Hund med rygsmerter Hund med rygsmerter
hejsa...
Min franske buller på nu 4 år, har fået konstateret hemivertebrae, butterflye-formede ryghvirvler to steder i ryggen, tæt ved lænden.
Han nåede at blive næsten 4 år inden vi opdagede det. Han lavede en forkert bevægelse i leg og havde rigtigt ondt i små 2 uger, vi var hos dyrlægen som ordinerede smertestillende og ro. Han kom over det og det gik fint et par måneder, så var den gal igen. Denne gang fik vi ham i røngten og den viste som sagt HV.
Nu er der igen gået et par måneder, og efter meget fange-leg med lillesøster, havde han ondt næste dag.
De foregående gange har det ellers været været ved en specifik forkert bevægelse. Nu er det bare fordi han har leget.
Det har ingen tegn været på sygdomme før det med ryggen gik galt første gang. Han er en stor dreng på 18kg, god form og muskuløs.
Jeg prøvede svømning med ham, men det var ikke sagen, så var vi til kiropraktor der rettede et skævt bækken.
Nu har jeg bestilt tilskud Cortaflex til ham, som jeg med stor tilfredshed har prøvet til hesten-dog ikke mod samme problem.
Jeg ved at HV har dystre udsigter, grundet bruskdannelse, afklemning af nerver mm.
Er der nogen her med erfaringer?
Noget jeg kan gøre for ham?
På forhånd tak
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 240 Svar: 9.465
jul 2013
Følger: 3 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 186
jul 2006
jul 2013
Andre må meget gerne melde ind hvis i har noget viden eller erfaringer
mar 2012
Følger: 2 Emner: 7 Svar: 50
Kiropraktik er fint, men ved gamle/kroniske skader skal muskulaturen jo også taget med. (Kiro + massør kunne også være en mulighed)
jul 2013
samt har aftale op opringninger fra andre dyrlæger ml 13.30 og 14.30 for at få flere bud på om der er noget vi kan gøre for ham.
imorgen så tid hos kiro der også er massør...
mar 2012
Følger: 2 Emner: 7 Svar: 50
jul 2013
Cæsar har idag fået kortison, dyrlægen mener at der er væskeansamling og det er derfor han er lidt "vakkelvogn"-(hedder det det?) Han skal have kortison de næste tre dage og så besøger vi dyrlægen igen på torsdag og lægger en plan.
Han er heldigvis meget bedre nu end i formidddags.
Vi fik tid allerede imorgen til kiro, så håber hun kan hjælpe ham på vej.
jul 2013
jul 2013
Han fik rettede et skævt bækken, og vupti dagen efter var der allerede bedring.
Han får nu cortaflex hver dag, grundet hans ryg, og en fast tid hos kiro/massør 1 gang om måneden.
Han leger med Alba igen, og er glad som han plejer
jul 2006
jul 2013
Hund med rygsmerter