2.911 visninger
|
Oprettet:
Meget hurtig vejrtrækning? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en hund på 8 mdr., som jeg synes har en lidt mærkelig adfærd for tiden. Generelt synes jeg, at hun halser meget for tiden, og når vi går tur, vil hun helst ikke gå særlig langt, og hun lægger sig ofte i græsset. Selv når vi er hjemme synes jeg, at hun trækker vejret hurtigt. Lige før lå hun og slappede af, så jeg talte hendes vejrtrækning, og det var omkring 90-100 gange på et minut.
Jeg ved godt, at det er varmt, men er det normal adfærd? Udover at hun kan være påvirket af varmen, er hun også i den sidste uge af sin løbetid.
Jeg fik hende testet negativ for hjertelungeorm for 2 måneder siden.
Ville I være bekymrede?
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
Men jeg kan kun tale for mig selv, og min hund halser også RIGTIG meget i denne her varme. Og det kan sagtens lyde lidt voldsomt, men det gør hun altså bare når det er så varmt, og hun skal heller ikke lave meget før, at hun begynder at halse meget.
Men hun har altid været en hund der nemt halser, lige siden vi fik hende som 8 uger gammel.
Så du må mærke efter i din mave, om du finder det unormalt, det kan hverken jeg, eller andre fortælle dig
dec 2013
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 85
Men ja, jeg må bare fortsat holde øje med hende og se, om det bliver bedre eller værre.
dec 2013
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
okt 2013
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 6 Svar: 136
dec 2013
Kim S: Okay, det er rart nok at vide. Jeg synes bare, at det virker voldsomt, at hun helst slet ikke vil gå tur. Og man er jo lidt pylret, når man har sådan en lille vaps
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.421
Jeg har selv en semilanghåret schæfer og han har det varmt, meget varmt.. vi er ikke ret aktive om dagen, da det kan han slet ikke klare, jeg går mindre ture, men flere gange og har altid vand med mig, den hjælper en del at de lige får en tår vand..
dec 2013
dec 2013
Kan hendes halsen hjemme i lejligheden, hvor der ikke er særlig varmt skyldes, at hun måske er stresset pga. løbetiden?
Meget hurtig vejrtrækning?