{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.437 visninger | Oprettet:

Mops - hjælp, og personlig erfaring. {{forumTopicSubject}}

Så har jeg brug for hjælp igen smiley

Min kæreste har en ven, som er alene, og som ønsker sig en hund som følgesvend.
Han var inde på en masse forskellige racer, og spurgte mig til råds. Og Han/vi er sammen kommet frem til, at mops passer ham rigtig fint.
Hunden vil komme med på arbejde, og da han er håndværker/gartner vil hunden have fri mulighed for at tulle rundt det meste af dagen, og skal derfor ikke være ret meget alene.
Han er rimelig fornuftig, og han er helt med på, hvad en hund kræver, både i tid, opdragelse, økonomisk og planlægning. Og så har jeg lovet, at han altid kan bruge mig, til at spare på, hvis der er noget han er i tvivl om.
Nå, men alt det der er der egentlig styr på, men racen i sig selv ved jeg meget lidt om, da det ikke liiiige ligger i min "kategori".
Hunden skal være med tavle, for at vi kan sikre ham bedst imod arvelige sygdomme, og da mopsen ikke er helt fri, er det super vigtigt.

Nå, men som sagt er jeg ikke særlig meget inde i racen, og er pænt "grøn" her, og ved heller ikke helt præcis, hvad mopsen som race helst skal være undersøgt for?
Hvad der er relevant, når vi snakker avl og arvelighed.
Så hvad skal vi være særligt opmærksomme på, når vi kigger rundt?
Og til sidst, hvis nogen skulle kende en god opdrætter som kan anbefales. Ville det være en stor hjælp!

Jeg undskylder hvis det er lidt rodet, og dårligt skrevet, men min iPhone driller lidt, og jeg er små-svimmel haha smiley håber det er til at forstå alligevel smiley

God dag smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mops - hjælp, og personlig erfaring.
  • Daniella J
    Daniella J Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37
    #2   5. jun 2014 Vi havde en skøn mops - utrolig dejligt sind, dog en anelse aggressiv overfor andre hunde. Hun var dog én af de mange, som var påvirket af en masse sygdomme. Hun blev aflivet som 6 års, efter at have haft hud/pels sygdomme, gigt i alle fire ben og en diskusprolaps i ryggen. Simpelthen dårlig research af forældrene og bedsteforældrene fra vores side. Derudover var hun alt i alt en dejlig hund af sind, som tilknyttede sig alle familiens medlemmer.

Så længe I finder en anerkendt mopsavler, og en hvalp med alle papirerne i orden, test på forældrene mm. som du selv er inde på, så kan jeg sagtens anbefale en mops. (Dog som jeg nævnte, var hun en anelse aggressiv overfor andre hunde, hvilket jeg desværre har opdaget at adskillige mops'er er)

• #3   5. jun 2014 Jeg skulle engang finde en mops til en bekendt. Jeg har så en "gammel" kammerat som nu er en af de bedste mopsopdrættere herhjemme (har jeg ladet mig fortælle). Så hende ringede jeg jo til og spurgte hvad man skulle holde øje med i forhold til sundhed. Hun sukkede dybt og spurgte mig "Hvor lang tid har du??".

Jeg synes at mopsen er kanon charmerende og jeg kunne faktisk godt se mig selv med sådanne en. Men jeg orker ikke med alle de sygdomme.

• #4   5. jun 2014 Har han kigget på Boston Terrier?

• #5   5. jun 2014 Jeg ville kontakte birgit seloy (kennel seloy)
    Hun kan svare på alle spørgsmål
    Også om en mops virkelig passet til hans dagligdag

• #6   5. jun 2014 Vi kom frem til mops, da det skulle være en hund, som ikke forlangte alverdens, men samtidig gerne vil være med. Den skal ikke være kæmpe stor, da den som sagt skal med rundt.
    Det er ikke er krav, at den skal ligge stille og glo på ham arbejde. Tit er det større arealer, hvor den sagtens kan tumle.
    Allergien hos mopsen var jeg klar over, men jeg var ikke klar over pollen og dyrestik ville være et problem, det vil jeg have med i tankerne, og overvejelser..
    Hvorvidt at støtte sådan avl er ikke op til mig at afgøre, da det som sagt ikke, er mig der skal have hund, jeg er slet ikke til den type...

• #7   5. jun 2014 Jeg synes de virker superkrævende rent opdragelsesmæssigt

• #8   5. jun 2014 Boston terrier har af en eller anden grund slet ikke krydset mine tanker, men det er langt fra er dumt forslag, tak Mette smiley

• Malene P
    Malene P Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 21
    #9   5. jun 2014 Mine svigerforældre har en mops, og han er den dejligste hund.. Trofast, og følger dem i alt. Er altid med på arbejde, de er selvstændige og har et værksted. Men, men, han kan dårligt tygge et stykke pølse, har fået antibiotika det meste af sit 13 årlige liv, og kan ikke gå mere end 100-200 m af gangen.. Han har ALDRIG været aggressiv, vores børn kan gøre alt ved ham, men turde ikke selv have sådan en hund pga sygdommene..

• #11   5. jun 2014 De mopser jeg kender er ret "nemme"... små tæger som bare følger med.

Men ja sygdom kan være svært... Tænker også Seloy... en af mine bekendte, som er meget inde i racen, har lige købt hos Birgitte Daring.. Der er muligvis stadig en han tilbage... Kenzo.

• #12   5. jun 2014 Da jeg i sin tid valgte race, var jeg tæt på at vælge mopsen. Det eneste der afholdte mig fra det var netop helbreddet eller mangel på samme. Jeg orker simpelthen ikke at have en race, hvor det er lettere at vinde Lotto end få en totalt rask hund.
    Men det var netop velcro effekten smiley som mopsen har, der gjorde mig hooked på den. Det og så det bedårende ansigt

Kommentér på:
Mops - hjælp, og personlig erfaring.

Annonce