{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.929 visninger | Oprettet:

'Sommerferie' og uddannelseshjælp? {{forumTopicSubject}}

Jeg føler mig lidt lost her og pænt usikker på hvad jeg egentlig skal gøre. Fik i sidste måned af vide at man ikke får SU i 'sommerferien' når man går fra en uddannelse til en anden. Det har jeg aldrig hørt om før, så blev rimelig chokeret, men forstår det jo faktisk godt.
Jeg står så og afslutter mine eksamener denne måned og skal starte på uddannelse fra august/september (har søgt ind på 8, hvoraf 4 har alle år haft alle optaget, så er 99 % sikker på at starte uddannelse).
Står så endnu mere uheldigt, da jeg inden jeg fik dette af vide, har sagt ja til en bolig og underskrevet hele baduljen, hvor indskuddet skal betales d. 1 august senest...
Skal selvfølgelig snakke med kommunen i slutningen af måneden, efter eksamenerne.
Ved at de inden de nye regler havde en engangshjælp, da su er forudbetalt og uddannelseshjælpen er bagudbetalt, men efter de nye regler ved jeg ikke om denne form for støtte stadig findes? Kan ikke finde noget om det, nemlig.
Og er bare urolig for at jeg står en hel måned uden indtægter...
Har selvfølgelig en opsparing, men bruges denne på husleje, så har jeg ikke til depositummet til boligen smiley
Og kan man overhovedet få denne hjælp imellem uddannelser?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  'Sommerferie' og uddannelseshjælp?
  • #1   2. jun 2014 Hvis du går fra fx gymnasie til universitet, så får du ikke SU i ferien, nej.

Jeg synes du skal ringe til kommunen i morgen, og høre hvordan du står - så har du tid til at søge et job. :o)

• #2   2. jun 2014 Den er der vidst stadig. Men læste noget med, at de kan finde på at bede dig hjælpe forskellige steder, i ferien. Altså feks ved at tage de ældre borgere med en tur i skoven. Det er jo lige til at overkomme smiley
    Vi er mange der står, og skal til at have hjælp her i ferien, og det er noget værre rod.

• #3   2. jun 2014 Men kan ikke få hverken engangsydelse eller kontanthjælp i den måned, hvor man er uden su imellem to uddannelser. Det kunne man heller ikke før de nye regler.
    Du kan måske være heldig at kunne få et lån til indskud ved kommunen, hvis det er alment byggeri.

• #4   2. jun 2014 Jeg har søgt job. Startede med at søge november sidste år, sender mindst 2 job om ugen, men har stadig ikke fået noget.
    Har været i aktivering før og dele af det var rimelig hårdt og anstrengende, men det sted jeg var var hyggeligt og havde godt sammenhold, så har ikke noget imod at blive del af sådan et fællesskab igen for en kortere periode smiley
    Tager op i jobcenteret onsdag så (kan ikke betale sig at ringe, de kan intet svare på og det tager 100 år). Og først onsdag da jeg har stor mundtlig eksamen i morgen og bruger hele dagen til at forberede mig smiley
    Men tak for svar smiley

• #5   3. jun 2014 Der er desværre nok ikke meget hjælp at hente hos kommunen. Du kan muligvis søge om lån til boligen.
    Du kan også tage en snak med banken og hører om de vil give dig lån?

• #6   3. jun 2014 Nej man får ingen penge der, og da jeg stod midt i det var der ingen hjælp at hente fra kommunen, så jeg tog et SU lån, på penge til husleje og liiidt til mad, også levede jeg stramt de en eller to mdr smiley

• #7   3. jun 2014 Jeg har selv- og kender en del - der dog har fået engangsydelser, i juli måned. Så det kan altså godt lade sig gøre smiley
    Men det kræver at du vitterligt ingen værdier har, og får afslag for lån af din bank. Og selvfølgelig at det er en absolut nødvendighed for din overlevelse. Så hvis huslejen ikke kan betales, så er man berettiget. Men pjat og fjant dækker de ikke.
    Indskudet er en helt anden ansøgning, som de også kan være behjælpelige med, i form af lån smiley

• #8   3. jun 2014 Jeg kender også en del der har fået engangshjælp. Da jeg ikke endnu er optaget på nogen uddannelse og først får svar til august, så er de forpligtiget til at smide mig på uddannelseshjælp til jeg får svar fra mine uddannelser, da det kunne være at jeg fik nej til dem alle. Kommunen har hjulpet mig før, så de burde kunne hjælpe på den ene eller den anden måde. da jeg flytter i boligselskab, så ihvertfald med et lån til indskuddet. men gider ikke bare opgive og så lade vær med at snakke med kommunen, for det er at give op, så tager ihvertfald en god lang snak med min sagsbehandler. Jeg giver ikke bare op, og kæmper til det sidste for mine rettigheder smiley

• #9   3. jun 2014 Kan foreslå hjemmeplejen som en job mulighed.. De mangler hjælp i sommerferie-perioden, og der er chancer for job selvom man er ufaglært smiley

• #10   3. jun 2014 Har henvendt mig til dem og enten skulle man have kørekort, eller arbejde gratis var hvad jeg fik af vide?

• #11   4. jun 2014 I hjemmeplejen? Mange steder cykler man smiley

Prøv at kig på diverse job-sider, om du kan finde et plejehjem eller en hjemmepleje som søger sommerferievikar smiley

• #12   4. jun 2014 Ja, det var hjemmeplejen jeg snakkede med? Vil prøve at snakke med dem igen ihvertfald.
    Har kigget på diverse jobsider, det gør jeg hver dag, som jeg også har skrevet så søger jeg konstant.
    Men har snakket med kommunen og de smider mig i uddannelseshjælp fra d. 11 af og så skal jeg bare have fri til mine eksamener, og så placeres jeg på et jobsøgningskursus sommeferien over, hvis jeg ikke har fundet noget ingen smiley

Kommentér på:
'Sommerferie' og uddannelseshjælp?

Annonce