KATTE og hund sammen? {{forumTopicSubject}}
Har nogen af jer katte?
Fik I jeres kat først eller jeres hund først eller dem begge på samme tid?
Jeg har både en kat hos min far og en kat hos min mor og begge katte er hankatte og min kat hos min mor, er i hvert fald ikke meget for hunde, men ville det være en hjælp hvis det var en hvalp! Måske kunne de fungere bedre af den grund (Mine katte er 6 og 4 år)
Hvordan var jeres hund og katte- møde første gang. Kom de op at toppes eller var de fredlige?
Jeg er lidt bange for at kattene flipper fuldstændig ud og bliver forskrækket for den lille hvalp, og begynder at hvæse og vise tænder og klør. Og sådan en lille klump nysgering hvalp kan da sagtens være så så frækt og nysgering at den går over imod katten og så kan katten ikke klare mer' og hopper den på hvalpen, som i de fleste tilfælde (tror jeg) helst bare vil hilse og ikke komme op at slås!!
Hmm.. er det er god idé at holde dem i snor (begge?)
Jeg læste engang i en hundebog at man skal tage snor på hvalpen, så katten lige kan studere hvalpen.
Jeg ved ikke rigtigt, men jeg syntes det lyder som en god idé! Eller?
Smil og miiaov og et forhåbenligt vuf, senere hen, Fra Ida.
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 560
Og jeg tror ikke du skal være så bange for det, for hunden skal nok respektere katten. Selvfølgelig skal du sige "Nej" til hvalpen hvis han driller for meget
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Jeg havde kat før jeg fik hund. Jeg gjorde ikke noget. Jeg lod dem selv finde ud af det og det gik også helt fint. Daisy fattede til sidst at kattene ikke ville lege med hende og det sammen er Balta ved at forstå :o)
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 382 Svar: 3.413
Begge de hunde vi har haft har respekteret kattene.
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 382 Svar: 3.413
Vores katte opfattede også den hund vi havde før som deres rigtige mor derfor ingen problemer fra kattenes side overhovdet ;o)
jan 2006
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 57 Svar: 957
feb 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 1 Emner: 90 Svar: 201
mar 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 16 Svar: 67
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Men jeg vil mene at det er bedst at få en hvalp.
Hvalp til voksen kat og killing til voksen hund...
KATTE og hund sammen?