{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.867 visninger | Oprettet:

Laika-musen
Laika-musen
Tilmeldt:
15. dec 2013
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 85

Meget hurtig vejrtrækning? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hund på 8 mdr., som jeg synes har en lidt mærkelig adfærd for tiden. Generelt synes jeg, at hun halser meget for tiden, og når vi går tur, vil hun helst ikke gå særlig langt, og hun lægger sig ofte i græsset. Selv når vi er hjemme synes jeg, at hun trækker vejret hurtigt. Lige før lå hun og slappede af, så jeg talte hendes vejrtrækning, og det var omkring 90-100 gange på et minut.

Jeg ved godt, at det er varmt, men er det normal adfærd? Udover at hun kan være påvirket af varmen, er hun også i den sidste uge af sin løbetid.

Jeg fik hende testet negativ for hjertelungeorm for 2 måneder siden.

Ville I være bekymrede?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget hurtig vejrtrækning?
  • #1   12. jun 2014 Altså hvis du mener, at hun har ændret adfærd, og ikke opfører sig som hun plejer, så skal du selvfølgelig tage til dyrelægen. Men det er utrolig svært, at give et prej, når man ikke kender hunden. Du ved bedst selv, hvornår det er unormalt.

    Men jeg kan kun tale for mig selv, og min hund halser også RIGTIG meget i denne her varme. Og det kan sagtens lyde lidt voldsomt, men det gør hun altså bare når det er så varmt, og hun skal heller ikke lave meget før, at hun begynder at halse meget.
    Men hun har altid været en hund der nemt halser, lige siden vi fik hende som 8 uger gammel.
    Så du må mærke efter i din mave, om du finder det unormalt, det kan hverken jeg, eller andre fortælle dig smiley


  • Laika-musen
    Laika-musen Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 85
    #2   12. jun 2014 Det har du ret i, men da det er min første sommer med hende samt hendes første løbetid, kan det være svært for mig at vurdere, om det er normale forandringer. Jeg ved jo, at nogle tæver påvirkes meget af løbetiden, og det kan være svært for mig at vurdere, om hendes forandring skyldes løbetiden, det varme vejr eller noget tredje smiley

    Men ja, jeg må bare fortsat holde øje med hende og se, om det bliver bedre eller værre.


  • Laika-musen
    Laika-musen Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 85
    #3   12. jun 2014 Men jeg ved selvfølgelig godt, at I heller ikke kan vurdere det, når I ikke kender hende smiley

  • #4   12. jun 2014 Hvor varmt er det inde i huset? Er vi ude nu, så halser Lia også meget, hun har det simpelthen for varmt.

  • #5   12. jun 2014 vores gjorde det samme i den alder, lavede også et indlæg herinde omkring dette og det endte med at vi tog til dr. dyr som fortalte os at det er normalt for hvalpe/unghunde at gøre selvom det ikke engang er varmt.. - og klart, så gør varmen at hun gør det endnu mere

  • Laika-musen
    Laika-musen Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 85
    #6   12. jun 2014 M.I: Der er ikke specielt varmt indenfor i lejligheden. Jeg har ikke den eksakte temperatur, men her er nok en 21-22 grader, tror jeg.

    Kim S: Okay, det er rart nok at vide. Jeg synes bare, at det virker voldsomt, at hun helst slet ikke vil gå tur. Og man er jo lidt pylret, når man har sådan en lille vaps smiley


  • #7   12. jun 2014 Hvilken race hund er det?

    Jeg har selv en semilanghåret schæfer og han har det varmt, meget varmt.. vi er ikke ret aktive om dagen, da det kan han slet ikke klare, jeg går mindre ture, men flere gange og har altid vand med mig, den hjælper en del at de lige får en tår vand..


  • Laika-musen
    Laika-musen Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 85
    #8   12. jun 2014 Hun er en shih tzu, men i en forholdsvis kort klip smiley



  • Laika-musen
    Laika-musen Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 85
    #9   12. jun 2014 Nu er hun faldet rigtigt i søvn, og hendes vejrtrækning er meget mere normal nu.
    Kan hendes halsen hjemme i lejligheden, hvor der ikke er særlig varmt skyldes, at hun måske er stresset pga. løbetiden?


Kommentér på:
Meget hurtig vejrtrækning?

Annonce