{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
700 visninger | Oprettet:

KATTE og hund sammen? {{forumTopicSubject}}

Har nogen af jer katte?
Fik I jeres kat først eller jeres hund først eller dem begge på samme tid?
Jeg har både en kat hos min far og en kat hos min mor og begge katte er hankatte og min kat hos min mor, er i hvert fald ikke meget for hunde, men ville det være en hjælp hvis det var en hvalp! Måske kunne de fungere bedre af den grund (Mine katte er 6 og 4 år)

Hvordan var jeres hund og katte- møde første gang. Kom de op at toppes eller var de fredlige?
Jeg er lidt bange for at kattene flipper fuldstændig ud og bliver forskrækket for den lille hvalp, og begynder at hvæse og vise tænder og klør. Og sådan en lille klump nysgering hvalp kan da sagtens være så så frækt og nysgering at den går over imod katten og så kan katten ikke klare mer' og hopper den på hvalpen, som i de fleste tilfælde (tror jeg) helst bare vil hilse og ikke komme op at slås!!
Hmm.. er det er god idé at holde dem i snor (begge?)

Jeg læste engang i en hundebog at man skal tage snor på hvalpen, så katten lige kan studere hvalpen.
Jeg ved ikke rigtigt, men jeg syntes det lyder som en god idé! Eller?

Smil og miiaov og et forhåbenligt vuf, senere hen, Fra Ida.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KATTE og hund sammen?
  • #1   28. aug 2006 Da jeg fik en hvalp (nina's Kaoz) havde jeg min kat. Kaoz ville gerne leget og undersøge den. Katten væsede lidt, men Kaoz skulle nok holde sig fra ham. Han fik hurtig respekt for katten.

Og jeg tror ikke du skal være så bange for det, for hunden skal nok respektere katten. Selvfølgelig skal du sige "Nej" til hvalpen hvis han driller for meget smiley

• #2   28. aug 2006 ´Jeg har to hunde og to katte ;o)
    Jeg havde kat før jeg fik hund. Jeg gjorde ikke noget. Jeg lod dem selv finde ud af det og det gik også helt fint. Daisy fattede til sidst at kattene ikke ville lege med hende og det sammen er Balta ved at forstå :o)

• #3   28. aug 2006 Hvis hvalpen stormer hen imod katten så vil katten højstsandsynlig væse før hunden når helt hen til den, og så bliver den overrasket over den lyd der kommer fra katten, stopper lidt op og bevæger sig mere forsigtigt hen til katten.

Begge de hunde vi har haft har respekteret kattene.

• #4   28. aug 2006 Anita: Tacha har endnu ikke forstået at kattene ikke gider, men de finder sig i at blive hobbet på osv.

Vores katte opfattede også den hund vi havde før som deres rigtige mor derfor ingen problemer fra kattenes side overhovdet ;o)

• #5   28. aug 2006 Jeg har en 6 årig han hund og har lige købt en hun killing.. Hunden er meega nysgerrig, så han ville snuse og snuse og snuse.. så det resulterede i nogle små rifter på snuden... Men nu går de fint i spænd sammen.. de ligger endda op af hinanden og sover...

• #6   28. aug 2006 Til alle: Okay - det lyder ikke så slemt som jeg har tænk mig.

smiley

• #7   28. aug 2006 Købte hund først og så kat bagefter. Og det går helt fint. De skulle bare vænne sig til hinanden smiley

• #8   28. aug 2006 Jeg har hund og kat.. Havde Oliver (katten) først. Han er 10 år nu, var 7 da jeg fik Luna.. Jeg lod dem også selv finde ud af det..

Men jeg vil mene at det er bedst at få en hvalp.

Hvalp til voksen kat og killing til voksen hund...

Kommentér på:
KATTE og hund sammen?

Annonce