Hurtig og lydelig vejtrækning. Er hvalpen syg? {{forumTopicSubject}}
Vi fik Mojo hjem igår.
Han er en labrador på 15 uger, der har masser af energi, appetit og flot pels. Han virker i det hele taget sund og rask, men når han ligger hviler eller sover er hans vejtrækning hurtig og stødende/prustende.
Et eksempel fra i eftermiddags, da han lå og sov i stuen, kan ses her:
http://tinypic.com/player.php?v=fx9lpt%3E&s=8
Her til aften ligger han fint i sin kurv og sover, men med samme vejtrækning, hvor det nærmest virker som om han trækker vejret med hele kroppen.
Er dette normalt (er vi bare overpylrede nye "forældre")?
Det har været lummert idag, og også her til agften, så vi tænker det kan være varmen
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 940 Hunde: 8 Emner: 354 Svar: 8.061
Har i tjekket om han har feber?
Men umiddelbart vil jeg tro det er varmen. Min egen lider også i det her vejr, dog ikke med så overfladisk vejrtrækning...
sep 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 58
Vi har ikke taget temperatur på ham.
Han har i perioder idag søgt lidt væk, for at ligge for sig selv i hhv køkken og soveværelse, som ud over entréen (hvor han ligger nu) er de køligste rum i huset. Han lå som regel for sig selv i 5-10 min før han søgte os igen
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 940 Hunde: 8 Emner: 354 Svar: 8.061
sep 2013
Kontakter opdrætter i morgen, måske har hun også noget fornuftigt input
nov 2013
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 389
Men i skal da helt sikkert holde øje med ham, og som Den danske kæmpe siger i kan vende den ved Dyredoktor hvis det bliver ved
sep 2013
Vi holder øje med ham, og håber på at det er varmen. Den er meget lummer her til aften, synes jeg.
Han har lagt sig på stengulvet i entréen (ved siden af fruen), og ligger nu og spjætter i søvne.
sep 2013
sep 2013
Lige nu snorker konen højst ude i entréen. det tager jeg som et godt tegn (og så kan jeg måske samle mig om den fodboldkamp)
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 478
Din hvalp er 15 uger, og har jo været til dyrlæge ved vaccine. Dyrlægen lytter altid grundigt på hjertet ved disse tjek. Så jeg tror bestemt ikke din hvalp fejler noget. Mine hunder puster og halser meget i varmen. Det gør mange hunde.
Ændrer han adfærd, især på kølige dage, skal han selvfølgelig tjekkes. Et håndklæde skyllet i koldt vand og opvredet over kroppen kan evt køle ham lidt. Evt en ventilator sat så han ikke får træk.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Bare så man har det med i vurderingen.
Hvis hunden ellers virker helt normal og ikke har feber, så er der nok ingen fare pt.
Sørg for adgang til skygge og vand
sep 2013
Vi har et minibademassin med 5cm vand stående i haven under æbletræet, og en vandskål i entréen, som sammen med køkkenet er de køligste rum i huset. Han er flink til at drikke
Han er lige så legesyg og nysgerrig som han plejer her til morgen.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
Og til lykke med ham.
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.907
Hurtig og lydelig vejtrækning. Er hvalpen syg?