{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.835 visninger | Oprettet:

Allergi-venlig seng/kurv - husstøvmider {{forumTopicSubject}}

MIn venindes hund har lige fået konstateret allergi overfor husstøvmider og i den forbindelse har jeg lovet hende at spørge nogen kloge hoveder til råds herinde smiley

Hun har en fransk bulldog på 2 år, som altid har været vant til at være i møblerne og i sengen.

Der skal købes ny kurv til hendes hund, da den nuværende er en husstøvmide-bombe. Kan i anbefale nogen? (hun vil rigtig gerne, at hendes hund stadig kommer til at ligge blødt og dejligt).

- Vi har sammen kigget på denne her: http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundeseng_hundekurv/hygiejnesenge/hygiejneseng/181469

MEN selvom at sengen er lavet af kunstlæder og den nemt kan tørres af, hvad så med det skumgummi indeni den? Jeg har læst et sted på nettet, hvor en skrev at skumgummi var godt, da miderne ikke kunne leve i det og et andet sted at skumgummi ikke var godt pga. miderne.

Jer med allergihunde (husstøvsmider) har i nogle gode råd til hvad man kan gøre for at formindske miderne? Såsom at støvsuge hver dag, evt. købe allergidyner til ens egen seng osv.

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergi-venlig seng/kurv - husstøvmider
  • #2   27. jun 2014 Jeg har ikke allergi hunde, men vi har plastikkurve, for de kan gøres ordentlig rene. Man kan komme flotte tæpper og puder i som nem vaskes, så her får vi vist aldrig andet. Hundene elsker dem fordi siderne er hårde, så de kan ligge op af siderne uden at de falder sammen.

En af vores plastikkurve er faktisk alt for lille, men vi fik den af naboen til når vi har hvalpe. Men Fie har intaget den lille bitte kurv, hun elsker den og bruger ikke dem vi har, der er lidt større, hun kan nemlig sagtens klemme sig ned i den smiley

profilbillede
  • #3   27. jun 2014 Tak i to :o)

• #5   28. jun 2014 Jeg bruger Vetbed-tæpper til min allergihund. De kan vaskes på op til 90 grader.... Han har så også en allergidyne, som tit bliver vasket.

• #7   28. jun 2014 Tak for jeres svar smiley

Vil den kurv (i linket øverst) så være okay, selvom den er af skumgummi indvendigt med kunstlæder udenpå, som vil blive tørret af dagligt?
    Min veninde har også kigget på Vetbed tæpper og vil også købe dem, men de skal ikke være til hundens sovested, hun skifter gulvtæppet i stuen ud med sådan et smiley

Udluftning dagligt vil ske fremover - så håber vi på bedring smiley

• #8   29. jun 2014 Lige et lille fif - Hvis hunden er allergisk overfor husstøvmider, så kan den temmelig sikkert heller ikke tåle lagermider. Så jeg vil anbefale at fodre hunden med kornfrit foder eller BARF.

• #10   29. jun 2014 Hendes hund får allerede BARF og kornfrit foder, jeg ved ikke hvad den er allergisk overfor udover husstøvmider, men jeg giver jeres svar videre :o)

Kommentér på:
Allergi-venlig seng/kurv - husstøvmider

Annonce