938 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Kan mån "udlåne" sin hund til en plejefamilie i en periode? Kan mån "udlåne" sin hund til en plejefamilie i en periode?

Jeg har et spørgsmål omkring plejefamilie til min hund. Jeg er lige gået fra min kæreste og oveni det, har jeg fået et nyt job. Mit job indebærer desværre en del overarbejde og på længere sigt vil der også være mulighed for efteruddannelse (som typisk ligger i tidsrummet 17-22)
Mine forældre bor i nærheden og kan hjælpe til, men efter at have drøftet den fremtidige situation, er det ikke holdbart.
Jeg er meget glad for min hund og for at have hund, men det faktum at han kommer til at være så meget alene, kan jeg ikke bære.
Derfor vil jeg høre om nogle kender til "udlån" (ligesom man kan med heste) til en plejefamilie?
Jeg er hverken klar til at afleverer ham på et internat eller sælge ham, men ser mig desværre nødsaget til at tænke på ham og hans hundeliv.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle bordfodboldbord 305 kr.
  • Beskæring 300 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Ophængning af gardinstænger i betonvæg (4 stk.) 500 kr.
  • Opsætning af lampe 1.043 kr.
  • Havemand 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan mån "udlåne" sin hund til en plejefamilie i en periode?
  • #1   29. jun 2014 Det kan man godt, men jeg vil ikke anbefale det, for det første er det før set at plejefamilie så ikke vil af med hunden igen osv.
    Samtidig er hunde jo ikke som heste, og det kan være enormt forvirrende for en hund at skulle være i en plejefamilie i lang tid og så flytte tilbage igen.

Jeg ville nok i din situation vurdere om jeg selv kan give hunden et godt hjem, og ellers lade være med at være egoistisk og så finde et permanent nyt hjem til den.
    Jeg ved godt det ikke er nemt, har selv lige måtte omplacere min yngste fordi han simpelthen ikke trives her, og det gjorde forfærdeligt ondt på mig, men det var klart det bedste for os alle.

• #2   30. jun 2014 Jeg stemmer i med Nadja. Hvis der var tale om en kortere periode, så kunne man såmænd nok finde egnet pasning, men det lader jo til at være længere tid, og hånden på hjertet, er det ikke mere for din skyld at hunden ikke skal omplaceres permanent så?
    Jeg synes det er lidt synd at flytte hunden, lade den falde godt til og blive glad for sit nye hjem og så hente den retur igen. De fleste hunde kan fint tåle at skifte hjem, men de kan sjældent tåle at være kastebolde.

Noget andet er: jeg kender dælme ikke mange der ville sige ja til at have en hund i f.eks. et år, velvidende at den så skal retur -det at have hest er bare ikke det samme som det at have hund på det punkt.

• #3   30. jun 2014 Og skulle du finde nogen, så skal du regne med at skulle betale for det. Ved heste vil det jo typisk være låner der står for udgifterne, jeg kan ikke forestille mig at nogen ville kunne overbevises i det rimelige i at de skulle betale for at få lov at passe en hund

• #6   30. jun 2014 Mener det samme som Patte smiley

• #7   30. jun 2014 Hvilken hund er det.

• #8   30. jun 2014 Hvad med en fast passer eller to, som kan tage hunden i de tidsrum hvor det er problematisk?

Kommentér på:
Kan mån "udlåne" sin hund til en plejefamilie i en periode?

Annonce