{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

nogen, der kan hjælpe en skema-spasser? {{forumTopicSubject}}

Hej I dejlige mennesker smiley
Nu er det meget tæt på, at jeg skal hente lille Fella hjem smiley
Jeg har været ude og købe det foder, som avler bruger. Problemet er så bare, at jeg overhovedet ikke kan gennemskue skemaetpå posen, hvor der står hvor mange gram der skal gives om dagen.

Der er tale om en 8 uger gammel labrador smiley
Håber at der er en hjælpsom person, der kan forklare mig det? smiley
Hav en god dag smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nogen, der kan hjælpe en skema-spasser?
  • #1   26. jun 2014 Beklager for evt stavefejl og forkert vendt billede. Min mobil har sit eget liv smiley

• #2   26. jun 2014 Står der ikke på posen hvor meget du skal give pr vægt ?
    Jeg har aldrig gået efter skema til mine hunde smiley

• #3   26. jun 2014 Ude til venstre er vægten, oppe i toppen er alderen (vil jeg tro). Men synes aldrig man kan stole på posens bagside af hvor meget en hund skal have. Min får typisk halvdelen af det der står på posen, og er ikke for tynd..

• #5   26. jun 2014 Ude til venstre står VOKSEN vægten på hunden, så du skal følge den linje, hvor din hunds voksenvægt til passe bedst til.

Dette foder er beregnet til store hunde, så de små hunde, er der ikke påført nogle gram til, så lad dig ikke forvirre af det...

Det vil sige, at hvis din hund som voksen, kommer til at veje 30-40 kilo, så starter du med at give 290 gram og øger det stille og roligt, så når din hund fylder fire måneder ligger du omkring 350 gram, og øger stille og roligt igen til når hunden er 6 måneder 360-460 og øger stille og roligt igen.
    Hvis jeg var dig ville jeg følge vejledningen og hvis din hund virker ekstra sulten give den lidt mere, og omvendt hvis ikke den virker sulten.

Du skal hele tiden have i baghovedet, at en unghund (specielt store hunderacer), ikke må vokse for hurtigt, eller have for meget sul på sidebene, da det kan give problemer for hunden på sigt...

Der findes vækstdiagrammer på nettet, som hunden bør følge nogenlunde...

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #6   26. jun 2014 Og husk, at dosis på posen er til hele dagen - fodrer du over 2-3 gange skal du dele tallet med 2 eller 3.

Er du sikker på, at det er puppyfoder, du har der?

• #8   26. jun 2014 spørg avler hvor meget hvalpen får nu og så start der.

• #9   26. jun 2014 Der står ellers puppy på pakken og avler bruger det. Men tak for svar, jeg hører lige avler ad, hvor meget hun giver smiley

Kommentér på:
nogen, der kan hjælpe en skema-spasser?

Annonce