1.506 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hund med rygsmerter Hund med rygsmerter

hejsa...

Min franske buller på nu 4 år, har fået konstateret hemivertebrae, butterflye-formede ryghvirvler to steder i ryggen, tæt ved lænden.
Han nåede at blive næsten 4 år inden vi opdagede det. Han lavede en forkert bevægelse i leg og havde rigtigt ondt i små 2 uger, vi var hos dyrlægen som ordinerede smertestillende og ro. Han kom over det og det gik fint et par måneder, så var den gal igen. Denne gang fik vi ham i røngten og den viste som sagt HV.
Nu er der igen gået et par måneder, og efter meget fange-leg med lillesøster, havde han ondt næste dag.
De foregående gange har det ellers været været ved en specifik forkert bevægelse. Nu er det bare fordi han har leget.
Det har ingen tegn været på sygdomme før det med ryggen gik galt første gang. Han er en stor dreng på 18kg, god form og muskuløs.
Jeg prøvede svømning med ham, men det var ikke sagen, så var vi til kiropraktor der rettede et skævt bækken.
Nu har jeg bestilt tilskud Cortaflex til ham, som jeg med stor tilfredshed har prøvet til hesten-dog ikke mod samme problem.
Jeg ved at HV har dystre udsigter, grundet bruskdannelse, afklemning af nerver mm.
Er der nogen her med erfaringer?
Noget jeg kan gøre for ham?

På forhånd tak

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund med rygsmerter
  • #1   20. jul 2014 HVis kiropraktoren har rettet et skævt bækken er der stor sandsynlighed for han er skæv igen. Desuden ville jeg få ham masseret igennem af en hundemassør og få nogen øvelser til at styrke hans rygmuskulatur så musklerne kan holde ryggen i skak.

• #2   20. jul 2014 men det burde jo ikke være pga skævhed at han får ondt. Men du har ret, det er helt sikkert værd at tjekke..

• #3   20. jul 2014 Det kan sagtens være pga. skævhed.

• #4   20. jul 2014 Jeg får en tid til ham på torsdag.

Andre må meget gerne melde ind hvis i har noget viden eller erfaringer

• Sanne A
    Sanne A Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 2 Emner: 7 Svar: 50
    #6   21. jul 2014 Nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men måske skal du overveje at få en lidt mere allround til at se på ham. Jeg tænker fx. som Tove Due eller Jenny Aarbostad, som er osteopater, akupunktører, mm. og som retter både knogler og muskler.
    Kiropraktik er fint, men ved gamle/kroniske skader skal muskulaturen jo også taget med. (Kiro + massør kunne også være en mulighed)

• #7   21. jul 2014 vi har fået en tid hos dyrlægen idag kl 14.30
    samt har aftale op opringninger fra andre dyrlæger ml 13.30 og 14.30 for at få flere bud på om der er noget vi kan gøre for ham.
    imorgen så tid hos kiro der også er massør...

profilbillede
  • Sanne A
    Sanne A Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 2 Emner: 7 Svar: 50
    #8   21. jul 2014 God bedring med ham

• #10   21. jul 2014 Birgitta L, ja jeg har læst om Bella tror jeg den hed smiley
    Cæsar har idag fået kortison, dyrlægen mener at der er væskeansamling og det er derfor han er lidt "vakkelvogn"-(hedder det det?) Han skal have kortison de næste tre dage og så besøger vi dyrlægen igen på torsdag og lægger en plan.

Han er heldigvis meget bedre nu end i formidddags.
    Vi fik tid allerede imorgen til kiro, så håber hun kan hjælpe ham på vej.

• #11   21. jul 2014 Emma hed den smiley

• #12   28. jul 2014 Cæsar er fit for fight igen smiley

Han fik rettede et skævt bækken, og vupti dagen efter var der allerede bedring.
    Han får nu cortaflex hver dag, grundet hans ryg, og en fast tid hos kiro/massør 1 gang om måneden.
    Han leger med Alba igen, og er glad som han plejer smiley

• #13   28. jul 2014 Nanna. totalt i orden! super godt!

• #14   28. jul 2014 Og du fik ret smiley Det var pga det bækken

Kommentér på:
Hund med rygsmerter

Annonce