Mops - hjælp, og personlig erfaring. {{forumTopicSubject}}
Så har jeg brug for hjælp igen
Min kæreste har en ven, som er alene, og som ønsker sig en hund som følgesvend.
Han var inde på en masse forskellige racer, og spurgte mig til råds. Og Han/vi er sammen kommet frem til, at mops passer ham rigtig fint.
Hunden vil komme med på arbejde, og da han er håndværker/gartner vil hunden have fri mulighed for at tulle rundt det meste af dagen, og skal derfor ikke være ret meget alene.
Han er rimelig fornuftig, og han er helt med på, hvad en hund kræver, både i tid, opdragelse, økonomisk og planlægning. Og så har jeg lovet, at han altid kan bruge mig, til at spare på, hvis der er noget han er i tvivl om.
Nå, men alt det der er der egentlig styr på, men racen i sig selv ved jeg meget lidt om, da det ikke liiiige ligger i min "kategori".
Hunden skal være med tavle, for at vi kan sikre ham bedst imod arvelige sygdomme, og da mopsen ikke er helt fri, er det super vigtigt.
Nå, men som sagt er jeg ikke særlig meget inde i racen, og er pænt "grøn" her, og ved heller ikke helt præcis, hvad mopsen som race helst skal være undersøgt for?
Hvad der er relevant, når vi snakker avl og arvelighed.
Så hvad skal vi være særligt opmærksomme på, når vi kigger rundt?
Og til sidst, hvis nogen skulle kende en god opdrætter som kan anbefales. Ville det være en stor hjælp!
Jeg undskylder hvis det er lidt rodet, og dårligt skrevet, men min iPhone driller lidt, og jeg er små-svimmel haha håber det er til at forstå alligevel
God dag
maj 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37
Så længe I finder en anerkendt mopsavler, og en hvalp med alle papirerne i orden, test på forældrene mm. som du selv er inde på, så kan jeg sagtens anbefale en mops. (Dog som jeg nævnte, var hun en anelse aggressiv overfor andre hunde, hvilket jeg desværre har opdaget at adskillige mops'er er)
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Jeg synes at mopsen er kanon charmerende og jeg kunne faktisk godt se mig selv med sådanne en. Men jeg orker ikke med alle de sygdomme.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
Hun kan svare på alle spørgsmål
Også om en mops virkelig passet til hans dagligdag
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
Det er ikke er krav, at den skal ligge stille og glo på ham arbejde. Tit er det større arealer, hvor den sagtens kan tumle.
Allergien hos mopsen var jeg klar over, men jeg var ikke klar over pollen og dyrestik ville være et problem, det vil jeg have med i tankerne, og overvejelser..
Hvorvidt at støtte sådan avl er ikke op til mig at afgøre, da det som sagt ikke, er mig der skal have hund, jeg er slet ikke til den type...
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
apr 2014
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 21
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
Men ja sygdom kan være svært... Tænker også Seloy... en af mine bekendte, som er meget inde i racen, har lige købt hos Birgitte Daring.. Der er muligvis stadig en han tilbage... Kenzo.
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.615
Men det var netop velcro effekten som mopsen har, der gjorde mig hooked på den. Det og så det bedårende ansigt
Mops - hjælp, og personlig erfaring.