Snapper efter mand.. -Hans egen skyld? {{forumTopicSubject}}
Jeg sad i går ved Føtex, og ventede på min mor med hunden..
-Dvs. jeg sad i bagagerummet, og Kenzo sad foran mig.. -Han har snor på, og jeg holder ham helt ind til mig, fordi han har været lidt mærkelig overfor andre hunde og mennesker på det sidste, og jeg vil ikke risikere noget.. -Men alligevel kommer en ældre mand hen, uden at sige noget, og stikker hånden ned til Kenzo.. -Kenzo flyver op, og snapper efter manden som selvfølgelig bliver forfærdeligt forskrækket.. -Dog rev jeg hurtigt Kenzo tilbage, og han fik ikke fat i manden, som var meget utilfreds...
Kunne vi have risikeret aflivning, når manden selv bare kom vadende hen til en fremmed hund, eller ville det være hans egen skyld hvis der skete noget?
-Det skal dog siges, at folk heller ikke ofre meget plads til andre end dem selv! Jeg var nær blevet trådt over tæerne.. Det er sku svært at lufte hund efterhånden!
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.170
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
Det er sku da en mærkelig måde bare gå hen og stikke hånden hen til en fremmed hund Selvfølgelig skal /kan den ikke risikere at blive afl. på grund af at folk er dumme
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
Min egen ændrede adfærd (medens jeg var på Island og min søster passede ham). Han lod kun kendte og elskede mennesker røre ham. Det viste sig at han han havde betændelse i prostata,
Håber det bedste for jer :o)
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
MEN det ændrer ikke på at hunden ikke må bide og ansvaret / skylden falder altid tilbage på hundens ejer / besidder
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.484
jun 2014
Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 923
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Jeg ville nok have sat eller stillet mig lidt væk hvor jeg kunne stå med mine hunde i fred for alle de "nærgående" mennesker der nu er ved butikkerne.
Men det er altid svært at sætte sig ind i situationen, så jeg /vi kan kun råde ud fra hvad vi selv ville have gjort. Nu er mine piger ikke glade for folk der kommer for tøt på dem, de bider ikke , men de bliver nervøse, og det skal de ikke udsættes for. derfor ville jeg som sagt ha gået et stk. væk. Men reelt ville mine hunde aldrig komme i den situation fordi jeg ved at de vil hade det.
jun 2006
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.205
sep 2007
Jeg tror nu altid man som hundeejer har haft objektivt ansvar
Det med ikke at gå til en fremmed hund er bare "normal opdragelse"
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
Nå du ved at din hund kan reagerer på andre hunde og mennesker, så vil det være klogt at være mere opmærksom, og sikre dig at du kun har hunden med på steder hvor du kan se hvad/hvem der nærmer sig, så du kan sige fra, før de kommer så tæt på at hunden kan snappe ud efter dem.
Nu er det også et stykke tid siden du først skrev at jeres hund havde ændret adfærd, så det undre mig lidt at I ikke har reageret på ændringen - både med at få udredet hunden mht til smerter og / eller hjælp med træning.
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.033
Gik man 2 og 2, var der rigeligt plads til at alle kunne passere..
Vores hund kunne simpelthen ikke komme længere ind mod muren, og da de passerer hende, træder den ene dame hende direkte på poten, en tå brækker faktisk ! vores tæve flyver op og tager fat i jakke ærmet på damen, der kommer en mindre flænge.....
Jeg vil klart mene at denne dame var skyld i det... = Min mand var der først, holdte sig helt op af muren, med hund ind til sig - De træder simpelthen direkte ind i deres "Space" og skader hunden.
Men det korte af det lange var at vi kom til at betale hende jakke... Som selvf. ikke var en Vera Moda jakke, men en jakke til 6.500,- Så er man glad for sin forsikring
jun 2014
Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 923
Uanset hvad der måtte ligge til grund for uheldet, så betaler forsikringen. Denne kan så gøre regres mod ejer hvis de mener at uheldet er groft uagtsomt eller deraf.
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.033
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 3.714
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
sep 2007
Men en hund må ikke bide, sådan er det
jan 2014
Følger: 23 Følgere: 20 Emner: 13 Svar: 310
"Hunden må gerne bide..."
Nordsjællands Politi: Hunden må gerne bide
En agtpågivende hund er nok den bedste tyveri-alarm, der findes
Det er ikke kun hundeejere, der ved. Politiet ved også, at en af de bedste tyverialarmer, der findes, er en hund. Tyve undgår simpelthen at bryde ind i huse, hvor de ved, at der er hunde.
Men hvis tyvene gør det alligevel, så sker det på eget ansvar, og ejeren af hunden er ikke ansvarlig for, hvis hunden skulle sætte sit tandaftryk i lovbryderen.
Det er erfaringen fra Nordsjællands Politi, skriver sn.dk. Forleden svarede tre betjente på spørgsmål, der blev stillet på Facebook. Her er et par af spørgsmålene og politimændenes svar:
Første spørger: "Jeg har et skilt i min indkørsel som advarer mod, at indgang er på eget ansvar med et billede af en schæfer, som også er den hund, jeg har. Hvad sker der, hvis hunden bider en indbrudstyv?"
Anden spørger: "Kan jeg blive sigtet for vold, hvis min store familiehund bider en indbrudstyv, der står i min stue?"
Nordsjællands Politi: "Nej, naturligvis kan du ikke det. Det er på tyvens eget ansvar, hvis han bryder ind i dit hus - også selv om du har en hund. Det er på eget ansvar, hvis man går ind på privat grund. Du vil derfor ikke blive straffet, hvis din hund bider en indbrudstyv, der befinder sig på din private grund".
(link fjernet)
jun 2006
Ja hunden "må gerne" bide en indbrudstyv og den "må gerne" bide en overfaldsmand.
Men den må ikke bide en person, der i offentligt rum uforvarende kommer inden for hundens privatzone.... Heller ikke selv om man burde kunne tænke sig til at man ikke skal klappe en fremmed hund uden at få ok fra ejeren.
apr 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 86
Jeg sad ikke ved indgangen, men midt på parkeringspladsen, med hunden i snor.. -Han havde ikke engang nok snor til at rejse sig op, så manden bedte jo et eller andet selv om ballade..
Bilen var utrolig varm, og jeg ville ikke byde Kenzo at sidde der, mens min mor var inde og handle. Vi havde lige været ude ved en veninde, da Kenzo havde en playdate(som gik 100% problemfrit!), så han var jo nødt til at komme med. -Han har boet midt i byen fra han var 5 mdr. og har leget med andre hunde, børn og voksne hver dag. Han har ikke haft problemer eller været det mindste aggressiv, før han blev overfaldet.. -Han blev desværre overfaldet af den samme schæfer flere gange, fordi ejeren ikke fattede at han skulle få hunden i snor. Det har nok sat sig i ham:/ -Og tidl. ejer behandlede ham skidt.. -Jeg kan godt se, at der nok er en okay forklaring på at han ikke stoler på alle mennesker mere, men efter vi fik ham er der aldrig blevet lagt en hånd på ham, så forstår ikke at reaktionen først kommer nu?!
Men, når man sidder og kigger og lægger mærke til det, er der faktisk også rigtig mange folk, der går så tæt på, at det er helt ubehageligt.. En ung kvinde var ved at falde over os, fordi hun skulle så tæt på.
Heldigvis skete der ingenting. Manden fik et chok, og skyndte sig at gå. Kenzo fik en skideballe, og derefter var der ingenting. Dog knurrede han af hende der nær havde trådt på ham.
Og selvfølgelig blev jeg forskrækket, og fik nok hårdt fat i Kenzo da jeg rev ham tilbage, men herhjemme er han jo en stor kærlighedsbombe. -Han skal mysse, putte og dutte, og han elsker at sidde på skødet, eller sove i arm. -Jeg forventer jo ikke at han pludselig prøver at bide en mand.
-Måske er han bare ved at blive en af de hunde man skal passe ekstra på med?
Birgit n - Det har aldrig været et problem her. Vi gør det hver dag, og vi bukker os over begge hunde, i stedet for at bede dem flytte sig.. -Netop så vi undgår at de bliver aggressive eller bange når folk gør det. Øjenkontakt er heller intet problem.
-Desværre snyder hans udseende mange mennesker.. De fleste falder for hans uskyldige blik, og kommer bare hen. Han er utroligt hvalpet at se på, og logre altid med halen, men frygter at han bare en tikkende bombe, der snart sprænger. -Efter overfaldet, begyndte han at spille op overfor andre hunde.. -Dog kun når han selv har snor på... Han blev overfaldet i snor, og vil bare forsvare sig selv... -Det er i hvert fald hvad dyrlægen siger..
Snapper efter mand.. -Hans egen skyld?