{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.429 visninger | Oprettet:

Jeg må korse mig!! {{forumTopicSubject}}

Okay, jeg havde egentligt tænkt at jeg IKKE ville lave et 'aj men altså jeg brækker mig over folk' indlæg, men nu kunne jeg simpelthen ikke lade vær..!

I starten af året oprettede jeg en tråd for at hjælpe en daværende klassekammerat med at finde en schæfer hvalp.. Hun var på daværende tidspunkt gravid med 3 barn og er selv i start 20'erne.. De var FAST besluttede på at de skulle have en hund til deres lille familie osv osv..
Først ville de have en husky, men det fik jeg dem gudskelov talt fra.. Så fandt de en schæfer uden tavle med utestede forældre og jeg fik dem snakket fra det, og fik istedet guidet dem mod ordentlig kennel med stamtavle og chekkede og testede forældredyr... De VILLE have hund, og der var intet med at snakke dem ud af det..

Sidste uge ser jeg så på facebook at nu sætter de hvalpen til salg fordi de 'ikke længere Kan give den det den har brug for' Den er vidst lige knap og nap et halvt år, og jeg koooooger indeni da jeg ser det og lufter min frustration for min kæreste..

2 timer, Ja, 2 timer (!!!!) efter skriver hun "den er solgt"..
Arj men altså, jeg brækker mig!!!! Magen til ligegyldighed overfor et dyrs liv skal man lede længe efter. Hvem fanden finder lige de ideelle ejere på 2 timer over nettet, oh hvad er det for nogle mennesker som siger ja til at købe en hund over nettet på 2 timer??
.. Men jeg satte mig på mine hænder og bed mig i tungen og holdte min kæft.

I dag, ser jeg så en opdatering: åh nej xyz og zyx er løbet væk da døren stod åben ved en fejl!
Jeg spørger så: "hvem er xyz og zyx"
Og hun svarer: vores to killinger vi fik i mandags!
.. Dvs under en uge efter at de skilte sig af med deres hvalp.

Nu kunne jeg ikke holde kæft mere og skrev bare: er i kommet af med hunden, og så fået to killinger??!

Nu må vi se om jeg bliver gjort til the bad guy, men hold nu kæft hvor synes jeg bare at det er en uber klam måde at holde dyr på smiley

Killingerne er nok heller ikke så sjove mere om et par uger når de er blevet store og bliver ved at være store de næste 16 år..

Bræk!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg må korse mig!!
  • #1   9. jul 2014 Sådan en veninde har jeg også. Må indrømme at jeg har nået det punkt hvor det er blevet et så forstyrrende element i vores venskab at jeg ikke rigtig orker det mere.

  • #2   9. jul 2014 Ja nogen skifter dyr som vi andre skifter underbukser!
    Adr! De skulle skamme sig.


  • #4   9. jul 2014 Ej for F da jeg forstår god du er ved at gå til af arrigskab Hvad ligner det Jeg har selv solgt en hund for mange mange år siden Det var nr 36 der fik hende Jeg havde bare så svært ved det Og for mig er det det viktigste at en hund får et godt blivende hjem Kan du ikke selv om i er venner, forklare hende at sådan behandler man ikke livende væsner Jeg havde gjort det hvis det var min vininde Så kan hun blive sur Det må hun selv om ,Hun skal nok blive god igen Fjolser smiley

  • #5   9. jul 2014 Det er godt nok ikke lige det smarteste det der. MEN. Til dit "bræk" smiley om det med at finde de rette ejere over nettet på kun to timer og hvem fanden der køber hund over nettet på to timer. Det er bestemt ikke umuligt. Jeg solgte en unghest på den måde. Tre-fire SMS og en enkelt kort samtale mellem mig og køber og vi var begge klar over at det var det HELT rigtige.Nye ejer er DRØMMEEJER for hesten. Så DET er ikke noget at himle over. Men at sælge hvalpen for så at skaffe to killinger er IKKE ok.

  • #7   9. jul 2014 Fubert: Nye ejere kan da umuligt have mødt hunden i løbet af 2 timer og fundet ud af om de passer sammen? Medmindre selvf. de bor lige i nærheden ..
    Det er ikke en ansvarlig måde at videreformidle en hund på ... efter min mening anyway.


  • #8   9. jul 2014 At man tager så let på det at få hund som din veninde har gjort, og ligeledes tager så let på at "nå den gik ikke", og så bare skille sig af med den, dét forstår jeg godt nok ikke.
    Men jeg synes ikke det kan sammenlignes at man køber en anden dyreart - en kat forlanger alt andet lige ikke de samme ting af en som en hund gør.

    Jeg købte selv en hund kort efter jeg solgte min hest - men hunden var blevet købt alligevel hvis jeg ikke kunne få hesten solgt, og omvendt var hesten blevet solgt alligevel hvis jeg ikke kunne købe hunden smiley

    Mine svigerforældre solgte også deres to heste og byttede dem ud med et par køer i stedet for - de vurderede at køerne passede bedre til dem, end hestene gjorde. Måske din veninde også mener at katte passer bedre til dem, end hunden gør. At hun så bare skulle have indset det allerede inden den trådte over dørtærsklen, er jo så noget helt andet smiley


  • #9   9. jul 2014 Sanne M. Selvfølgelig kan de det smiley


  • #10   9. jul 2014 suk.. endnu en af den slags.. smiley

  • #12   9. jul 2014 Ak ja, sådan et kendskab havde jeg også en gang..
    Da hun spurgte hvorfor jeg aldrig skrev eller ringede måtte jeg forklare at vi havde meget forskellige synspunkter når det kom til dyr..

    Sikke en skideballe jeg fik, hun var jo ligefrem guds gave til dyr bla bla bla..


    Jeg tror at det er MEGET svært at trænge igennem til de personer..


  • #13   9. jul 2014 Ej altså... Hvor er jeg træt af sådanne folk... Jeg synes de bliver flere og flere... Er der gået total mode i at købe dyr for at smide dem ud igen?

  • #14   9. jul 2014 Hvis du bliver gjort til The bad guy, så link da til denne tråd, så får hun vel et indblik i, at hun nok har en helt forkert forståelse af, hvordan man behandler dyr.
    Jeg kender børn, som er mere modne end din veninde.
    Bliver helt frustreret indeni af den købe/smide væk kultur! smiley


  • #15   9. jul 2014 Jeg synes virkeligt at det er utroligt at man kan være så ligeglad med dyrenes tarv, når man gør som hun har gjort..
    Jeg er ikke sådan rigtig veninde med hende. Ville nærmere kalde hende en bekendt, også derfor det er lidt svært for mig at vurdere hvor grænsen går mht at sige noget til det..

    Hun svarede på min kommentar, at hunden altså var kæresten/mandens hund, og ikke hendes, og at det var hans valg at sælge den igen..
    Yeah right..
    Det er da klaaaart. Sikken en måde at prøve at vaske sine hænder på.

    I mit hovede er det så tydeligt at det blot er det der med at det er spændene at have en hvalp/killing/indsæt selv baby-dyr, og så er det knapt så spændene lidt efter..

    Jeg er simpelthen målløs over mangel på indlevelse og empati og god gammeldags intelligens når det kommer til selvindsigt og opførsel med sådan nogle ting her..



  • #16   10. jul 2014 Jeg er enig med jer andre, synes det er helt uforstående ikke at sætte sig ind i hvad det kræver at have dyr. Dog vil jeg lige tilføje, at katte er noget nemmere at passe end hunde... eller de kræver ikke samme aktivering som hunde. Så måske hun beholder kattene også selvom de jo hurtigt bliver voksne.

Kommentér på:
Jeg må korse mig!!

Annonce