{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.033 visninger | Oprettet:

For fikseret på godbidder? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg står lidt i en situation, hvor jeg desværre ofte ender med at blive frustreret, fordi Morgan fatter hat, lige så snart han kan fornemme godbidder i farvandet.

Misforstå ikke, han kan sagtens kommandoerne, jeg prøver at give ham, men lige så snart han ved han bliver belønnet for det, går han helt i selvsving og forvirrer tilsyneladende sig selv totalt. Han vimser rundt, kan ofte ikke kende forskel på noget så simpelt som sit og dæk, og er generelt ikke så nem at få kontakt til.
Derudover er det også meget svært at vide hvornår jeg skal belønne ham, for lige så snart jeg belønner ham, gør han som regel det jeg ikke vil have ham til, og så bliver han vel belønnet forkert?

Er der nogen, der kan fortælle mig hvad jeg kan gøre? Det er jo frustrerende, når han pludselig ikke engang kan de basale kommandoer, som han normalt klarer fint, og det gør det meget svært for mig, at lære ham noget nyt.

Jeg håber jeg har forklaret det godt nok, for det forvirrer mig en del, og jeg kan ikke helt selv finde rundt i den meget markante ændring, men håber da stadig der er noget hjælp at hente.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For fikseret på godbidder?
  • #1   23. jul 2014 Jeg ville nok begynde at "klikke" træne ham
    Væk med godbidderne (ned i lommen ) når han gør det rigtig - KLIK og så finder du en godbid frem men ingen i hånden hele tiden
    Når klikket har lydt så gør det ikke noget at flytter sig - øvelsen slutter med klikket smiley

• #2   23. jul 2014 Som Karin F siger, klikkertræning, så fjerner du fokus fra godbidderne.

• #3   23. jul 2014 Tror du det virker? Det har nemlig ingen forskel gjort, om jeg har haft godbidder i hånden eller i lommen. Så længe han har fået én, så er han fuldstændig blank, og vil bare have godbidder.

• #4   23. jul 2014 Fat i bogen "Klik dig til succes" og i gang smiley
    Der er bla også en masse øvelser i selvkontol, som helt klart vil være godt for jer at træne

• #5   23. jul 2014 Den vil jeg da kigge efter ^^ Tak!

• #6   23. jul 2014 Klik dig til sucess er en fabelagtig god bog som jeg også kun kan anbefale smiley Men indtil du får fat i den, kan du evt. lave nogle lette fristeøvelser. F.eks. sæt/stil dig foran Morgan, hav nogle godbidder i din hånd. Åben hånden og når Morgan så prøver at tage godbidderne, så lukker du hånden. Ikke sige nej, ikke skælde ud, blot lukke hånden. Dette gør du indtil Morgan ikke prøver at tage godbidderne mere ( det kan tage lang tid ) og så giver du ham lov til at tage dem. På denne måde lærer han, at han først får tilgang til det han ønsker når han fravælger det. Den øvelse kan udbygges i det uendelige, alt sammen med fokus på at lærer hunden selvkontrol smiley God arbejdslyst

• #7   23. jul 2014 Han er meget intelligent, og han forstår udmærket godt når han ikke må tage noget, om det så ligger to mm fra hans snude. Han har endda en vane, med at kigge væk, hvis han ved han ikke må tage/få det han vil have.

Men jeg vil da prøve den metode, og se om det virker, eller om han også finder ud af at sno sig rundt om dén o.o

• #8   23. jul 2014 Når han kan øvelsen, kan du jo overføre den til når han skal have godbidder for at udføre en anden kommando - Man får ikke guffen før man fravælger !

• #9   23. jul 2014 Hvordan mener du?

• #10   23. jul 2014 Det er selvfølgelig vigtigt at din hund er fuldstændig med på konceptet med at fravælge godbidden på din hånd og så få lov til at tage den. Herefter kan du fører øvelsen over på andre øvelser. Dvs: Bed din hund om f.eks. at dække, når han gør det og skal have sin belønning så åbner du hånden med godbidder, samme bevægelse som hvis du lavede den anden øvelse, når han fravælger får han lov at få belønningen for hans dæk. Du skal selvfølgelig starte meget let, så du er sikker på at Morgan forstår hvad der forventes af ham, derfor er det også meget vigtig at han er 100% med på selvkontrolsøvelsen med hånden inden du fører den videre.

• #11   23. jul 2014 Ahh, på dén måde! Jeg har da tænkt mig at prøve den første øvelse af, og forhåbentlig sikre mig, at han ikke får sneget sig udenom ^^

Tak igen ^^

• #12   23. jul 2014 Selv tak smiley Husk at du skal have den STORE pose med tålmodighed med når du laver øvelsen, og du må endelig ikke sige nej eller skælde ud. Glæder mig til at høre om du kan få det til at funke smiley

• #13   23. jul 2014 Spørgsmål: Er det okay at stoppe midt i øvelsen, hvis jeg føler jeg er ved at blive frustreret? Min tålmodighed og mit humør svinger en del for tiden (graviditetshormoner, I guess) så jeg ved aldrig hvor meget tålmodighed jeg har, inden jeg går i gang o.o

• #14   23. jul 2014 Det er efter min mening altid bedst at stoppe med en sucess, så hvis du føler frustrationen presse sig på, så stop øvelsen. Men lav så i stedet en lille bitte meget let ting, som du ved Morgan kan, beløn ham for det og stop der. Så bibeholder Morgan glæden ved at træne med dig og du får stoppet inden frustrationen tager over.

• #15   23. jul 2014 Super, dét prøver jeg ^^

• #16   23. jul 2014 Så er jeg tilbage med et nyt spørgsmål!
    Jeg prøvede det med godbidder i hånden, men Morgan rørte dem ikke, selvom jeg holdt hånden helt hen til snuden af ham. Han kiggede endda væk, selvom jeg intet hverken sagde eller gjorde, udover at holde en håndfuld godbidder under snuden på ham o.o

Hvordan filan skal jeg så kringle dén? o.o Nu er jeg totalt forvirret igen o.o

• #17   23. jul 2014 Tog han dem, da du gav ham lov ? Har du prøvet at gøre det efter en kommando ?

• #18   23. jul 2014 Ja, han tog dem, da han fik lov, men det var ganske stille og roligt. Samme resultat efter kommando, men han er så heller ikke så vims i dag o.o Tror måske det er varmen, der gør ham sløv o.o

• #19   23. jul 2014 Det er jo kun godt hvis han tager dem stille og roligt efter en kommando også smiley

• #20   23. jul 2014 Yeah, men det har han altid gjort o.o Problemet er bare, at normalt så vimser han nærmest rundt om sig selv, for at få de godbidder, og uanset hvor roligt han tager dem, ændrer det jo desværre ikke på, at han ikke kan fokusere o.o

• #21   23. jul 2014 Så er jeg ikke helt sikker på at jeg forstår dig ?? Hvornår vimser han, hvis han er rolig når han tager godbidderne, og godt kan udføre kommandoen du giver ?

• #22   23. jul 2014 Måske du skal starte et andet sted - fang adfærden.

Når han vimser, så beslut dig for at klikke for en ting, han gør. Det kan være at se til højre, til venstre, bukke sig lidt, løfte et ben - hvad som helst. Du klikker og belønner hver gang han gør det.

Så vil du opleve at han begynder at overveje, hvad det handler om - og de fleste hunde regner ret hurtigt ud, hvad der udløser godbidden og gentager ret hurtigt efter hinanden....

Det kan være ret sjovt for både hund og ejer smiley

• #23   23. jul 2014 Husk at være virkelig præcis med klikket. Det skal være i det mikrosekund det sker at du klikker - og godbidden skal falde lige efter.
    Godbidderne skal være i lommen.

• #24   23. jul 2014 Labsen - Jeg er også selv ret forvirret, lige nu, for han er simpelthen bare ligeglad i dag o.o Fuldstændig! Det plejer han bare aldrig at være, så derfor tror jeg at dagens varme har gjort ham mere doven end normalt o.o
    Hvis han også er ligeglad i morgen (og jeg mener ikke kun med godbidder, men også med stort set alt andet) så kunne det godt være jeg ville begynde at blive bekymret, for det er ikke normalt, at han er ligeglad med godbidder o.o

CH - Det lyder da som en sjov måde at få hunden til at tænke lidt smiley Vi må få anskaffet os en klikker, men det er ved at være noget tid siden, jeg har set en ordentlig en o.o

• #25   23. jul 2014 Mine ellers rasende aktive hunde er også flade i varmen... Bevares - hvis jeg vil give dem spiselige sager, så gør det det, der skal til, men der er pillet 70% energi ud af dem... Stakler smiley

Det er nemlig en sjov måde at få den til at tænke på. Jeg elsker at se dem når de begynder at undre sig og siden knække koden - og så ellers gentage og gentage...Hvis man er fiks, så vælger man noget, man kan bygge videre på. Det kan eksempelvis være at løfte et bagben, som kan udvikles til at gå baglæns. Det er virkelig sjov og ballade smiley

Af klikkere vil jeg anbefale denne: http://www.abchundeudstyr.dk/product.asp?product=93
    Ubetinget den mest holdbare jeg kender og den ligger rigtig godt i hånden...

• #26   23. jul 2014 Som CH siger, så ligger mine hunde altså også bare og puster i denne varme og gider helst ingenting. Prøv med de forskellige øvelser når vejret er blevet lidt mere menneskeligt smiley

• #27   23. jul 2014 Yeah, Morgan er totalt flad, nogle dage o.o Og han lægger sig ellers gerne ud i solen, i et par timer af gangen, og løber da gerne rundt på gåture, men når han så kommer hjem, klasker han om på siden og ligner mest af alt han er blevet skudt o.o

Det lyder sjovt ^^

Jeg vil netop helst have en af de klikkere, hvor det er en simpel metalplade, som man klikker, men dem ser man bare ikke så meget mere o.o Jeg skal have tjekket nogle gamle striglekasser, for der er måske en, men ellers er det sgu ikke nemt at finde. Jeg bryder mig nemlig ikke så meget om den slags klikkere, som du linker til ^^

• #28   23. jul 2014 Uddeler Dyrenes Beskyttelse ikke stadig?

• #30   23. jul 2014 Ingen anelse o.o Aner ikke engang, om der er en afdeling, her på øen o.o
    Men hvorfor uddeler de klikkere? o.o

• #31   23. jul 2014 Den koster en tyver nu, men det er jo til at overse smiley

• #32   23. jul 2014 Yeah, det vil jeg have i baghovedet, hvis jeg ikke stadig har den gamle klikker ^^ Men det er præcis dén slags klikker jeg gerne vil have ^^

Kommentér på:
For fikseret på godbidder?

Annonce