{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.705 visninger | Oprettet:

Sterilisering af cavalier {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Min Mille har netop fået sim første løbetid, og er i dag meget ynkelig og træt.

Jeg har overvejet at få hende steriliseret, da jeg ingen planer har om at få hvalpe, og at hun jo derfor ikke har brug for æggestokkende. Jeg har hørt alle mulige fordele og ulemper, og et stort argument for er at forebygge sygdomme, og selvfølgelig at slippe for bekymringer ang. Andre hunde, pasning, falsk drægtighed osv.

Men jeg ville blive SÅ ked af det hvis hun fik ødelagt pels
Jeg BARF'er hende med Vom, hvilket burde være optimalt for deres pels, men hvad er jeres erfaringer??
Er der bare en høj risiko for at hendes pels bliver ødelagt når hun er spaniel?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sterilisering af cavalier
  • #1   10. jun 2014 Jeg har hørt at lige netop cavalier ikke påvirkes, men mange andre spaniel racer gør,

  • #3   10. jun 2014 Jeg har en Cavalier han ----> *Lasse*
    Han havde den smukkeste pels .... blank og lækker .... FØR han blev kastreret.

    Nu har han den kedeligste pels ... den ulder...vokser lynhurtigt ... ( men IKKE med de smukke blanke dækhår .... men med den kedelige matte underuld ) ... smiley
    Jeg har prøvet alt for at få hans pels pæn igen ... men INTET hjælper.

    Jeg har sådan fortrudt , jeg har fået ham kastreret ...... og jeg kastrerer ALDRIG en hund mere .... smiley ....... ( kun hvis det er pga. direkte sygdom )

    Jeg har haft hunde i 50 år...... *Lasse* er den første hund jeg nogensinde har neutraliseret ... og gjorde det KUN fordi jeg på det tidspunkt havde en syg tæve .... hvor der bestemt ikke måtte komme Upsere ..... og tæven kunne ikke tåle at komme i narkose smiley ...

    Jeg kender flere Cavalier-ejere med samme problem ... efter kastration .



  • #4   10. jun 2014 Skotterne siges også at være i stor risiko for at få en træls grim pels, og megen underuld ...

    Har nu fået 4 tæver steriliseret over årene, og ikke oplevet det i særlig svær grad ...

    De 2 jeg har nu har fået lidt mere underuld, det løser jeg ved at tynde det med en Coat King når det er slemt og så en gang ekstra trim hen over året ...

    Mht. selve pelsen så får de godt tørfoder samt BARF, har aldrig haft skotter med flottere pels .... folk jeg møder spørger om det er udstillingshunde ..

    De er heller ikke blevet overvægtige ...

    Så jeg tror ikke man kan generalisere ...


  • #5   10. jun 2014 Jeg har endnu ikke mødt en neutraliseret Cavalier der ikke så forfærdelig ud i pelsen, flere af dem kommer næsten til at ligne pudler smiley

    Må indrømme at jeg kommer aldrig til at neutralisere nogen af mine cavaliere.


  • #6   10. jun 2014 Da min cavalier Miranda blev steriliseret lignede hendes pels en støvekost... i dag ser den noget bedre ud, da jeg tager de fleste unødvendige underuldshår med en furminator en gang imellem. Tror altså også at det ser værst ud i starten smiley Det jeg synes var værst ved sterilisation, var at hun blev mere dvask bagefter smiley

  • #7   10. jun 2014 Jeg har 2 han cavalier og jeg ville heller aldrig kastrere dem med mindre det er pga sygedom,men dem jeg kender der har neutraliseret deres cavalier siger alle det samme: pelsen er ikke til og holde den er ikke pæn mere osv osv så det er måske værd og overveje igen om du skal sterilisere din lille pige...

  • #8   10. jun 2014 Min er også steriliseret og øv jeg er ked af hendes vattede tykke pels. Men der er så mange fordele der opvejer pelsen i mine øjne, så den næste skal også under kniven.
    Hellere en kedelig pels end falsk drægtig, kræft i livmoderen, æggrstokke, mælkekirtlerne, livmoderbetændelse, humørsvingninger, blod over det hele, liderligere hanhunde osv.


  • #11   11. jun 2014 Håber det er ok at jeg lige stiller spørgsmål TS.

    Hvor længe efter sterilisation kan der ses ændring i pels og evt temperament?


  • #13   11. jun 2014 Det med at temperament ikke ændre sig det kan man ikk sige med 100% sikkerhed,der er nogle der ændre sig og ikke altid til det positive...

  • #14   11. jun 2014 Her er der et speciale om netop pelsforandringer af hunde efter neutralisering
    http://www.dkk.dk/xdoc/120/speciale_pelsforandringer_efter_neutralisation.pdf


  • #15   11. jun 2014 Jeg fik Bertha steriliseret for en måneds tid siden, og i dag er hun nærmest ved at tabe pelsen. Det er en ret hurtig reaktion, men hendes pels er tør, mat og hun fælder voldsomt meget. Så meget, at der er kommet nogle små bare pletter nogle steder.
    Er sikker på, at det er en reaktion efter hun er blevet steriliseret, men jeg satser på, at det kun er en midlertidig ting..



  • #16   11. jun 2014 Saphira fik sit første løb som 11 måneders. Det startede i februar og jeg er temmelig sikker på jeg opdagede det på førstedagen. Dylle ville vente til en mdr efter blødningen stoppede så hun blev opereret sidst i februa altså 1 år gammel.
    Hun ser sådan ud i dag i en alder af 2,5 år


    profilbillede
  • #17   11. jun 2014 Rettelse - det startede i december!


    profilbillede
  • #19   11. jun 2014 Sløvhed plages vi heller ikke af her. Ville næsten ønske hun var lidt mere rolig smiley
    Har hørt en skrækkelig bivirkning - de beholder det hvalpede sind længere hvis de bliver steriliseret tidligt = vi må finde os i en pjattet, lalleglad og bamsetosset hund lidt længere end sædvanligt smiley

    Hendes pels er flot på ører, hale og faner. Men der er meget! Hun minder mest om en han i sin pels. Og så er de korte hår på noget stive i det. Resten af pelsen er lækker og blød smiley


  • #20   11. jun 2014 temperamentsmæssigt har jeg kun oplevet det til den positive side, stabilt humør, ikke sløvhed tværtimod en god og positiv energi ...

  • #21   12. jun 2014 Tjaa, jeg synes så godt nok at Miranda blev lidt mere sløv efter sterilisering, hun kan da stadigvæk sagtens være med på noget sjov, men det er sjældent at hun gider det særligt længe ad gangen smiley

  • #22   13. jun 2014 Tak for svar, det var mere fordi at min tæve blev steriliseret i marts måned under kejsersnit. Hendes pels er blevet mere "stiv" i det (dog stadig blank), Fælder meget, Hun har mistet meget pels på bagben og bug, men er i tvivl om det er grundet diegivning eller sterilisation.

  • #24   13. jun 2014 Tak Pia, det var ogs det min tanke var. Blev bare i tvivl om det var det ene eller det andet smiley

Kommentér på:
Sterilisering af cavalier

Annonce