'Sommerferie' og uddannelseshjælp? {{forumTopicSubject}}
Jeg føler mig lidt lost her og pænt usikker på hvad jeg egentlig skal gøre. Fik i sidste måned af vide at man ikke får SU i 'sommerferien' når man går fra en uddannelse til en anden. Det har jeg aldrig hørt om før, så blev rimelig chokeret, men forstår det jo faktisk godt.
Jeg står så og afslutter mine eksamener denne måned og skal starte på uddannelse fra august/september (har søgt ind på 8, hvoraf 4 har alle år haft alle optaget, så er 99 % sikker på at starte uddannelse).
Står så endnu mere uheldigt, da jeg inden jeg fik dette af vide, har sagt ja til en bolig og underskrevet hele baduljen, hvor indskuddet skal betales d. 1 august senest...
Skal selvfølgelig snakke med kommunen i slutningen af måneden, efter eksamenerne.
Ved at de inden de nye regler havde en engangshjælp, da su er forudbetalt og uddannelseshjælpen er bagudbetalt, men efter de nye regler ved jeg ikke om denne form for støtte stadig findes? Kan ikke finde noget om det, nemlig.
Og er bare urolig for at jeg står en hel måned uden indtægter...
Har selvfølgelig en opsparing, men bruges denne på husleje, så har jeg ikke til depositummet til boligen
Og kan man overhovedet få denne hjælp imellem uddannelser?
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
Jeg synes du skal ringe til kommunen i morgen, og høre hvordan du står - så har du tid til at søge et job. :o)
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 10 Svar: 145
Vi er mange der står, og skal til at have hjælp her i ferien, og det er noget værre rod.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Du kan måske være heldig at kunne få et lån til indskud ved kommunen, hvis det er alment byggeri.
dec 2012
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 5 Emner: 52 Svar: 313
Har været i aktivering før og dele af det var rimelig hårdt og anstrengende, men det sted jeg var var hyggeligt og havde godt sammenhold, så har ikke noget imod at blive del af sådan et fællesskab igen for en kortere periode
Tager op i jobcenteret onsdag så (kan ikke betale sig at ringe, de kan intet svare på og det tager 100 år). Og først onsdag da jeg har stor mundtlig eksamen i morgen og bruger hele dagen til at forberede mig
Men tak for svar
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 532
Du kan også tage en snak med banken og hører om de vil give dig lån?
okt 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 320
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 10 Svar: 145
Men det kræver at du vitterligt ingen værdier har, og får afslag for lån af din bank. Og selvfølgelig at det er en absolut nødvendighed for din overlevelse. Så hvis huslejen ikke kan betales, så er man berettiget. Men pjat og fjant dækker de ikke.
Indskudet er en helt anden ansøgning, som de også kan være behjælpelige med, i form af lån
dec 2012
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.552
dec 2012
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.552
Prøv at kig på diverse job-sider, om du kan finde et plejehjem eller en hjemmepleje som søger sommerferievikar
dec 2012
Har kigget på diverse jobsider, det gør jeg hver dag, som jeg også har skrevet så søger jeg konstant.
Men har snakket med kommunen og de smider mig i uddannelseshjælp fra d. 11 af og så skal jeg bare have fri til mine eksamener, og så placeres jeg på et jobsøgningskursus sommeferien over, hvis jeg ikke har fundet noget ingen
'Sommerferie' og uddannelseshjælp?