{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.408 visninger | Oprettet:

HJÆLP Bella æder vores inbo {{forumTopicSubject}}

HJÆLP............ smiley vi er ved at blive grå håret, vores blandings dronning på snart et år Bella hærger vores hjem når hun er selv hjemme smiley .Det er gået ud over mange forskellige ting og personlige billeder som hun smiley henter ned fra væggene og reoler, som ikke er nem at erstatte og et hav at fjernbetjeninger i går gik det ud over vores antikke sofa. har snart prøvet alt fra mad over det hele cykelturer inden vi skal afsted, tv/ radio hundebur som hun bryder ud af og mundkurv men den bliver også ødelagt når hun for den af.......... håber i kan hjælpe med gode tips og tricks da hun jo desværre ikke altid kan komme med og helt selv er hun ikke vores labrador Nala på 9 år er også hos hende

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP Bella æder vores inbo
  • #1   5. jun 2014 Hvor meget aktivering får hun om dagen Ud over en cykkeltur smiley

• #3   5. jun 2014 I kan prøve med at lukke hende inde i et mindre rum, så der er mindre plads at forholde sig til for hende. Giv hende en del gnaveben at tygge på, kong (legetøj til hunde) kugler stoppet med energifattigt godbidder og prøv det et par dage.

• #4   5. jun 2014 Hvad er hun en blanding af, og hvad laver I med hende i løbet af dagen?

• #5   5. jun 2014 ha ha ahhh det er nok nærmere 2-3 gange på ca 3-4 km da hun er krudt ugle af format plus gåtur med ungerne det var lidt fejl formuleret smiley

• #6   5. jun 2014 Du skal i hvert fald fald droppe mundkurven HELT!

Har i trænet alene-hjemme med hende? Og hvordan aktiverer og stimulerer i hende inden i tager afsted?

Vil også foreslå et mindre rum, evt med en DAP i første omgang..

• #7   5. jun 2014 Hej Malene hun er en blanding af labrador og boxer jeg cykler 2-3 gange en lang tur med hende samt ungerne går 2 lange ture om morgen og aften hun er med i alt vi laver fra leg på trampolinen og alm hygge samt hun går ude i gårdspladsen og haven når det ikke lige regner sammen med os og nala vores anden hund, samt har en masse aktivets legetøj som dog hurtig bliver ødelagt

• #8   5. jun 2014 Så I cykler med hunden om morgenen, for derefter at forlade hende fuld af energi alene hjemme?

Om morgenen skal i sørge for grundig afluftning i roligt tempo efterfulgt af næseøvelser. Dernæst skal I hvile i 20 min. før hunden forlades. Giv et frossent fyldt ben.

• #9   5. jun 2014 Det er meget almindeligt de har en periode hvor de glemmer hvad de har lært om at være alene.
    I starter forfra.
    Træn alene hjemme, begræns skaderne ved at vælge et rum hunden er tryg ved og er vandt til at hvile i, men ikke hele huset. Fjern ting i ikke vil have ødelagt.

Sørg for hunden er aktiveret inden i går fra den, men i så god tid, den har nået at gearer ned efterfølgende. Fysisk aktivitet avler mere fysisk. Psykisk arbejde avler ro.

• #10   5. jun 2014 Hej søs mundkurven er droppet efter første gang sys det var synd og man ku ikke se det var en efter hun havde fået den af smiley ,vi har trænet og gør det stadig men det hjælper ikke rigtig noget 2-3 gange er det raseret smiley mindre rum har vi prøvet dog uden held DAP er jeg ikke lige klar over hvad er vi har prøvet sådan nogle dufte halsbånd der sku berolige dog den held smiley

• #11   5. jun 2014 Hej ginne ja det er så men også det vi gør men det er bare ikke gået op for Bella:) og fjerne ting gør vi men hun er som min datter sige en ninja hn kommer op på de mærkeligste forhindringer ....... smiley

• #12   5. jun 2014 Det er pisse frustrerende når ens hund ødelægger..
    Men det er altså ret almindeligt - især med visse racer.
    Det positive er jeg i hvert fald ikke kender nogen hvor hunden ikke er vokset fra det igen..

• #13   5. jun 2014 Malene nej jeg er hjemme om formiddagen det er en gå tur med vores datter de for om morgen hen af formidagen cykeltur inden jeg skal på job over middag ungerne er hjemme igen halv 2 og cykler igen og jeg igen når jeg kommer hjem samt gå tur en iden senge tidså der er begrænset hvor mange timer de er selv men nøj hun kan nå meget på et par timer smiley

• #15   5. jun 2014 hej stine det går ca en time inden hun forlades efter cykelturen

profilbillede
  • Nicolai
    Nicolai Tilmeldt:
    apr 2014

Svar: 26
    #16   5. jun 2014 I den time efter cykelturen, lade I så hunden falde til ro?

Pointen er, at hunden skal være i ro når den forlades - ikke opkørt af fx løb eller leg.

• #17   5. jun 2014 ja det gør vi hun indtager hendes ynglings hjørne i sofaen og smider sig smiley som nu smiley sammen med nala

profilbillede
  • #18   5. jun 2014 Alt for meget fysisk aktivering og alt for lidt mentalt aktivering. Hun skal bruge hjernen noget mere. Det gør hende træt. Det gør lange cykel og gåture ikke.

• #19   5. jun 2014 sys det er en svær balance gang sys vi gør det bedste så det lidt svært at sige det for meget eller forlidt smiley af det ene eller andet smiley

• #20   5. jun 2014 Lær hende at søge spor Gæm jer og lad hende snuse sig frem til jer Smid godbidder på græsplænen som hun skal snuse sig frem til
    Hvad med at gå til hunde træning eller agillity
    Hun er for klog til bare at skal på løbeture

• Nicolai
    Nicolai Tilmeldt:
    apr 2014

Svar: 26
    #21   5. jun 2014 Hvis I er gode til at gøre hende mentalt træt, er det ikke der problemet ligger.

Så er alene-hjemme indlært på usikkert grundlag.

Er I 110% sikre på, at I trætter hende korrekt - ved mental aktivering i stedet for fysisk aktivering - ville jeg arbejde med indlæring af alene-hjemme.

Det vil sige, at I starter forfra og bygger stille og roligt på smiley

• #23   5. jun 2014 desværre er der temmelig langt til agility fra os og det nærmeste er tyskland som vi er ved at forske i om vi må deltage der, vi har også overvejet hundebørnehave som vi har i nærheden men det løser jo ikke problemet her hjemme smiley sy det er super dejligt med jeres indput og tar bestemt jeres råd til os smiley :) det er kanon man kan hjælpe hinanden når man er i tvil smiley smiley

• #25   5. jun 2014 smiley

• #26   5. jun 2014 Køb et stort hundebur.

• #27   6. jun 2014 Bur har vi prøvet hun for det ødelagt og bryder ud og hat ikke lyst til at hun kommer mere til skade en de skrammer hun havde for at komme ud og vi har både haft stålbur og hundebox hardplast smiley

• #30   6. jun 2014 Hej vark tak for dit svar ja det ikke nemt vi har overtage bella af min svoger som ikke måtte ha hund hvor han boede også valgte mine svigerforældre at passe hende hos dem men de havde ikke rigtig nogle regler for hende hun fik lov til alt og var aldrig selv vi tog hende med hjem da de ikke havde overskud til at have hund igen da hun ellers sku aflives hvilket vi absolut ikke ville . Hun trives rigtig godt med vores 9 årig labrador Nala, bella er sådan en dejligt trundte en rigtig mor hund hun og nala er med i alt og for masser af motion så vi hænger i og gør det bedste med at øve alene hjemme. sys det er øv man anskaffer sig et dyr også ja finder man lige ud af hvor meget arbejde det er det er rigtig øv folk nogengang ikke er klogere

Kommentér på:
HJÆLP Bella æder vores inbo

Annonce