sommer i DK er varm, men der er altså også langhåret Chi i andre lande, som bliver importeret rundt omkring, så mon ikke de kan klare det. smiley
    Lige for en god ordens skyld, vedhæfter jeg et billede af en hund uden under uld.
    På dette billede kan man flere steder se direkte ind på hendes hud, fordi hun kun har små dækhår til at dække smiley

profilbillede
  • #63   25. jul 2014 Her ses det også tydeligt smiley

profilbillede
  • #65   25. jul 2014 Er det mig i kalder for ts???? For det hedder jeg så bestemt ikke smiley
    Og hvis ja så tro mig nej det er ikke varmen men ville du finde dig i og blive svinet til???

Hvis ja så bliv endelig ved i børnehave klassen herinde smiley
    Man kan tydlige se hvem af jer der render rundt og tror i er konger og dronninger
    Herinde smiley
    Men det holder mig tilbage , jeg gider ikke bruge flere timer herinde
    Nu og har fundet ud af jeg kan fra melde mig ved mit flueben så jeg ikke får mere
    I min mail

Nu vil mig og mine hunde få en dejlig is og nyde hinanden
    Og derefter holde den vel fortjente ferie!

Så farvel og tak
    Siger mine grimme chi ! Og forsæt en god sommer

profilbillede
  • #66   25. jul 2014 Og Minnie

profilbillede
  • #70   25. jul 2014 TS - du har faktisk fjernet den del af pelsen der isolerer mod varmen. Isolering kan både holde varme inde og ude. Så den pels der om vinteren forhindre at hunden fryser, den sørger for hunden ikke bliver for varm om sommeren.
    Det er egentlig det folk forsøger at skrive til dig.

Nu har du jo klippet hunden. Så må du vente og se om det går helt galt med pelsen eller om den er ok når den vokser ud igen.

Ting der afkøler en hund i varmen er ro, adgang til skygge, ophold i kolde rum, gennemtræk og luft cirkulation. Afkøling med koldt drikkevand. Og afkøling af poter.
    Evt vand og afkøling af hele kroppen.

• #71   25. jul 2014 Jeg holder mig g til race standarden, ikke bare random ting på nettet. Og alle opdrættere avler da forhåbentlig efter den, om de er I dkk eller ej.
    Så der er jo sådan set heller ikke noget at diskuterer, for det står sort på hvidt I standarden.

• #72   25. jul 2014 Og du har ret my only
    En langhåret chi har underuld

• #73   25. jul 2014 Helene

HVORFOR bliver du ved med at påstå at Chier ikke har underuld ??? Det er jo ikke rigtig. Ford dine ikke opfylder racestandarden og ikke har underuld, e det jo ikke ensbetydende at de ikke skal have de.

Så inde du fortsætter med at svine MyOnly, skulle du nok læse racestandarden.

(link fjernet)

• #74   25. jul 2014 Jeg synes ihvertfald han er rigtig fin smiley i min verden må du da fuldstændig selv bestemme om du vil klippe din hund....

Kommentér på:
Klipningen af chihuahua

Annonce