Ny hvalp {{forumTopicSubject}}
Min karelske bjørnehund er død i maj. Han blev 14 år og 20 dage. Min forrige hund var også sådan en hund, men da jeg nærmer mig de 70 - skal jeg ikke have sådan en stærk hund igen. Jeg har været ude hos forskellige opdrættere og se på forskellige racer, det skal igen være en spidshund, så valget er faldet på en Shiba. Jeg har i dag været ude og se på nogle hvalpe, og tale med opdrætteren, og fik altså et chock. Jeg har altid haft hund, lige fra barnsben af, og jeg kan slet ikke huske, hvordan det var for 14 år siden. Min meget gamle hund blev jo langsomt mere stille og gik små ture og lå meget på græsset og sov. Nu kommer mit spørgsmål : Jeg har børnebørn i alle aldre, som jeg jo lejlighedvis skal hente i børnehave, skole m.m. og jeg går også 10 km hver 2. torsdag. Når jeg ser denne lille søde aktive hvalp på 6 uger, tænker jeg da, om jeg kan klare det, og jeg er pludselig blevet i tvivl. Jeg kan være hjemme dag og nat hos min nye hvalp i al fald 5 uger, da familerne selv har ferie. Vandreholdet begynder først igen midt i august. Men kan sådan en lille fyr være alene hjemme (grundig træning) 3 TIMER ?? Jeg vidste, at jeg skulle have ny hund, både for turene og alt det andet - Men nu sidder jeg her, og er lidt trist, og tænker på, om jeg tager fejl. Måske er det alderen, der gør min usikker, har aldrig prøvet det før- Mistet hund - og inden for nogle måneder købt en ny. Hvad er jeg da bange for ?? gode kærlige RÅD MODTAGES meget gerne, for opdrætteren skal have besked i løbet af et par dage, da der kommer andre hvalpekøbere fredag.
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 599 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.938
Jeg kan godt forstå at det må være lidt et chok at se / tænke sig til den omvæltning det er lige pludselig at skulle gå fra gammel hund til lille ny , men jeg tror det kommer helt naturligt og jeg tror ikke du skal være bange for om det er det rigtige , jeg kunne forstå hvis du havde fået ny hofte eller andet hvor man ikke kunne holde til så meget .. men hvis du stadig er meget i tvivl om måske en smule bange for at starte fra bunden , kunne en unghund måske være et alternativ :)?
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 599 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.938
jeg synes ikke du skal tænke så meget over sådan nogle ting , jeg tror de kommer helt naturligt , og hvalpen kan jo godt være alene de 3 timer
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
Du har tiden til at lære den at være alene hjemme Og ja Schiba er bare så skøn Har selv haft en 3 timer er ikke meget og skulle være alene i Når du skal hente børn kan den så ikke komme med ?
Jeg tror du bekymre dig for meget Men hellere det en være ligeglad med hvordan hunden har det For mig lyder det til at du er en god hunde menneske
Så held og lykke med din lille nye hvalp
dec 2013
nov 2008
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 12
dec 2013
Jeg syntes Schibaen er en meget rolig hund Selvfølgelig vil den lege osv som helt lille men jeg syntes ikke der går så lang tid inden falder til ro Og er der ro om den er den også rolig Selvfølgelig kan du klare det du lyder til at være frisk
nov 2008
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 12
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.499
Da vi fik hvalp for knapt 3 år siden var det 11 år siden vi sidste havde haft hvalp, og ja jeg fik et chok, havde glemt alt om den aktivitet ... renlighedstræning, foder og kort tids natteroderi kunne jeg sagtens klare og det er hurtigt overstået, men den konstante behov for aktivering, specielt om aftenen, den var hård, var jo vant til de rolige aftenen med en ældre hund ...
Jeg lovede mig selv at uanset hvor sjovt og charmerende det er så var det sidste hvalp, jeg syntes ikke dengang, og heller ikke i dag at jeg kan give hunden al det aktivering og underholdning den rent faktisk kan holde til og ligger op til ...
Og vi går 1-2 timer hver dag, men den er en vaks lille sag med Duracell batterier vi der har fået ... og vi har endda endnu en hund der kunne lege lidt med den ...
Har i omgangskredsen 2 der har fået hvalp indenfor det sidste år, et par og en enlig dame ... begge mistede deres hunde der var ældre hhv. 12 og 14 år ..
De elsker deres hunde MEN indrømmer begge i dag mere eller mindre på vej ud af hvalpestadiet at de aldrig skulle have købt hvalp, men have fundet en ung/voksen hund hvor det værste krudt var brændt af ....
De fik et chok for som du beskriver man har stille og roligt gået i mange år og fundet rytmen med en hunde der er blevet ældre og ældre, og det er noget helt andet med en hvalp...
Mht. evt at have en hund med ud at gå lange ture, så går der jo nogen tid inden en hvalp kan dette ...
Så ja, tænk dig godt om ... Den ældste af de hunde vi har fik vi da hun var 19 mdr. gammel det har været helt problemfrit ... Den yngste er da sjovere og ja vi kan mærke at den er præget af os på en hel anden måde end den ældste, men arbejdet med en hvalp og den konstante gnavende dårlige samvittighed over at man synes den kan mere en man magter at tilfredsstille, det gør jeg ikke igen ..
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.420
Spring ud i det, jeg er overbevist om at du nok skal klare det og at hunden vil få det som blommen i et æg hos dig
jan 2012
Emner: 7 Svar: 61
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Thumbs up og god nat
Ny hvalp