{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

Det her sag min hunde træner til mig i dag {{forumTopicSubject}}

At jeg gir min hund for meget kærlighed, nogen der mener man kan det?

Til træning er simba god til kontakt ,syntes jeg selv , og træner også ,
men at holde fokus , blandt de andre hunde , der står ved siden af , er det nogen af gangene ,
og andre , at han virker nærmest stædig , og ikke gider arbejde videre . Ja det er svært at vide det 100 procent .

Hun mente at det der ville være bedst for os , var at få ene timer , og det ville blive gratis . Det lyder da meget godt smiley men normalt er det da dyrere ? Hun sag hun ville ringe til mig , om at komme hjem omkring mig .

Håber nogen kan give mig lidt lys hen ovre, hvad min træner sag til mig i dag ? Hvordan tolker i det ?

Et billed af min alt for elsket hund smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det her sag min hunde træner til mig i dag
  • #1   12. jun 2014 Man kan ikke give en hund for meget kærlighed, men man kan pylre om hunden og konstant baby-snakke til den. er det sådan noget vi er ude i?
    På træningspladsen er det bedst at holde sig til enkle kommandoer og tydeligt kropssprog. Ikke noget med at nusse pusse rundt om hunden.
    Kommando - reaktion - belønning.

• #2   12. jun 2014 Det har jeg ikke hørt før med for meget kærlighed. Har hørt at man ikke må pylre når de er bange/utrygge.. Når den bliver "stædig" har du tænkt på at ikke alle hunde kan arbejde i lang tid nogle skal have et "helle" tæppe bur eller andet til at tage 5 min pause

• #3   12. jun 2014 Malene snakker ikke baby snak smiley og følger de enkle kommandoer smiley
    Derfor ikke forstår , hvad hun helt mente med for meget kærlighed .

Michelle vi træner en time , med få minutter hvor vi ikke træner, er når hun fortæller, og forklare ting . Er det måske fordi det bliver for meget for ham ? Og hvordan kan en ene time mon hjælpe på det ? smiley

• #5   12. jun 2014 Næste gang du snakker med træneren, spørger du hende vel bare hvad hun mente smiley

• #6   12. jun 2014 Isabelle sag jo også mange tak , for hun ville gøre det smiley og ser frem til at han så ikke bliver forstyrret af de andre hunde , og alle dem der vandre forbi med deres hunde smiley

• #7   12. jun 2014 Tucksen det gør jeg nemlig smiley havde også lyst til det , men ville ikke tag mere af hendes tid smiley da hun skulle rundt til de andre smiley

• #8   12. jun 2014 Jeg kan slet ikke se hvad enetimer skal gøre godt for, med mindre man har en virkeligt ustabil hund.
    Hele meningen med holdtræning er jo at hunden lærer at fokusere på ejer og kun ejer. Men måske det kunne give jer en kickstart med en enetime, så I er bedre rustet til holdet derefter?

Træning er psykisk udmattende for hunden, og da især i den varme her. Prøv med flere pauser, hvor hunden bliver placeret i bilen, skyggen eller lign.

• #9   12. jun 2014 Er det DDI? Se hvad hun siger. Det kan ikke skade.

• #10   12. jun 2014 Stella ja er det he he smiley men finder du det ikke utroligt , og især efter din oplevelse med dem, at de giver gratis ene timer , i stedet for ?

• #11   12. jun 2014 Jo, men min første tanke var at hun måske vil sælge dig noget smiley Men jeg vil da meget gerne høre hvad hun har at sige. Måske vil hun bare være sød og så hun får noget god omtale.

• #12   12. jun 2014 Man kan kvæle sin hund i opmærksomhed så den ikke på nogen måde er motiveret for at arbejde for hverken den eller anden belønning...

Hvis det er det, der menes, ja - så kan det godt lade sig gøre. Jeg har set det flere gange og det giver nogle temmelig demotiverede hunde.

• #13   12. jun 2014 Malene tænker også at det umuligt kan være godt , at min hund har brug for ene time smiley og at hun mente jeg elsket min hund meget højt , men i et forkert sammenhæng hun sag det i , med hensyn til , at min hund mistede fokus ?
    Men tror også varmen har noget at sige , med at han blev træt , og ikke gad mere . For var meget på i ca en halv time . Men tror jeg vil foreslå hende , at under den ene time , at vi holder en pause , på 5 10 min hvor vi bare leger eller , nusser? Så hans ovreskud ikke ryger ned ?

• #14   12. jun 2014 Noget andet er - at træne hele og halve timer er alt alt for meget.

Ti minutters intensiv træning er langt langt bedre end en time, hvor hundens indlæringskurve forlængst er knækket.
    Sådan tager man også motivationen ud af hunden.

• #15   12. jun 2014 Min hundetræner går op i at vi har tæppe og vand med så når vi ser vores egen hund trænger til pause giver vi den det. Hvis hun ser en hund der ser demotiveret ud forslår hun det gerne til os. Min kan maks træne 10 minutter øvelser og 1 time BAT, med pauser i BAT selvfølgelig smiley

• #16   12. jun 2014 Ch jeg tror sku det kan være det hun har ment , smiley og måske årsag . Men føler ikke jeg ved bare ikke hvordan jeg skal takle det, da simba er min bedste ven , og elsker at alt samvær , med ham. Hvordan ændre jeg så på det med for meget om mærksomhed ?

• #17   12. jun 2014 Det kan godt betale sig at spille kostbar smiley

Man kan godt knuselske sin hund og ønske dens samvær, men samtidig lade hunden arbejde for at få opmærksomhed fra en.
    Og så i øvrigt huske ikke altid at slippe alt man har i hænderne til fordel for her-og-nu kontakt.

Mange, der får det problem har virkelig svært ved at lade hunden være i fred. Lade den gøre ting selvstændigt, lade den sove i fred, lege i fred, spise i fred, undersøge verden i fred smiley

Den bliver nødt til at være på egen hånd - og den bliver nødt til at være det i et omfang at den aktivt tilvælger kontakten og ikke bare får den foræret uden at "spørge" og arbejde smiley

• #18   12. jun 2014 Ch ser det hele klare og klare smiley har bare haft den opfattelse af , at ens træner , var hende der netop , vidste bedst , og at hun jo så vidste hvor lang tid , der højst skal trænes af gangen ? Man betaler for en time, så jo næsten klart at 10 min ville være meget lidt . Men stadig , så ville jeg da ønske at der blev sat pauser af, og tænker om der bliver det , hos andre der går til træning ?

• #19   12. jun 2014 Michelle flovt men ved ikke hvad bat er smiley ??

• #20   12. jun 2014 Det er mere ærgerligt at betale for 50 minutter, hvor man har hunden på banen mens dens motivation bliver mindre og mindre end at betale for 60 minutter, hvor de 10 af dem øger hundens motivation og indlæring smiley

Pyt med at du betaler for en time. Det er ikke tiden, der er vigtig, men det, der kommer ind i hovedet på dig og hunden i den tid. Og kan hunden ikke magte mere end 10 minutter, så får du mest ud af at stoppe træningen der smiley

Kan i øvrigt anbefale at bruge den resterende tid på at se på andres træning - og lytte til hvad andre får at vide fra træneren smiley

• #21   12. jun 2014 http://empoweredanimals.com
    Behavior Adjustment Training

• #22   12. jun 2014 Hvem er din træner fra DDi?

• #23   12. jun 2014 Ch du har virkelig hjulpet mig her , for nu giver det bare meget mere mening smiley Med hensyn til at jeg altid giver simba kontakt , når han vil have det, for kan ikke stå for ham smiley men har ikke følt det var et problem for mig , på den måde at jeg godt kan få ordnet de ting jeg skal har hjemme , uden brok fra simba , han følger med i alt , og lige i hælene på mig , men gør mig intet smiley men har flere gange droppet en film, eller andre små ting , fordi simba gerne vil lege , smiley og når han ikke vil hjem fra gå tur, går jeg lidt længere med ham smiley så jo der er noget om snakken smiley og vil arbejde på at han ikke altid får hvad han ønsker , smiley men han får altid liv at sove i fred, og lege .men han leger ikke så meget selv , der opsøger han mig , og jeg bider på hver gang smiley

• #25   12. jun 2014 Jeg tror I begge vil have godt af, at du lige fik øje på den sammenhæng smiley

• #26   12. jun 2014 Du får helt klart mest ud af, hvis du giver din hund pauser indimellem.
    Jeg har endnu ikke oplevet en hund, der kan træne med fuld koncentration i hele eller halve timer. De har brug for pauser.

Vores træner plejede at sige 10 minutter, og så en pause. Pausen kan også være, at man bare lige går væk fra de andre et par minutter, og så kommer tilbage igen. :o)
    Hos os var det netop en del af træningen, at vi lærte at se, hvornår hunden havde brug for en pause - og gerne stoppe træningen inden hunden koger over, så den altid får positive oplevelser med det.

• #28   13. jun 2014 Pia k lyder som et godt sted du træner , smiley da de selv forslår , at din hund lige skal tanke op smiley det jo sådan det skal være smiley

Ch enig smiley og din hjælp smiley har virkelig taget det til mig , da det giver så meget mening smiley

CtS det helt sikket også pauser , der skal være og er nødvendige , enig smiley
    Jeg har kun været til træning 3 gange , og har stoppet øvelserne , og bare stået og kigget på de andre . Da jeg syntes det blev for længe for simba , men følte et Press ovre det , da jeg kunne se de andre bare blev , ved og ved . Så følte mig , som i de andre, s øjne , at de måske tænkte , jeg var useriøs . Men så er det ikke mig der har været gal på den smiley da flere af jer , også mener det samme . Og virkelig glad for viden fra jer alle smiley

Gurli og ræven det er bare så rigtigt , at kærlighed rummer alle de ting smiley

• #29   13. jun 2014 Nej kærlighed det kan en hund selvfølgelig ikke få for meget af. Mine hunde får alt den kærlighed og opmærksomhed de overhovedet vil have - og det er da meget. Og jeg har endnu ingen problemer haft i træingen overhovedet!

Jeg har dog stødt ind i en træner som mente at man gav hunden for meget kærlighed/pylrede om den fordi man fx hilste på den så snart man kom hjem til den, ikke ville binde den af(en havlp på 12 uger) udenfor et klubhus med et hav af andre hunde første gang den kom med på træningspladsen og så lade den sidde der i 1 time og fordi man ikke ville brøle kommandoer i hovedet på hunden osv.

Det giver vel sig selv hvad jeg mener om en sådan træner

• #30   13. jun 2014 CMP, det skulle vel ikke være den lokale Dch, her oppe du taler om? Jeg er nemlig selv "udvandret" midt i en træning men min hund af samme grund. Jeg havde en hund, jeg næsten lige havde overtaget, som var temmelig nervøs og ikke tålte høje råb. Træneren forlangte at mine kommandoer skulle være så høje at han også kunne høre den klart, på trods af min hund fo'r sammen, som havde den fået en ordentlig røffel. Og diskussionen endte med, at jeg sagde til ham, at det jo ikke var ham der skulle have kommandoerne, men hunden, og at han var døv, skulle min hund ikke lide under.

Vi valgte et træningssted 20 km væk, og hunden bare stortrives til træningen der.

• #31   13. jun 2014 Der kom nogle rigtig kloge ord fra CH, så jeg har vist ikke mere at tilføje.

Rigtig meget held og lykke med træningen.
    Er lidt spændt på om du kan mærke en forskel når du har CH's ord med i din træning og almindelige omgang med hunden.
    Den største udfordring for dig bliver at lægge dine godt indgroede vaner fra dig, hvis der ikke er nogen til at gøre dig opmærksom på når du falder tilbage i det vante mønster.

• #32   13. jun 2014 Du skal slet ikke tænke på hvordan de andre ser dig. Jeg vil vædde med, at de slet ikke lægger mærke til hvad du laver. Når jeg træner, lægger jeg ihvertfald ikke mærke til hvad de andre har gang i, eller hvornår/om de tager pauser. :o)

Jeg har kun fokus på min egen hund. Det eneste jeg holder øje med, ved de andre, er hvor de er på banen/om der er nogen i nærheden af mig, så jeg ikke generer nogen, og så jeg fx ikke påbegynder en øvelse der kræver meget plads, hvis der er 3 hunde lige omkring mig. Men jeg lægger ikke mærke til hvad de laver. :o)

(Kun når vi holder pause, så kigger jeg på de andre. ;o) )

• #34   13. jun 2014 Ja, vil også sige som CTS, hvis de andre har tid til at lægge mærke til dig, er det fordi de selv tager sig en pause smiley

• #35   13. jun 2014 Cmp hold da kæft nogen idioter . Og ja forstår ude mærket hvad du mener om de trænere , med sådan en indstilling , føj for den .

Ib tusind tak skal du have smiley og ved ikke hvad jeg skulle gøre uden jer skønne HG er smiley for vis jeg ikke havde skrevet her inde , og fået de svar jeg har fra jer, smiley havde det træning , ødelagt rigtig meget for mig og simba , da jeg ikke anet, hvor bla at de pauser var så vigtige , trods alt , da man tror de "professionelle " ville rådgive mig . Så er taknemmelig smiley

CtS og Pia k og A-S
    har det også sådan nu når hørt , fra jer , at det er fuldstændig , nødvendigt med pauser smiley at jeg vil skide hul i, (undskyld mit ord valg) om jeg så er den eneste der holder pauser, eller går lidt væk fra de andre , når der er brug for det , SÅ ER DET lige det jeg gør, smiley

• #36   13. jun 2014 Det lyder rigtig godt, jeg er sikker på, at du vil kunne mærke forandringer hurtigt! :o)

• #37   14. jun 2014 Lillian K
    jo det er lige præcist under en lokal DCH her oppe nordpå - jeg har desævrre oplevet en hel del trælse episoder der ude og jeg må indrømme at jeg altid anbefaler folk at træne et andet sted eller simpelthen at lade være med overhovedet at træne i klub og så forskåne deres hund for det.

• #38   14. jun 2014 CMP.
    Jeg er 100% enig. Den samme klub lærte også vores schæfer IKKE at dække. Det var samme træner, og vores hvalp var ikke så ivrig efter at dække, og træneren nærmest flåede linen ud af min mands hånd, skreg DÆK, så alle stod med tilbagestrøjet hår, og med en stor støvle jokkede han på linen, så Rex plaskede ned i jorden med et hyl. Siden ville han meget nødig dække. Jo, i sandhed en "dejlig" klub!

Kommentér på:
Det her sag min hunde træner til mig i dag

Annonce