{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.450 visninger | Oprettet:

Hvad sker der for de priser?! {{forumTopicSubject}}

Jeg er mildest talt i chok over priserne på blandingshvalpe idag..

Og hvorfor?

Jo en klassekammerat satte et billede på FB af et kuld hvalpe hvor mor er Shih Tzu/Havanaise og far er Shih Tzu/Lhasa Apso..
En af hendes venner spørger hvad prisen er, og min klassekammerat svarer at den er 5000 kr stykket ! smiley

Kan de sk*de guld? Finde trøfler eller hvad? Amen det er jo en syg pris !

Kan slet slet ikke se noget logisk i at prisen skal være SÅ høj for en blanding..

Altså man kan jo næsten få en hund med tavle for de 5000 kr..

Da vi havde et kuld hvalpe i sommeren 2012, der var det rene Lhasa Apso dog uden tavle (far har tavle, mor har ikke men morfar har og mormor har ikke)..
De blev sat til 3500 kr stykket og det var inkl. chip, vacc., ormekur, hvalpepakke osv osv..

Bare en lille bøvs-chok-tråd fra mig.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad sker der for de priser?!
  • #1   11. jun 2014 Min blanding kostede også 5500 ds vi købte ham for to år siden

  • #2   11. jun 2014 Personligt kunne jeg aldrig finde på at give så meget for en blanding.. Især ikke når jeg kan få en tavle-vaps til næsten samme pris..

  • #3   11. jun 2014 det er helt sindsygt.
    Men hvis du synes den pris er høj og langt ude, skal du ikke gå ind på f.eks. guloggratis og tjekke priserne på chihuahua hvalpe.
    Jeg har (og hold nu fast) set chihuahua hvalpe uden tavle til priser oppe omkring de 8000 kr. Du kan få tavle chier fra dru eller ddh (dkk er tit lidt dyrere) fra omkring 6000 kr, de fleste ligger dog typisk fra 7500 og op.
    Så man skal virkelig kigge sig for, for det kan ikke betale sig hverken på den ene eller anden måde at købe en chi uden tavle, når de er oppe i de priser.


  • #4   11. jun 2014 En DKK opdrætter må udelukkende tage kostprisen, hvis vedkommende laver et ups-kuld som ikke kan stambogsføres. Det er mellem 2500-3000 kr.
    Den pris burde gælde alle blandinger og tavleløse hunde idet de reelt ikke har højere værdi.


  • #5   11. jun 2014 Malene - Der kom 4 hvalpe i det kuld vi havde i 2012.. Kun 3 af hvalpene blev solgt, den der ikke blev er min Afrodithe (fik hende gratis som tak for at jeg tog mig af alt med hvalpene og mor-vaps fordi min mors tarm sprang og hun var ved at dø)..

    Og selvom at vi tog 3500 kr pr. stk for de 3, så var overskuddet på max 1000 kr i alt (nok også lidt mindre) når udgifter til dyrlæge, mad, ormekur osv var trukket fra..

    Så selvom at man har solgt tavleløst, så tjener man ikke kassen.. Det gjorde vi ikke.. Det vigtigste var at vapserne fik gode hjem.. smiley


  • #6   11. jun 2014 My Only - Er Chi'erne stadig så højt oppe.? Amen det er jo vildt..

  • #7   11. jun 2014 jeg synes priserne er blevet lidt bedre, men ja der er stadig en del der tror de kan tage en million for en tavleløs hvalp. problemet er jo nu at der ikke er købere til alle de hvalpe. Det er ikke sjælendt jeg ser chier blive sat ned i pris, der bliver ved opdrættere både de lidt mere seriøse men bestemt oftest de andre, længere, simpelthen fordi de ikke bliver solgt. Der er sågar nogle der er begyndt med at man kan betale af over flere gange, f.eks. 1000 kr i måneden.

    Den normale pris for en chi uden tavle er 4-7000 kr.
    en chi med tavle lægger typisk på 7-12.000 kr


  • #8   11. jun 2014 Jeg gav 3500 mener jeg for Aslan, hvilket jeg synes var dyrt, når man tænker på at han ingen stamtavle har.
    Har set papillon'er blive solgt for 5000+ uden tavle smiley


  • #9   11. jun 2014 Det er vildt at de tavleløse Chi'erne stadig er så højt oppe i pris..

  • #10   11. jun 2014 Kato som jeg havde kostede 2500kr..

    Og Afrodithe har jeg jo ikke givet noget for.. Jo min tid, da jeg tog mig af hele kuldet..


  • #11   11. jun 2014 Vaks blev købt for 4000.
    Der havde han ikke engang chip.

    Og det her er 7 år siden, mind you...
    - Vi vidste intet dengang, og det var den eneste hund, jeg måtte få (længere historie), så..


  • #12   11. jun 2014 Synes 2500-3000 kr er en fair pris for en hvalp uden tavle, blanding eller ej smiley

    Oprindeligt kostede hvalpene 4500, men blev sat ned, da de ikke kunne få dem solgt. Og de vidste ikke på det tidspunkt at man skulle chippe og vaccinere hvalpene, så de tjente ikke særlig meget på deres hvalpe i sidste ende. Som de havde regnet med.


  • #13   11. jun 2014 For os var det som sagt ikke vigtigt at tjene noget.. Kun at hvalpene fik gode hjem..

    Og jeg må indrømme at jeg er stolt af mit arbejde med at finde ejere til hvalpene..

    1 bor hos direktøren for De Hvide Svaner og hans familie..
    1 bor hos en fantastisk sød familie (far, mor og 2 børn)..
    Og den sidste bor hos en sød enlig mor og hendes søn..

    Jeg har stadig kontakt med alle 3 familier og får jævnligt billeder af de lækre drenge.. smiley
    De blev 2 år d. 17/05..


  • #14   11. jun 2014 Men ja, 2500-3500 kr synes jeg ikke er galt for en blanding og tavleløs..

    Men når vi så kommer derover.. Så står det mig ret klart at det kun er for at tjene penge.. Eller ekstremt ofte kun er derfor..

    Et kuld hvalpe er jo ikke en indtjeningskilde.. Næh, det er hårdt arbejde og et minimalt overskud, ret tit et underskud..


  • #15   11. jun 2014 Jeg synes også det er vildt.
    Da jeg købte Vaks for snart 10 år siden, gav vi 700 kr for ham, og han havde vacc og alt det han skulle.
    Synes bestemt heller ikke 2-3000 kr er for mange for en hund i dag tavle eller ej, men en hund uden tavle skal altså ikke over de 4000 kr uanset race.


  • #16   11. jun 2014 Hvis de er testet for en masse er det fint nok for mig. Jeg synes personligt heller ikke at hvalpe skal være for billige, for jeg tror at flere tænker sig ekstra om hvis hvalpen koster. Med katte ser man jo mange forfærdelige tilfælde fordi folk får smidt dem i nakken. På den anden side er det heller ikke fair at en useriøs blandingskombi sælges til næsten lige så meget sim et seriøst DKK opdræt... Jeg er lidt splittet må jeg indrømme.

  • #17   11. jun 2014 Afrodithe er lige blevet tjekket for alt racerelateret (og mere til).. Og det er selvom at hun et tavleløs..

    Hun er, som dyrlægen sagde det, perfekt, sund og rask.. smiley
    Hun skal dog ikke have hvalpe, da hun selv mentalt er evig hvalp.. smiley
    Og ja så har jeg slet ikke tid, for hun kommer kun i løb 1 gang om året, og til den tid når hendes næste løb er, så skulle jeg gerne være startet på elevplads.. Og så er der slet ikke tid til at skulle tage mig af et kuld hvalpe..

    Men hvis hun fik et kuld hvalpe, så ville jeg ikke sætte prisen højere end 3500 kr og det er selvom at hun er tjekket for alt og jeg ville kræve at hanhunden også var det..


  • #18   11. jun 2014 Jeg er ret overbevist om, at stigningen i pris dels skyldes konstant eller måske endda stigende efterspørgsel på hvalpe af fx en bestemt størrelse, udseende eller kombinationen af racer, og så længe folk bliver ved med at købe blandingshunde/tavleløse - og det er helt op til den enkelte selv at bestemme - så vil priserne forblive i nogenlunde samme prisleje.
    Priserne er i bund og grund forårsaget af mennesket selv og så længe folk fortsætter med at købe tavleløse og blandingshunde, vil priserne på disse ikke ændres vitterligt.

    Men det der kan undre mig en smule er, at når man er villig til at give fx 8500 kr. for en tavleløs Fransk Bulldog eller Chihuahua, hvorfor så ikke vente måske lidt længere tid og få en hvalp fra en ordentlig kennel med stamtavle. Stamtavlen er ikke blot for pral og udstilling, men også den eneste "sikkerhed", man har for at hunden ikke er avlet med udelukkende profit for øje og med omtanke.
    Man har jo netop ingen viden omkring hvorvidt forældredyrene er "egnet til avl" eller kan risikere at videreføre mange skavanker og lign, som kan ende ud i syge/dårlige hvalpe. Øv altså!



  • #19   11. jun 2014 Det handler om udbud og efterspørgsel.
    Jeg mener ikke der er ret meget der giver mening omkring prisen på hunde, og det er både blandinger og ren race hunde.
    Hvorfor skal man betale 20.000 kr. for en Engelsk bulldog hvalp, som måske ikke er undersøgt for noget, hvor man med stor sandsynlighed, får store dyrlæge regninger i fremtiden. Nogle mener det er pga de skal fødes ved kejsersnit. Ok skal man så betale ekstra fordi en hund ikke kan føde selv, og får man hvalpen billigere, hvis den ikke skal føde ved kejsersnit..?
    Modsat så kan man købe en anden DKK race, som langt mere sund og testet for langt flere ting, og den koster måske kun 6-8.000 kr.
    Det giver ingen mening overhovedet.
    Udgangspunktet er, at en sælger må tage hvad de vil, og så er det op til køberen om de vil betale.
    Men når man snakker hvalpe priser, så hænger pris og kvalitet sjældent sammen, og det er både på tavle hunde og blandinger.


  • #20   11. jun 2014 Hundeelsker: det vil jeg give dig ret i, og det gør det ikke bedre at i chihuahua verdenen er der stortset altid tavlehvalpe tilsalg, det er yderst sjælendt du ikke kan gå på f.eks. g&g og finde flere tavlehvalpe. For en uges tid siden var der 43 annoncer derinde med tavle, ikke alle var hvalpe, men en stor del, der var alt fra ret billige ddh og dru hvalpe til et par enkelte dkk'er. bla.en lille lækker hanhvalp, hvor den eneste fejl var en bidfejl, han stod til 4500 kr, og udfra billederne vil jeg gætte på at der blot er tale om en lille fejl som et meget lille over eller underbid, da det ikke kunne ses.

    Jeg må selv indrømme at jeg har Lucky uden tavle, han kostede 5000 kr, men han havde så også alt muligt med, da det ikke var direkte fra avleren, så der var da sikkert for over 1000 kr bare i udstyr.
    Hans forældre var tjekket for alt, og faren havde tavle.
    Jeg købte ham kun uden tavle fordi jeg faldt pladask for ham, jeg vidste bare det skulle være ham da jeg så hans annonce. Men mine krav var også opfyldt med hensyn til sundhed.
    Jeg havde aldrig givet 5000 kr for en chi hvor sundheden ikke var tjekket ordentligt og kunne bevises, med attest osv.

    Den franske forstår jeg endnu mindre, da det jo er en meget syg race generelt, så der ville jeg klart hellere bruge de omkring 14.000 kr på en med tavle, hvor forældrene var tjekket i hoved og røv, en 8500 kr fordi jeg kunne få den her og nu og så få en dødsyg hund.


  • #21   11. jun 2014 Carina, ja det er forskellen på dig og Aslan's opdrætter. De var ligeglade med hvem der fik deres hvalpe smiley Og moren fandt vi ud af senere var en stor pengemaskine smiley
    Den stakkels papillon, fik hvalpe i hver eneste løbetid smiley
    Fandt ud af at mellem min gamle Felix og så Aslan er i hvertfald 1 kuld og der er kun 1 år mellem de to smiley Og har mødt en papillon i gågaden som var født omkring 6-8 måneder efter Aslan smiley Øv altså!!!



  • #22   11. jun 2014 Hvis jeg havde vidst dengang, hvad jeg ved i dag om hunde, havde jeg ALDRIG købt hund hos dem.

  • #23   11. jun 2014 Tonny - Nej nogle racer, både med og uden tavle, kan jeg heller ikke forstå den ekstremt høje pris på..
    Det gælder både FB'en og EB'en som du selv nævner..

    Det er vanvittig høje priser for en race som er mere udsat for sygdomme end så mange andre racer..
    Sygdommene kan vi jo så takke den måde de er avlet til at se ud på for..

    Jeg har ikke noget imod at give 10.000 og 15.000 kr for en hund med tavle (det har min økonomi så, men sådan er det når man er på SU).. Og her mener jeg så en race der er langt sundere end FB'en og EB'en..
    Er de rette linier, den rette opdrætter og en super sundhed der, så betaler jeg med glæde..

    Vi gav selv 10.000 kr for Lotos (AmStaff på min profil) i 2001.. Og han var bestemt alle pengene værd..
    At han så desværre blev syg af Ataxia og måtte aflives (mener at det var i 2005) efter vi havde brugt en formue på at prøve at for at få ham rask.. Det er der desværre ikke så meget at gøre ved..
    Dyrlægerne vidste dengang ikke hvad de skulle gøre, da Ataxia ikke var særlig kendt på det tidspunkt..

    Men ja udbud og efterspørgsel har meget at sige.. Jeg synes bare ikke at det er logisk at give så meget for en blanding..
    Hunden er uden tvivl alle pengene værd for den nye ejer.. smiley
    Men når man kigger på hvad hunde med tavle koster idag, så giver det ingen mening at give mere end 2500-3500 kr for en blanding eller tavleløs..


  • #24   11. jun 2014 Julia - Det er bare så trist når folk behandler deres hunde som pengemaskiner.. smiley

  • #25   11. jun 2014 Virkelig og tæven var virkelig jordens dejligste lille hund..

  • #26   11. jun 2014 Sådan synes jeg tit det er.. At mor-vaps er den skønneste i hele verden.. Men at ejerne egentligt er ret ligeglade med hvad de udsætter hendes krop for med så mange parringer og fødsler..

  • #28   11. jun 2014 Købsprisen er den mindste ved at have hund.
    Mener at det giver mindre mening, at en DKK Engelsk bulldog skal koste 20.000 kr, end at en blanding koster 5.000 kr.
    Der hvor jeg mener det ikke giver mening, det er ved race hunde med/uden tavle, hvor nogen giver 10.000 for en uden, når de kunne få en med for 12.000 kr.
    Ikke fordi tavle hunden måske er bedre, for der er også meget tavle skravl, men fordi man står bedre, hvis der sker noget...


  • #29   11. jun 2014 Præcis.. Utroligt hvad mennesker kan udsætte sådan en lille tillidsfuld hund for. En stor en også.

  • #30   11. jun 2014 Julia - Helt enig..

    Tonny - Der er bestemt også tavle-skravl.. Ingen tvivl om det..
    Men ja, som du selv siger, man står langt bedre med en tavle og en kontrakt, end man gør uden..


  • #31   11. jun 2014 Min svigermor har lige solgt et kuld bomulds hunde for 8000 kr stk.
    Uden tavle....

    Og jeg ved da at faren til hvalpene var så skør i hovedet at den angreb alt der bevægede sig..

    -så de måtte bede tidl. ejer af hanhunden om at hente den igen..


  • #32   11. jun 2014 Julia, du vil blive overrasket over hvor meget uansvarlige og hensynsløse mennesker er i stand til - jeg bliver selv mere og mere chokeret!
    Og nej som Tonny ligeså fint siger, så er betalingen af dyret uanset om det er en kat, hest eller sågar et hamster blot en lille del af det hele.
    Idet at man anskaffer sig et dyr, har man skisme et ansvar for at imødekomme dets behov efter bedste evne - dyr skal ikke være et impulskøb, men noget man overvejer nøje, idet at "der både er medgang og modgang", som vil sætte selv den garvede på prøve.


  • #33   11. jun 2014 C & M - Det er da også en sygt høj pris.!

    Nu ved jeg ikke hvad bomuldshvalpe med tavle ligger på i pris.. Men den kan da ikke være meget højere..


  • #34   11. jun 2014 Jeg tabte sgu også kæben da jeg hørte hun ville have så meget for dem!

    Aner ikke hvad de koster med tavle..
    Men gal hvor er køberne til de hvalpe blevet b***et i r**en ... :S


  • #36   11. jun 2014 Carina helt enig, nu her da jeg ledte efter en Chi pige, læste jeg en tråd på FB, hvor der var en pige der synes at 7000,- var dyrt for en hvalp uden tavle, og hun blev haglet ned med kommentarer fra flere forskellige, om at det var billigt og det var det Chi hvalpe kostede osv. Der må jeg indrømme min grænse lå på 5000,- hvis det skulle være uden tavle, og jeg havde forelsket mig i den. Jeg synes den anden pris var helt vildt latterlig høj smiley

  • #37   11. jun 2014 C & M - Ja det kan vi hurtigt blive enige i at de er blevet..

  • #38   11. jun 2014 Line det er helt sindsygt med de chier. Desværre er det en race der tiltrækker lidt for mange useriøse og pengegriske mennesker, der kun tænker på pengene.
    Derudover er det en nem race at have flere af på samme tid, så det er ikke sjælendt at der er 3-5 tæver i samme hustand, der bliver brugt i avlen, og det er både med og uden tavle.
    Det værste er ikke prisen, selvom jeg synes den er vanvittig. Men mere den mentalitet der er i avlen (her er det nok mest tavleløs avl) For de synes jo bestemt at deres hunde er jordens 8 vidundere og at lige præcis de giver noget fantastisk til racen som ingen andre kunne, og de skal selvfølgelig have en kæmpe pris, de bliver ikke testet for noget som helst og de avler løs ind i et proppet marked.

    For hundemarkedet er generelt fyldt, der er ikke ejere til alle de hunde, men desværre topper chierne de fleste steder, det ødelægger racen og dens omdømme, og ikke mindst sidder der en stak små hunde som ikke kan finde et godt og ordentligt hjem fordi deres ejere ikke bruger hovedet.

    Jeg har snakket med en opdrætter af chihuahua der avler med tavle, som ikke avler de næste par år netop fordi der ikke er et marked for chier pt, hun vil ikke have hendes hvalpe ud i et fyldt marked hvor der ikke er gode hjem nok. Når opdrætterne ligefrem begynder at stoppe deres egen avl fordi markedet er proppet, så er den altså gal smiley


  • #39   11. jun 2014 Priserne på blandinger og hunde uden tavle, er uhyggeligt dyre..
    Det er ikke så længe siden, der var sbt hvalpe uden tavle til salg herinde, til den fine pris af 14.000.....

    Men myterne om, at blandinger er sundere end tavle hunde, holder jo også stadig ved.
    Og folk glemmer, at købsprisen da er deres mindste problem.

    Jeg gør selv alt hvad jeg kan, for at overbevise folk omkring mig om, at tænke sig godt om, en ekstra gang inden de får hund. Og jeg holder ikke tilbage med, at bruge min tidligere hund, som skrækhistorie.
    Ham købte jeg nemlig uden tavle, for det var meget billigere... I indkøb ja.
    Men det blev til 25.000 i dyrlæge regning, og en aflivning som 15 måneder gammel.

    Jeg køber aldrig en hund uden tavle igen. Og slet ikke fordi de er billigere.


  • #40   11. jun 2014 Jeg kan slet ikke forstå, at man kan få sig selv til det.
    Min næste hvalp skal undersøges i hoved og røv. Forstået på den måde, at forældrene og linjerne bliver tjekket igennem. Og med lidt hjælp fra HG, ja så tror jeg ikke det ender galt smiley


  • #41   11. jun 2014 Jeg gav 6000 for en tavleløs Border collie, ud af ren og skær forelskelse. Et år efter fik hun AD og HD, og jeg besluttede mig for ALDRIG at give så meget for en tavleløs hund igen - om så amor rammer rigtigt. Det er simpelthen for dyrt, især når du så står med problemer, og sælger ikke har noget tilovers for dig.
    Den anden tavleløse hund jeg købte, gav jeg 3500 for, og det synes jeg er fint nok. Højere op vil jeg så helst heller ikke..
    - Tilgengæld gav jeg henholdsvis 3800 og 4800 for mine to DKK Chihuahuas.

    Det er fuldstændig forrykt, så dyre som blandingshundene er, og jeg griner dagligt af de såkaldte "Maltipoo's" der snildt går til 8000 på DBA. Tænk at folk vil betale det.. Men de falder vel for "Designer" udtrykket.


  • #42   11. jun 2014 Min næste hvalp skal også være med tavle, de er dyre i indkøb, men forhåbentlig billigere i drift. (Hvis man ikke regner foder og godbidder og sådan med).

    Jeg har været utrolig heldig med min tavleløse vuffer, men kan bare ikke regne med at jeg næste gang bliver lige så heldig.


  • #43   11. jun 2014 Man skal så også huske at passe godt på, med hvilken DKK opdrætter man handler med. Ikke alle har helt styr på sundheden, hverken fysisk eller mentalt.
    Både ved køb med og uden tavle, skal man være på dupperne, og gøre sit forarbejde.


  • #44   11. jun 2014 Camilla, selvfølgelig og derfor kommer jeg selv, til at søge hjælp hos folk der har styr på sagerne, indtil jeg selv har lært hvad man kigger efter smiley

  • #45   11. jun 2014 Tavlen er ikke en garanti, for en sund hund nej!
    Hvis det skal have nogen betydning, om man køber med tavle eller ej, er man jo nødt til, at bruge tavlen som det redskab den er.

    Hvis ikke man tjekker op på anerne, for den hvalp man har udset sig, så vil jeg mene man er lige vidt.


  • #46   12. jun 2014 Er helt enig Den Danske..

  • #48   12. jun 2014 Ja hvis folk er dumme nok til at betale så meget, så er det jo en succes. Det kommer ikke til at ske herhjemme. Men der er desværre mange i familien der mener at blandinger er sundere end tavlehunde, så hvorfor skal man give så mange penge for en hund? Ja de har et eller andet med at de max til give 2000 kr for en hund. smiley

  • #49   12. jun 2014 Ikke som de andre - Mor er blanding af Shih Tzu og Havanaise.. Og far er blanding af Shih Tzu og Lhasa Apso..

    Står der altså også i startindlægget..

    Så jo det er blandinger..


  • #51   12. jun 2014 Hehe, det går nok.. Klokken er også mange.. smiley

  • #52   12. jun 2014 Carina Vil gi dig fuldstendig ret i at priser på bla. hunde er for meget
    jeg gav selv 4500 for Misja Men opdretter ville ah haft 5400 Som jeg så ikke ville gi Så heldig for mig fik jeg hende til 4500 kr smiley


  • #53   12. jun 2014 De tre racer koster jo fra 10-15.000kr med stambog.
    Jeg tror ikke mange synes dobbelt eller tre gange prisen er "næsten samme pris"..

    Men hvis folk var lidt mere obs på de knap så hotte racer, så kan man tit få dem til lige knap så meget..


  • #54   12. jun 2014 Så længe folk betaler, så er priserne sådan smiley

    Og hvis man så giver blandingen et fancy navn, så er der desværre mange der tror det så er en race for sig smiley


  • #55   12. jun 2014 Ginne - Uanset hvad en med tavle koster, så er det en syg pris for en blanding..

  • Malene P
    Malene P Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 21
    #57   12. jun 2014 Vi skal give 13000 for vores bomuldsvaps. De bomuldshunde vi eller har kigget på var 8-10000 uden tavle, 10-160000 med tavle (DKK) Og da jeg ville være 100% sikker på at den var raceren, og tjekket især for øjne og knæ, købte vi en med tavle.

  • #58   12. jun 2014 Jeg har købt hunde med og uden tavle flere gange, og samlet set har udgifterne ikke været større på dem uden end dem med. Så længe man ikke køber hvalp med hovedet under armen, så kan jeg ikke se problemet i, om man køber med eller uden tavle.
    Der hvor jeg ser tavlen som et plus, det er når man bruger den, søger noget bestemt, eller fordi man vil stille sig selv bedst muligt juridisk set.
    Hvis jeg vil have en "race" for hvad den er, så køber jeg en tavle hund, for at få det jeg søger.
    Hvis jeg "bare" vil have en hund, eller er villig til at acceptere variationer i sind og størrelse, ja så kan jeg købe uden.
    Jeg er for tavle avl, men mener ikke det er så godt et produkt, at man kan tillade sig at rakke ned på blandings avl, så længe det ikke er ekstrem avl..


  • #59   12. jun 2014 Jeg har bestemt ikke noget imod tavleløst og blandingsavl..

    Har selv en tavleløs hund som jeg elsker mere end noget andet, og jeg har kastet meget af min kærlighed på mine forældres store blandings vaps.. Et skønt monstrum der er et mix af Broholmer, Schæfer, Border Collie og Labrador.. smiley

    Kato var også uden tavle..

    Dog vil jeg meget gerne have mig en tavlevaps igen.. Mest fordi at jeg gerne vil udstille igen, og ja så vil jeg rigtig gerne have en hund mere..
    Men det må lige vente ca. 3 år endnu, da jeg ikke har tid til hvalp pga skole som jeg afslutter til januar og derefter 2 år på elevplads.. smiley


Kommentér på:
Hvad sker der for de priser?!

Annonce