Allergi-venlig seng/kurv - husstøvmider {{forumTopicSubject}}
MIn venindes hund har lige fået konstateret allergi overfor husstøvmider og i den forbindelse har jeg lovet hende at spørge nogen kloge hoveder til råds herinde
Hun har en fransk bulldog på 2 år, som altid har været vant til at være i møblerne og i sengen.
Der skal købes ny kurv til hendes hund, da den nuværende er en husstøvmide-bombe. Kan i anbefale nogen? (hun vil rigtig gerne, at hendes hund stadig kommer til at ligge blødt og dejligt).
- Vi har sammen kigget på denne her: http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundeseng_hundekurv/hygiejnesenge/hygiejneseng/181469
MEN selvom at sengen er lavet af kunstlæder og den nemt kan tørres af, hvad så med det skumgummi indeni den? Jeg har læst et sted på nettet, hvor en skrev at skumgummi var godt, da miderne ikke kunne leve i det og et andet sted at skumgummi ikke var godt pga. miderne.
Jer med allergihunde (husstøvsmider) har i nogle gode råd til hvad man kan gøre for at formindske miderne? Såsom at støvsuge hver dag, evt. købe allergidyner til ens egen seng osv.
På forhånd tak
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.262
En af vores plastikkurve er faktisk alt for lille, men vi fik den af naboen til når vi har hvalpe. Men Fie har intaget den lille bitte kurv, hun elsker den og bruger ikke dem vi har, der er lidt større, hun kan nemlig sagtens klemme sig ned i den
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 296
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 868
feb 2012
Vil den kurv (i linket øverst) så være okay, selvom den er af skumgummi indvendigt med kunstlæder udenpå, som vil blive tørret af dagligt?
Min veninde har også kigget på Vetbed tæpper og vil også købe dem, men de skal ikke være til hundens sovested, hun skifter gulvtæppet i stuen ud med sådan et
Udluftning dagligt vil ske fremover - så håber vi på bedring
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 868
feb 2012
Allergi-venlig seng/kurv - husstøvmider