2.945 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Spondylose Spondylose

Rocko har jo spondylose. I mandags på vores morgentur, ville han pludselig ikke gå mere og havde ret ondt, så vi kørte afsted til Landbohøjskolen og fik ham tjekket. Vi blev så sendt hjem med mere smertestillende og fuldstændig ro i fjorten dage.
Det har enlig gået fint indtil her i eftermiddag, hvor han vælter rundt med bagkroppen den vil ikke følge ham og nogle gange står han helt omvendt på det ene bagben.
Har så ringet til Landbohøjskolen og skal derind til CT i morgen kl. 8.
Men hvor får man ondt helt ind i sit hjerte, når man ser sit pus bare vælte rundt nogle gange.

Nogle der har oplevet det med sin hund, og hvad er der blivet gjort?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spondylose
  • #1   5. jun 2014 min tidl. boxer tæve havde svær spondylose, havde broer hele vejen.
    hun var stiv i ryggen, men jeg oplevede aldrig at hun ikke kunne styre bagparten.
    kan det tænkes at der er nerver i klemme?

en anden tidligere hund, også boxer, fik en blodprop, og blev lam fra halsen og ned, sådan fra det ene sekund til det andet. han fik behandling i løbet af 20 min. det gik afsindigt stærkt, og kom efterhånden på benene efter en tid, dog gik han som du beskriver, og vinglede ind i mellem i bagkroppen, og havde ikke helt kontrol over benene, og stod som du beskriver det.
    men han havde nu hverken spondylose eller andet.

• #3   5. jun 2014 Det var også en mulighed.. men den gør seriøst nas.

• #4   5. jun 2014 Min den ene har spondylose, men oplever ikke at hun ikke kan styre bagkroppen. Så tænker at noget andet spiller ind.

• #5   5. jun 2014 Han er jo på en del smertestillende i forvejen, så smerte hiver han ikke lige tegn på, men ja vi må jo se imorgen. Lige nu er han hjulpet op i min sofa og ligger og snorker (han er ellers ikke i sofaen) :0)

• #6   5. jun 2014 Jeg havde en korthår der gjorde det samme. Bedst som han gik, kunne han pludselig ikke styre bagbenene. Det var også spondylose, og han blev aflivet få måneder senere. Det er mange år siden, så det kan da være at der findes noget andet i dag. Har du overvejet guld på de steder hvor sygdommen er?

• #8   6. jun 2014 Spondylose kan sagtens medføre at nogen nerver kommer i klemme, så hunden i større eller mindre grad får svært ved at styre bagbenene. Min gamle hund havde det, men vi fik styr på det med medicin. Hun fik binyrebarkhormon som indsprøjtninger hver 14. dag og så havde hun det fint. Ved ikke om din hund får medicin for det normalt? Medicin kan reducere evt. hævelser i ryggen, så trykket på nerverne mindskes, hvis der er nerver i klemme. Min blev også inkontinent af det, hvilket betød at hun gik med ble indendørs det sidste år af hendes liv.

• #9   6. jun 2014 Han får smertestillende medicin. Nu er han afleveret til CT scanning. Så nu venter jeg spændt og med hjertede oppe i halsen.

• #11   6. jun 2014 Ser frem til en opdatering, håber det bedste!

• #13   6. jun 2014 Nej, har næsten lige fået ham hjem, men de har først svar på tirsdag. Han er sat op i smertestillende og så ro på ham.

• #14   6. jun 2014
    pøj pøj med ham smiley

Alfred har begyndene spondylose i ryggen..

• #15   6. jun 2014 vi holder vejret og holder fingrene krydset..

• #16   6. jun 2014 Hvorfor får din stakkels forpinte hund ikke fred?
    Udfra det du beskriver havde jeg for længst sagt stop.
    Slet ikke værdigt efter min mening.

Jeg måtte selv for 14 dage siden sige farvel til min godt 7 årige Newf, som i januar fik diagnosen svær HD og spondylose i ryggen.
    Spondylose kan ikke kurreres det bliver KUN værre og hunden bliver mere og mere forpint af smerter.
    Når den så ikke kan gå og bagben og krop begynder at forsvinde har vi mennesker trukket den for langt og kun fordi vi ikke kan give slip og sige farvel til et højtelsket familiemedlem.
    Jeg fik 4 bonus måneder med min Newf hvilket var alt for kort tid - men han skulle dælme ikke lide for min skyld.

• #17   6. jun 2014 Piratfisken, syntes din kommentar er langt ude, afliver sku da ikke bare med det samme, uden at få svar på om det kan blive bedre. Og tak behøver ikke at høre flere kommentar for dig.

• #18   7. jun 2014 Piratfisken: det passer altså ikke at en hund med spondylose bare vil få det være og være - langt de fleste hunde mærker intet til det. Når der så bliver undersøgt grundigt, som her, så finder man ofte at problemerne skyldes noget helt andet end spondylosen, så som diskusprolaps. Spondylose er bare så let at se på et røntgen at det sker det får skyld for noget det slet ikke er årsag til.

Mie: god bedring med ham.

• #19   7. jun 2014 Hmm nu havde min tæve spondylose som blev opdaget da hun var et år, hun nåede da at få 7 gode år, uden smerte stillende.
    som 4 årig var ryggen fuld af broer.
    hun havde et godt liv, glad og aktiv, selvfølgelig blev hun skånet i visse situationer.
    men aflive hende? Det kom aldrig på tale, før hendes 7. År.

• #20   7. jun 2014 Min hund fik konstateret Spondylose i svær grad for snart 3 år siden. Hun har haft det længere, men det var først da jeg overtog hende at hun kom i røntgen.
    Hun er her altså endnu. Og hun har ikke fået det værre. Tværtimod.

• #21   7. jun 2014 Rocko havde det værre i morgens, så måtte ind med ham, de sendte os så videre til Karlslunde Dyrehospital, hvor han nu er indlagt til endnu en CT og måske operation.

• #22   7. jun 2014 Krydser finger for han bliver bedre! Giv en opdate når du er klar/ved noget!

• #24   7. jun 2014 God bedring herfra... Tak for Update smiley

• #25   7. jun 2014 Rocko er ved at blive opereret nu, der var noget samudvoksninger der glemte på hans nerver, så jo hurtiger han blev opereret jo bedre, det har jo trods alt startede i mandags. Han er nok færdig ved 20 tiden og de startede omkring kl. 16.
    Men de operationer plejer at gå godt med fysioterapi og genoptræning.
    Men de kan ikke sige noget 100 procent selfølgelig. Så vi håber og krydser finger.

• #26   7. jun 2014 Og tak for jeres medfølelse :0)

• #27   7. jun 2014 Håber det går godt og han slipper for gener efterfølgende smiley

• #28   8. jun 2014 Mange tag MLA

• #29   8. jun 2014 Åh hvor godt de kan lave ham. Jeg har selv en med spondylose men hun lever mægtig fint med det.

• #30   23. jun 2014 Lige en opdatering. Rockos operation gik godt og var vellykket. Og gik allerede bedre om søndagen dagen efter. Men mandag gik det pludselig ret skidt og han vil pludselig ikke gå på sine forben og havde stærke smerter. Han fik så binyrebarkhomorn og det hjalp. Rocko var indlagt fra lørdag til lørdag, hvor han fik fysioterapi og masser af pleje. Lørdag var vi nede og hente ham hjem for week. Men nøj fik en meget træt hund hjem, der kun lige gik på sine bagben og mistede balance for et godt ord.
    Men nu godt 2 en halv uge efter, med fysioterapi 2-3 gange om ugen, har fået så meget bevægelse og kan styre sin krop ret godt.
    Hvor er jeg dog glad for jeg gav det en chance, selvom det har været en hård omgang. Men nu når det går den rette vej, er det det hele hver.

• #32   23. jun 2014 Åhh, jeg håber det fortsætter med fremgang, sikke en omgang!

• #35   24. jun 2014 Mange tak allesammen. Vi tror hvertfald på det nu ;0)

profilbillede
  • #36   1. aug 2014 Syntes lige jeg vil fortælle hvordan det går Rocko nu snart 2 mdr. efter, han går rigtig nu på sine bagben, der er lidt med balancen endnu, men det er ganske lidt, nerverne i højer bagpote fungere ikke optimalt, og kommer måske ikke til det. Han går stadig til genoptræning på Karlslunde.
    Men har en hund igen der løber, leger og er glad, og som bare skal have trænet konditionen op igen og muskelmassen mangler der også lidt af endnu.
    Men sikke en omgang, og var da også i tvivl på et tidspunkt om det var det rette at gøre, men nu er jeg slet ikke i tvivl om min beslutning, når jeg ser på min glade basse

profilbillede
  • #37   1. aug 2014 Det lyder super godt, og tak for update smiley

• #39   1. aug 2014 Jeg har sådanne en her: http://www.cleanrun.com/index.cfm?fuseaction=product.display&Product_ID=1393

Du må sige til hvis du skal låne den smiley Den er kanon for balancen smiley

• #40   2. aug 2014 Det kunne være fedt Mette hvis jeg må låne den, hvis du kan vise mig hvordan den bruges korrekt?

• #41   3. aug 2014 Åh, jeg tror at jeg har hele afhandlingen fra Frigast liggende smiley

Kommentér på:
Spondylose

Annonce