{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.172 visninger | Oprettet:

så forfærdeligt! puppystore {{forumTopicSubject}}

https://www.youtube.com/watch?v=ysRZFVF1iM0

Jeg bliver sååå ked af det når jeg ser sådan noget. Folk er så pisse ignorante over for at dyr også kan have det dårligt. Bare se de her piger der sammenligner dem med en bamse de engang havde. De banker på ruden som var det fisk de kiggede på. Nogle af hundene kan næsten ikke bevæge sig og den lille de havde ude kunne slet ikke finde ud af at lege. Hvad fanden sker der for verden?!

Har der nogensinde været butikker i DK hvor man kunne købe hunde?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så forfærdeligt! puppystore
  • #2   23. jun 2014 Ok jeg syntes så ikke pigerne gør noget forkert
    Men jeg fordømmer da sådan en forretning, hvor hundene sidder til skue i glasbure
    Det skulle bare være forbudt smiley
    Har aldrig set det her i DK

• #3   23. jun 2014 Dybt forfærdelig video smiley
    Stakkels hvalpe skal sidde i sådan et lille rum, med tremmer at gå på, også sidder de fleste helt alene smiley puh bad...
    Og at de store hunde, fine brugshunde, som bare bliver mast ind i et lille rum, så kan de sidde der hele dagen smiley >:(

• #6   23. jun 2014 Forfærdeligt ja

Men så længe der er købere er der et marked

• #7   23. jun 2014 Tror faktisk ikke at det er tilladt i DK at sælge hundehvalpe og kattekillinger i dyrehandlere, men er ikke helt sikker.
    Jeg har set sådanne steder i USA og synes det er en underlig måde at både købe og sælge hundehvalpe på. I de forretninger jeg har set i USA havde hvalpene dog noget bedre forhold end dem på ovenstående video. De gik i store løbegårdsagtige bure og de gik et par stykker sammen.
    Men som Pia pointere så har de hvalpe i videoen det jo ikke meget anderledes end dem der importeres fra østeuropa hertil og sælges enten fra bagagerummet eller privat. Det er fx ikke sååå længe siden der var en tråd med en hvis veninden med alt tydelighed havde købt sådan en hvalp.
    Og ja, så længe der er købere er der et marked!

• #10   23. jun 2014 Jeg var i London sidste år, hvor vi inde i Harrods. Det er et virkelig, virkelig dyrt center ala Magasin. Her har de en hel dyreafdeling, og der gik vi og kiggede. Var helt fasineret af stedet - indtil jeg så en menneskerand foran et langt vindue. Går hen og kigger - og der er flere "rum" med hundehvalpe af forskellige racer.. smiley
    Skyndte mig godt nok væk - synes overhovedet ikke det er OK dyr skal udstilles på den måde smiley

• #11   23. jun 2014 Heldigvis er der flere og flere amerikanere der også er imod dette. Flere dyrehandlere tager internatshunde ind og formidler dem i stedet for hvalpe fra fabrikker. Det er et fremskridt men ikke godt nok. Er sikker på at det også er grunden til at deres internater bugner af hunde og katte i forhold til vores. Det burde gøres ulovligt at sælge hund og kat i dyrehandlere.

• #12   23. jun 2014 Synes ikke pigerne gør noget galt? øh jo de gør da så:/ Er at banke på ruden måske i orden? Nej, og det er det heller ikke ved fisk... Jeg bliver SÅ gal, når jeg ser børn banke på glasset til fisk, og det samme med disse hunde...

- Det er en mærkværdig måde at sælge hunde på. - De går i små bure og ikke nok med det, ja, så drikker de af en kanin vand flaske.. En hund skal ikke være alene på den måde, jeg håber godt nok for dem, at de hunde bliver gået med mindst 3 timer om dagen.:/
    - Jeg ville klart købe sådanne hunde, og det er kun grundet af, at jeg ikke synes de skal lide den skæbne der.. Det synes jeg INGEN hunde har fortjent, så havde jeg plads og en kæmpe stor gård og mere tid i verden end vi mennesker har, så havde jeg købt dem alle sammen. Men som man jo ved, så længe der er købere, er der et marked:( Tænk det skal være sådan..

• #14   23. jun 2014 Når man kigger nærmere på den butik, så kan man se at mange af deres hvalpe har AKC stambog. Det synes jeg er skræmmende. Hvilken opdrætter med en bog svarende til DKK vil smide deres hvalpe i en dyrehandler?

• #15   23. jun 2014 ... og det her er hvad man støtter når man køber sådan en hund.

https://www.youtube.com/watch?v=lQx3DI4BrnA

• #16   23. jun 2014 Ginger - en hvalpefabrik som opdrætter med akc stambog..

• #17   23. jun 2014 Ja det fandt jeg ud af. Det troede jeg ikke var muligt, men kan se at det undre de sig også over i USA. AKC burde skamme sig. Hvalpefabrikker burde man som seriøs hundeorganisation ikke støtte overhovedet.

• #18   23. jun 2014 Lis G.A: Og det er så der, at du ikke har læst alt det jeg har skrevet ordenligt:-) Jeg skriver blot, at jeg VILLE ønske jeg kunne, MEN at det netop er DET, som gør, at det fortsætter.. Slf ville jeg tage alle hunde i verden til mig, som lider denne skæbne. Dette betyder ikke at jeg GØR det, men at jeg ville ønske ingen hunde levede på den måde:-)

Jeg sådan set selv påpeger, at så længe der er købere, så er der et marked.

• #20   23. jun 2014 Lis G.A: Ja, jeg ville købe ALLE sammen, så der ikke længere var nogen hunde som skulle udsættes for det. Men som jeg skriver, når folk køber dem, så fortsætter det. Den eneste grund til jeg skrev det jeg gjorde, var, at jeg ville købe ALLE, også dem som kom ind næste gang og næste gang igen. Dvs, så der ALDRIG var nogen hunde som skulle der ind igen. Det var så også grunden til, at jeg skrev at hvis jeg var et menneske, som havde mere tid end nogen andre mennesker osv, og levede på en kæmpe gård (urealistisk), så havde jeg købt alle hundene. Ja, du vælger jo at læse det og kun tage alt negativt frem, men dem kender jeg mange af smiley

Kommentér på:
så forfærdeligt! puppystore

Annonce