1.557 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Underlig bule Underlig bule

Min lille tæve har fået en underlig bule på maven og tænkte om nogen havde en idé til hvad det kan være?
Den er ikke helt rund og der er i den ene side en lille væskeansamling, ligner lidt noget som svare til en vabel hos mennesker. Bulen er lidt rød, men ikke varm og den er ikke hård, men heller ikke blød.. Jeg er selvfølgelig bekymret, men hun opfører sig helt normalt, spiser, drikker og alt som hun skal og hun havde det ikke i går, så det ihvertfald ikke og den er ikke så let at overse, så den nemlig da jeg kløede hende på maven og gjorde jeg også igår og der så jeg intet. Jeg tænker noget brok måske? Hun giver ikke tegn til at det gør ondt, heller ikke hvis jeg røre ved det.
Ringer selvfølgelig til dyrlægen imorgen tidlig, men det er altid rart at have en idé om hvad det kan være. Håber nogen kan hjælpe mig..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Underlig bule
  • #1   24. jun 2014 Navlen?

• #2   24. jun 2014 Er ikke lige sikker på hvor navlen sidder ved en hund, men kunne godt ligne det sidder der i nærheden, har skam overvejet om det kan være navlebrok, er bare bekymret over at det er lidt rødt og de små væskeansamlinger der er..

• #4   24. jun 2014 ser lige om jeg kan få taget et smiley

• #6   24. jun 2014 Læg mærke til de 2 væskede buler i siden af bulen.. men som i kan se er det ikke rødt, det er heller ikke varmt og hun opfører sig helt normalt..

profilbillede
  • #7   24. jun 2014 Er hun blevet neutraliseret?

• #8   24. jun 2014 ja, men det er et godt stykke tid siden

• #9   24. jun 2014 hvad er et godt stykke tid siden ? er hun syet med indvendige tråde kan der være nogle indkapslede der er infektion i ...

• #10   24. jun 2014 Jeg ved det ikke helt præcist desværre da hun er en gadehund og hun kom til Danmark i søndags, men tror det har været omkring December-Januar, da hun blev opereret der..
    Men inden afrejse tjekkede dyrlæge hende og alt var fint, det er først i dag det er kommet, og det var meget pludseligt syntes jeg.. Og det er som sagt hverken rødt eller varmt og hun virker slet ikke irriteret eller øm omkring det ..

• #11   24. jun 2014 Men er det noget der kan vente til imorgen, eller burde jeg bare ringe til dyrlægen med det samme? Er meget pylret og altid så utroligt bekymret..

• #12   24. jun 2014 Det ligner Lemons da hun blev neutraliseret..
    Det blev vidst bare til noget antibiotika til at fikse det

• #13   24. jun 2014 Puha håber bare det er det!
    Kan det vente til imorgen, eller burde jeg ringe nu?

• #14   24. jun 2014 hvis hun er som hun plejer, ikke har feber og drikker så synes jeg godt du kan vente, men ville til gengæld så også komme af sted med det samme, mest hvis det er en infektion der er i gang, og den ligesom går indad ...

• #15   24. jun 2014 men mener ikke det koster noget at ringe, hvis det kan gøre dig mere rolig ...

• #16   24. jun 2014 Tror jeg vil prøve at ringe så, bare for at være helt sikker! Tusind tak for svar, håber det er noget der bare kan klares med antibiotika, så hun ikke skal igennem en operation ..

• #17   24. jun 2014 Har lige snakket med dyrlægen, han mente godt det kunne vente til imorgen smiley

• #18   25. jun 2014 Ringede til dyrlægen igen i dag og hun siger at jeg burde vente og se, fordi bulen ikke har ændret sig og hun stadig opføre sig normalt. Hvad ville i gøre, vente eller tage til dyrlægen alligevel, selvom de siger man skal se det an?

• #19   25. jun 2014 Jeg ville nok ringe til dyrlægen og sige at jeg alligevel gerne ville have dem til at kigge på det - også selvom de sagde at du skulle se tiden an. Jeg synes ikke det ser helt normalt ud.

• #20   25. jun 2014 Som sagt, lemons var en infektion underhuden. Hun blev behandlet.
    De bliver jo syget i flere lag. og der kan opstå små infektioner. Lemon var også urørt af det smiley

• #21   25. jun 2014 Okay jeg ringer til dyrlægen igen så og siger jeg gerne vil have en tid alligevel smiley

• #23   25. jun 2014 Rumænien, men nej det er ikke en parasit, det er hun skam tjekket grundigt for og er forbehandlet for det hele, så bare rolig hun har ikke slæbt noget med hjem.
    Har også oplyst dyrlæge om at hun er gadehund, men der var ingen bekymring om parasitter fra deres side af.

• #25   25. jun 2014 Kender godt den hjerteorm du referere til, og ja jeg har en liste, fik alt med da hun kom, de har styr på hvad de laver og ved godt man ikke kan tjekke for alt, men hun har ikke boet på gaden, så tvivler på at det er det. Ja det er en anden standard der, men de her mennesker bruger kun de bedste der er, så jeg er rolig omkring parasit delen smiley men tid er bestilt, skal nok opdatere efter besøget smiley

• #26   27. jun 2014 Så kommer der en lille update. Det var ikke nogen parasit, blot en infektion efter sterelisering, da der sad en tråd tilbage som dyrlægen lige havde glemt og det sker jo, det var heldigvis kun en mindre infektion og hun får antibiotika nu og så skal hun tjekkes igen om 5 dages tid. Ud over det fandt vi ud af, at hun har en ekstra hjørnetand, som er en af mælketænderne der ikke er faldet ud, og den skal selvfølgelig fjernes. Hun er ellers sund og rask og dyrlægen roste operationen af hendes ben/ryg som de har lavet i Rumænien og sagde at det var helet rigtig flot smiley Og så charmerede hun sig rigtig ind på dyrlægen og fik en masse lækre godbidder, så selvom hun ikke var så tryg ved dyrlægen(tror pokker efter alle de operationer på ben/ryg) så endte hun med at logre med halen alligevel smiley

• #27   27. jun 2014 Super skøn opdate smiley
    Ja, lemons var også bare en infektion. Men godt du lige fik det tjekket op smiley

• #28   27. jun 2014 Blev også rigtig lettet over at det bare var det og at det kan klares så let smiley Og så var det jo fint generelt lige at få hende tjekket, gør jeg altid når jeg får en ny gadehund hjem, bare for få dansk dyrlæges ord for at alt er okay, og så var der jo den ekstra tand vi lige blev opmærksomme på, den skal jo lige ud smiley Men tak for alle svar, det var rart lige at høre hvad det kunne være! smiley

Kommentér på:
Underlig bule

Annonce