787 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Allergifoder fra dyrlægen? Allergifoder fra dyrlægen?

Hej
Er der nogen af jer der har erfaring med allergifoder fra dyrlægen? Benson har husstøvmider og lagermider allergi. Jeg har prøvet forskellige varianter fra wulfblut (cold river, wide plain, dark forrest) jeg har også været igennem kingsmoore varianterne. De eneste han har fungeret ok på har været på wide plain og cold river, men jeg kan simpelhen ikke holde vægten på ham.. Han bliver tyndere og tyndere, han er helt oppe og få 240 gram dagligt lige pt, og alligevel taber han sig.
Så nu går jagten ind på at finde et funktionelt foder til ham..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Allergifoder fra dyrlægen?
  • #1   22. jul 2014 Undre mig bare over at de forskellige foder jeg har kigget på fra dyrlægen, de indeholder både ris og majs smiley det går vel ikke til en hund med allergi smiley

• #3   22. jul 2014 Jeg havde nøjagtig det samme problem med min gamle hund. Min hund fik dette foder og det virkede http://t.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/royal_canin_veterinary_diet/306836
    Jeg undrede mig også over indholdet, men han elskede det og det virkede smiley

• #4   22. jul 2014 Hvad anbefaler din dyrlæge - Jeg ved fra en veninde med en hund med samme allergi, at der findes et foder specielt til det, som hun har fået hos hendes dyrlæge. Derudover er der jo også noget med at foderet skal deles op i små portioner under opbevaring, så der ikke går husstøvemider i. Jeg ville nok ikke være så bange for ris og majs til en hund med allergi for husstøvemider og lagermider, ris og majs er jo ikke i sig selv allergifremkaldende.

• #5   22. jul 2014 De fleste dyrlæger forhandler specialfoder fra Hills og Royal Canin, som ikke kan købes i alm. foderforretninger.
    Der er rigtig mange forskellige typer specialfoder alt afhængig af hvad hunden fejler, så mit bedste råd henvend dig til din dyrlæge.

• #6   22. jul 2014 Jeg har snakket med dyrlægen og han havde et foder (Royal canin) men han syntes også at det foder jeg bruger lød som et godt foder. Min dyrlæge går meget op i ikke at reklamerer for et bestemt foder, det klarer en masse andre dyrlæger så det behøver han ikke (hans egen udsagn).
    Jeg ville bare gerne høre andres erfaringer ingen jeg valgte at prøve det, for ifølge indholdsbetegelsen ser det ret mystisk ud.
    MD: så det hjælp med at holde vægten da du skiftede? Hvilken allergi har/havde hunden?
    Katrine: ja jeg var rigtig glad for kingsmore specielt havfisk, men hans allergi brød ud da han var på det foder. Så jeg tør ikke rigtig prøve det igen..

• #7   22. jul 2014 Jeg bruger Eukanuba Dermatosis til min FB som har foderallergi, hun tåler ikke proteiner fra okse, svin og fjerkræ. Det fungere rigtig godt for os og er fyldt med omega3 Jeg ved ikke om det kunne være noget for jer, men du kan jo tjekke indholdsfortegnelsen ud smiley

• #8   22. jul 2014 http://www.mypets.dk/shop/pronature-holistic-adult-19311p.html

Har du kigget på denne her?? Den har lidt højere fedtindhold....

• #9   22. jul 2014 Har du overvejet at prøve Essentials?

• #11   22. jul 2014 Pia problemet er at han ikke tager på og at jeg ikke vil stå og tvinge hans mad i ham, han vil ikke spise mere..

• #13   22. jul 2014 Hvad med at give ham et tilskud af en god olie (hvis han altså ikke får det i forvejen).

Det er rene kalorier.....

Kunne foreslå lakseolie blandet op med 1/5 del hørfrø/kæmpenatlysolie + evt. en skefuld kokosolie ind imellem.

• #15   22. jul 2014 Vi har været igennem det samme som dig og prøvede også at fodre med kingsmore og diverse andre uden korn. Til sidst fik hunden blæresten og måtte opereres og ja det var pga foderet (stenene blev sendt til usa for at finde ud af hvad de indeholdt) Nu får hun noget foder fra dyrlægen der er beregnet til hunde med blæresten og allergi. Hun fungerer super på det foder så jeg kan kun anbefale at du prøver.

• #16   22. jul 2014 Det foder hun får hedder royal canin hypoallergenic til hunde under 10 kg. Grunden til at det for vores hunds vedkommende skal være det til hunde under 10 kg. er at der i det er noget forebyggende for blæresten.

• #18   22. jul 2014 Min hund får også Royal Canin hypoallergenic + rigtig gode rå okseben 3 gange om ugen. Det virker bare, og kødbenene renser tænderne samt gør afføringen lidt hård så hunden selv tømmer annalkirtlerne.

• #19   22. jul 2014 Birgitta: tusinde tak for det meget uddybet svar! Nu giver det meget bedre mening! Så er der udmiddelbare intet at frygte på trods af majsstivelse og kylling.
    Hvad er majsstivelse hvis det ikke er majs?
    Kunne da være jeg skulle prøve det når han er færdig med den pose mad han får nu, han reagerer ikke på den på trods af hans allergi, men jeg kan næsten ikke holde ud og se på han bliver ved med at tabe sig. Jeg må ind og se om der er mere fedt i.
    Stine: barf har jeg overvejer et par gange, men hvis jeg skal have råd til det skal jeg ud og have en større fryser, så det er en størrer investering.

Nu her jeg været inde og kigge på både Royal Canin Anallergenic, og Royal canin hypoallergenic. Er der en af dem fra er bedre end den anden? Jeg kan se at hypoallergenic indholder ris og soya? Så ringer mine alarmklokker igen :$

• #22   23. jul 2014 Jeg vil til hver en tid anbefale BARF evt. Vom & Hundemat.

• #25   23. jul 2014 Jeg er ikke fanatisk - Min hund får da også tørfoder ind imellem. Dog kornfrit, da han også er allergisk overfor lagermider.

• #27   23. jul 2014 Birgitta:
    Det er i øvrigt yderst sjældent, at en hund reagerer på råt kød. Har en enkelt gang hørt om en hund der rent faktisk ikke kunne tåle kylling.

Jeg sad lige og kiggede på ingredienserne i RC Anallergenic - Det har da ikke en dyt med hundefoder, at gøre i min verden. Men hvis din hund fungerer på det, så er det jo godt nok.

• #29   23. jul 2014 Nogle sværger til råfoder andre til tørkost, det kan man diskutere med hinanden til evig tid.
    Personlig bruger jeg tørfoder + rå kødben og for min hund virker det.
    En af grundene til jeg fravælger råfoder er hvorledes vi skal opbevare foderet på en forsvarlig måde på en ferie i Sydeuropa uden at skulle have indtil flere køle/frysebokse installeret i bilen. Til orientering bor. Vi på hotel.

• #30   23. jul 2014 Min dyrlæge anbefaler BARF - Han ved godt, at det virker super godt på allergihunde.

Han henviser endda til min lokale foderbutik, hvor ejeren er uddannet i ernæring til hunde.

• #33   23. jul 2014 Hov. Håber jeg har skabt en debat. Alle råd bliver taget imod med kyshånd. Jeg vil meget gerne hører om barf, og jeres erfaringer. Men jeg vil mindst lige så gerne hører om allergifoder fra dyrlægen. Jeg ønsker kun at finde en holdbar løsning til benson.

Kommentér på:
Allergifoder fra dyrlægen?

Annonce