{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.421 visninger | Oprettet:

Fy for pokker - en på opleveren {{forumTopicSubject}}

Puhhhaaa .... Vi er lige kommet hjem fra "gå-tur". Jeg underskylder allerede for usammenhæng og stavefejl, ryster stadig lidt i bukserne.

Vi er på vej ned i skoven, ude ved vejen er der et hus som nogen polakker har købt, de har en red nose, ja du læste rigtig - en red nose. Normalt står denne hund bundet ude i haven med en fed kæde til et træ, den gør som en gal og normalt er der intet, den gør bare. Jeg har tit set for mig den slipper fri og kommer styrtende efter os og hvad der ville ske hvis dette skete og i dag skete det så.

Jeg er lige nået forbi da jeg kan høre noget bag os og det er den. Mit første instinkt siger mig at få hundene bag mig og stille mig som barrierer mellem hundene og skrige af mine lunger fulde at den godt kan pisse hjem.
Jeg får hurtigt spottet det er en hanhund og tænker F*CK!!!!!! Ludo kan IKKE lide andre hanhunde og jeg ved han vil spille op til dans. Og med et sagt, er det gjort fra Ludo's side. Han piver, hyler og gør og farer lige op i bøtten på den anden hund og jeg skriger og råber mere. Jeg får fat i hans sele som har hank på ryggen og hevet ham op, Beso ryger op snoren i sele. Jeg er ligeglad der, jeg vil bare VÆK.
Til min forundring tager den pitten ikke imod Ludo's invitation og vælger at bakke lidt og bare rende rundt og snuse lidt og pisse på nogle træer. Den render lidt frem og tilbage fra hundene til at snuse. Der stopper et par biler - for det er en ret befærdet vej vi bor på og så stiger der to unge mænd ud. Jeg "spørg" om de ikke godt vil hjælpe med at få den hund væk og i det jeg spørg om det, får lille Beso revet sig fri og render pitten i møde, han gør, pitten siger intet, men jeg kan se den rejser børster og jeg råber med min dybeste kvinde stemme at nu kan Beso godt komme på plads og det gør han så. Til sidst ser jeg ejer komme løbende og får fat i hans hund og undskylder meget og siger den ikke bider - NEJ tak, men det kan jeg fandeme ikke vide og når dyret kommer løbende med 120 i timen hen mod mine panikker jeg sgu.
Nu sidder jeg tilbage med heldigvis hundene som ikke er blevet bidt eller har bidt nogen og har pisse ondt i brystet af alt mit skrigeri og råberi.

Det må vidst være dagens "oplevelse" hvis man kan sige det.... ved ikke hvad jeg vil med det, skulle bare lige ud med smiley
Og så er jeg lidt pinlig over alt min skrigeri, men for helvede jeg blev bange.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fy for pokker - en på opleveren
  • #2   26. jun 2014 Jeg forstår dig fuldt ud Jeg havde gjort det samme Jeg er simpelt hen så livsen rej for at møde løse hunde Og nu skal jeg til at gå med mine to i snor i byen og skov Jeg vil indrømme jeg er også bange for om der kommer en løs hund Og hvad skal man gøre Godt du var heldig med at der ikke skete noget Ja jeg får det ret dårligt over det smiley

• #3   26. jun 2014 Rotterne - Ja, det kom jeg også til at tænke på efter. Hvis jeg havde provokeret den så meget at det var mig den var hoppet på. Puha, ja det er nok bedst at fokuserer på at intet er sket. Men for pokker det krævet lige en tudetur da jeg kom hjem for at ryste det af mig. Jeg følte mig samtidig dum fordi jeg råbte og skreg så meget nu der ikke skete noget, men må indrømme jeg ikke tager det helt let når en red nose kommer løbende efter mig, for kunne se alt hvad der kunne ske for mig i det øjeblik.

Inger - Ja, det er ALDRIG rart at møde en løs hund, men må indrømme jeg hellere vil møde genboen lab end den her red nose. Jeg tror aldrig at jeg har haft så ondt i brystet af og råbe og da jeg gik hjem var jeg faktisk bange for at jeg ville få en hjerte tilfælde, for det gjorde så ondt at jeg i flere omgange måtte sætte mig ned. Det hele snurret bare rundt for mig. Jeg følte mig dum og var samtidig bange.

• #4   26. jun 2014 Jeg har godt nok også et andstrengt forhold, til fremmede løse hunde!!
    Jeg har et par gange været heldig, at fange de løse hunde, og lade min egen løbe (han har næsten altid 10m snor på). Men en enkelt gang, har jeg også været nødt til, at råbe højt af en fremmet hund... Ejerne var heldigvis i nærheden, og Baby fik stille lov at hilse på den...

Men indrømmet, hvis der kom en pitbull farende efter min hund, havde jeg nok reageret præcis som dig!

• #5   26. jun 2014 Hmmm ... det lyder som om ... det var en ret " fornuftig " Pitt ..... , som tilsyneladende....( og heldigvis )... ikke tog din lille hidsige Ludo særligt alvorligt.

• #6   26. jun 2014 ts#
    1 - Ved du, at det var en pitbull? 2 - Beso laver "udfald", ikke den såkaldte rednose. 3 - Camilla, du råber og skriger. 4 - Den såkaldte rednose render lidt rundt og pisser.
    den danske#
    "hvis der kom en pitbull farende efter min hund" - der gjorde der netop ikke. Det kunne også ha' været en talebankriger med ak-47 - det var det så heller ikke.

Endnu en gang spekulation og dæmonisering. Stærkt!

• #7   26. jun 2014 *GG*

• #8   26. jun 2014 Hvorfor er det så forkert, at have en frygt, for en bestemt slags hund?

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #9   26. jun 2014 For mig lyder det til at det var din hund der var farligst af de to.

• #10   26. jun 2014 Jeg har satenme også skreget højt af en løs rottweiler der kom stormende med blottede tænder - Men den har så også været på min hund et par gange før smiley Lorte køter og ejerne er desværre ligeglade... (Og svært at undgå den, når man bor på samme vej).

Så jeg forstår udmærket din reaktion. I det mindste lyder det til at det ikke var meningen, at den gik løs! Så sker det forhåbentlig ikke igen smiley

• #11   26. jun 2014 Den danske - det er der intet forkert i. Det har blot ingenting med denne her situation at gøre.

Einstein - den kom jo netop ikke stormende.

• #12   26. jun 2014 Hvorfor har det ikke det?
    At jeg ville reagere ligesom TS hvis det havde været mig, har da noget med emnet at gøre?

• #13   26. jun 2014 Den danske - du skrev: "Men indrømmet, hvis der kom en pitbull farende efter min hund, havde jeg nok reageret præcis som dig!"
    Men det gjorde den ikke for hivlet!

• #14   26. jun 2014 "...når dyret kommer løbende med 120 i timen hen mod mine panikker jeg sgu..."

Hvad er det så, TS beskriver her?

• #15   26. jun 2014 Kæmpe - Ja, vi skulle bestemt ikke hilse efter hehe Jeg var vidst lidt op og køre smiley
    Havde ikke rigtigt valget at slippe nogen af mine for Ludo kan ikke lide andre hanhunde og ville ikke risikere noget. Men glad for jeg slap med chokket.

Nittib - Ludo kan IKKE med andre hanhunde og når de kommer farende op i skalden på ham så reagere han.

Søren -
    1 - Ja jeg ved godt hvad en pitbull er og jeg ved udmærket godt når jeg ser den.
    Du kan få et billedet (lånt fra nettet) som ligner denne jeg støtte på - denne havde bare kupperet øre smiley
    2 - Ja, Beso laver udfald. Og?
    3 - Ja, det gjorde jeg sgu, for min hanhund kan IKKE med andre hanhunde, så at få en Pitt rendende og i hovedet på os, løs, uden ejer i nærheden, så råber jeg også skriger jeg sgu for at både få hund til at gå hjem og få ejer til at høre at hans hund render rundt på Vordingborgvej - som er en meget trafikkeret vej og så render den efter en hund som IKKE gider den.
    4 - Ja, heldigvis da for det. Hvor vil du hen med det? smiley må jeg ikke komme med en pisse dårlig oplevelse som jeg fik det rigtigt skidt over?

profilbillede
  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#16   26. jun 2014 Forstår udmærket at man bliver bange,men det er jo kun fordi at det er sådan en type hund. Have det været en lille hund var der ingen historie. Alene det,at det er en bestemt slags hund gør den jo ikke farlig. Hvis den her hund ville det, have den ædt din hund i en mundfuld

• #17   26. jun 2014 Max - han er heller ikke pisse sjov med andre hanhunde der kommer pissende op i fjæset på ham løs.

• #18   26. jun 2014 Søren - Jo den kom farende lige op i fjæset på mine hunde og jeg da den kom.

• #19   26. jun 2014 Jeg er 10 gange mere bange for sensationslystne folk, der keder sig. Hvis det var en pitbull, og den ville bide, havde den sat'me også gjort det. Skrigeriet havde kun opildnet den. Jeg køber simpelthen ikke historien.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#20   26. jun 2014 Jeg ville også selv blive godt bange,men heldig at det var en sød en af slagsen du mødte. Håber de nu får mere styr på den i fremtiden.

• #21   26. jun 2014 Aarh Max, det er ikke helt rigtig.. Hvis du tjekker forum, er der ret mange, der opretter emner med alle slags hunde, der kommer farende..
    Og jeg forstår godt TS' reaktion. For som du selv skriver, kunne denne hund have "ædt" TS' i en mundfuld..

Jeg har mødt en rigtig sød og fin red nose der bor herude. Men det ændre bare ikke på, at jeg er ræd for dem.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#22   26. jun 2014 Søren. Der bliver jo ikke påstået at den vil bide,men at man er bange for at det går galt,når egen hund ikke kan med andre hanhunde. Det er vil forståeligt nok.

• #23   26. jun 2014 Søren - du skal være så velkommen det rager mig en høstblomst smiley

Max - problemet er faktisk at Ludo ikke er lille og han ikke var blevet spist i en mundfuld, men det nok havde udviklet sig til noget blodigt.
    Beso er en anden sag, han var nok død efter et bid.

• #24   26. jun 2014 Jeg elsker, hvordan Søren ved hvad der er sket, meget bedre end Camilla, som ellers stod i situationen...

Utroligt at man kan blive så offensiv, hver gang der nævnes noget om en listehund, der ikke er rent lyserøde skyer...

• #26   26. jun 2014 Max - Præcist, jeg ved nemlig Ludo ikke er jordens englebamse og jeg ved han sagtens kunne finde på at bide. Derfor min forskrækkelse smiley

• #27   26. jun 2014 Og jeg synes konstant jeg ser tråde om pisse irriterende løse tæppetissere og labradors... smiley Sensation!

• #28   26. jun 2014 Einstein - Ja og det er så pisse træls. Tror for resten heller ikke Søde Søren har set hvad hund Ludo er, så kunne det være snakken ville være en anden fra hans side.
    Jeg indrømmer endda at min hund kan bide og han ikke er jordens sødeste når det kommer til hanhunde. Derfor jeg også var ved at pisse i bukserne.

• #29   26. jun 2014 Jeg forstår godt, at du blev bange og reagerede, som du gjorde.
    Jeg reagerer lige sådan - uanset hundens race!
    Stod den anden dag og råbte er en lille undselig Dværgpincher - den var løs, og jeg vil IKKE have løse hunde uanset størrelse op i fjæset på mine hunde.

Så ja - vi er faktisk nogen, der råber af fremmede, løse hunde uanset størrelse og race smiley

• #30   26. jun 2014 Line - Ja, jeg råber altså når jeg ved MIN hund ikke kan med andre hunde, for jeg vil ikke stå med en hund der bliver afhentet af politiet og køres til aflivning.
    Men det er åbenbart forbudt at passe på sine dyr smiley

• #31   27. jun 2014 Jeg ville ikke vide hvordan jeg ville reagere.. Jeg ville selv værd bange hvis en chiuaua kom imod min golden, fordi min hund ikke kan med andre hunde, da han er blevet bidt to gange før - af en lab/schæfer blanding og af en gravhund.
    Så jeg ville dog være bange for den anden hun ville angribe den, eller at min ville angribe den anden hund..

• #33   27. jun 2014 Jeg vil reagerer på samme måde som TS.
    På en gåtur forleden møder kæresten og jeg en kvinde m tre Jack Russel Terrier. Den ene løs og selvfølgelig i direkte rute hen til os. Kæresten og jeg tager hundene bag os og venter på ejer tager kontrol på sin hund, der nu begynder at gø ad mine én lille meter fra os. Jeg kommer med et højt nej til den, hvorefter ejer spørger: spiser dine hunde små hunde?? WTF !! Jeg svarer: Nej, men jeg gider IKKE de taler med fremmede hunde.
    Jeg blev så gal! Mine hunde var kolde i måsen. De stoler 100% på vi passer på dem. Og de kunne aldrig finde på at gø umotiveret med mindre de vil lege. Denne hund havde stiv haleføring og ville sgutte lege.. bare ikke i orden. Hvad FANDEN er meningen med to i snor imens den 3. er løs og går hen til fremmede og GØR af dem? Havde den været større, var jeg nok også blevet lige så bange som TS.

Kommentér på:
Fy for pokker - en på opleveren

Annonce