1.224 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

kan det passe. kan det passe.

Jeg vil gerne gå til agility med min border Collie Kato. Men hved nogen som vi kender har de 10 voksne border collier og 3 hvalpe så hun har lidt forstand på denne race hund træner også agility og lydighed med sine hunde. Så der var vi og spøre om vi måtte være med til at træne. Så vi fortalde lidt om hvordan Kato er men da vi fortalde at han ikke ville have at vi tog fat i hans bagben og hjælpe ham med at komme op i begasjerummet ( da han ikke kan komme op med bagbenene selv ). Sage hun at så kunne han ikke våre med for så havde han noget med hofterne så han ikke kan springe ( han KAN godt springe ).

Han vejer mellem 25 og 27 kg og er 57 cm høj. Han elsker at springe og han kan let springe over sin egen højde. Han viser slet ikke noget terg på at det går ondt.

Her kommer mit spåsmål kan det passe at han har noget med hofterne.

Undskyld hvis der er nogen stavefejl.

Lige et billede af ham.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan det passe.
  • #1   9. jul 2014 Tag en tur forbi dyrlægen, så får du et svar smiley

• #2   9. jul 2014 Det vil jeg snakkede med mine forældre om.

• #3   9. jul 2014 Hvis han skal have hjælp fordi han ikke KAN komme ind (og altså ikke fordi han bare ikke vil), så vil jeg bestemt mene et smut til dyrlægen var på sin plads.,
    -en sund og rask BC kan uden problemer selv hoppe ind i en bil, selv hvis det er en høj en af slagsen.

Men kun en dyrlæge kan sige om hunden er sund og rask.

En ting er dog sikkert -uanset om den har gode eller dårlige hofter, så er det ikke sundt for den at springe meget høje spring igen og igen.
    Spring slider ret hårdt på hundene, så det er vigtigt de varmes passende op, at underlaget er rigtigt og at springhøjden passer til hunden.,
    -og så er agility i øvrigt MEGET andet end bare at springe.

• #5   9. jul 2014 Han kan godt komme op i bagagerummet men han vil ikke.
    Michella vi springer ikke ret meget men når vi springer er det altid i vores have. Ja jeg hved godt at agility er merget mere end bare at springe.

• #6   10. jul 2014 Min havde det samme , det viste sig han havde D hofter .

• #7   10. jul 2014 Min hund hopper heller ikke op i f.eks. sengen. Stiller sig pænt og venter til vi løfter bagbenene op. Det ligner at hun har problemer med at komme op og prøver, men hvis der er noget meget interessant i sengen, kan hun sagtens komme op selv. Tror det kommer sig af hun som hvalp altid blev båret op. Min har meget mild grad af HD (mener det er smiley

Jeg ville få taget røgten af hofterne lige meget hvad, inden i starter til agility. Hvis hun nu har HD så vil agility ødelægge dem endnu mere. Hvis der er problemer kan du vælge en anden hundesport i stedet som ikke slider ligeså meget F.eks. rally.

Jeg valgte selv at få taget røgten netop fordi jeg ville starte til agility og min hund tit ikke lige kan ( eller vil ) få numsen med når hun hopper op nogle stedet.

• #9   10. jul 2014 Jeg snakker med min far om det i dag. Undskyld at jeg spørger dumt men hvad er rally.

• #10   10. jul 2014 Rally er lydighed på en bane hvor man følger nogle skilte.

• #11   10. jul 2014 Hopper han fint op af sig selv andre steder? Som sofa/seng?

Jeg ville få ham undersøgt uanset hvad...

• #12   10. jul 2014 Ja han hopper op i stolen i stuen og i min seng.

• #13   11. jul 2014 den kan jo så ikke li at køre bil.

• #14   11. jul 2014 Jo det kan han godt lide når han må sidde foran eller mellem forsædet og bagsædet.

Kommentér på:
kan det passe.

Annonce