724 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hvor meget skal man blande sig? Hvor meget skal man blande sig?

Jeg har jo Pusle på snart 3 og Ozzy på 6 måneder. De leger og pøler og kommer godt ud af det sammen.

Men hvis Pusle ikke gider mere, så siger hun fra..
Ozzy virker dog ikke til at forstå et hint.. Han bliver bare mere voldsom og bider hende i nakken, og rykker hende i benene.. Hun bliver så mere irriteret og tilsidst markere hun..
Det fatter han heller intet af.. Og bliver ved og ved..

Jeg er begyndt at sige nej til ham og det virker sådan okay..
Men tænker lidt hvor meget skal jeg blande mig? Hun er en lille robust hund, men han vejer jo snart 3 gange så meget som hende, og frygter hvis han en dag kommer til at gøre skade på hende.

Hvad skal jeg lige gøre?

(obs. de er adskilt når de er alene)

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor meget skal man blande sig?
  • #1   14. maj 2014 Jeg stopper mine, gider ikke at høre på det;) har aldrig gået ind for den der med at" hunde selv skal finde ud af det" mit hus, jeg bestemmer og jeg gider ikke høre på bøvl;)

• #3   14. maj 2014 Det er for det første skide belastende at høre på, men hvad vigtigere er at jeg synes det er synd for Pusle at hun nærmest ikke kan være i fred udover når Ozzy sover.. Så vil fortsætte med at stoppe ham, når jeg kan mærke at hun ikke gider mere.

• #4   14. maj 2014 Jeg stopper det med det samme.

• #5   14. maj 2014 Jeg stopper dem hvis det er tydeligt at den ene har fået nok af legen. Når de er alene stopper de det selv ved at den der ikke gider mere løber indenfor. De ved nemli at man kun leger udenfor her hos os.

• #6   14. maj 2014 Nu har jeg kun hund og katte, men jeg stopper så snart den ene har sagt fra og dette ikke bliver respekteret.

• #7   14. maj 2014 Når legen er slut og den ene hund signalerer dette og den anden ikke tager det til sig, så ville bestemt også skride ind og lære hjælpe den med at forstå, nu er det slut ... også for at støtte den ældre og grænsesættende hund, den gør det jo på den helt rigtige måde og skal ikke helt ud i markeringen ...

• #8   14. maj 2014 Som de andre så synes jeg det skal stoppes når hunden har sagt fra. Så SKAL den anden lære at det skal respekteres. Og det er pronto.

Der skal du tage over så den grænseoverskridende adfærd ikke eskalerer til at begge hunde ender i en virkelig møgsituation.

Så støt hunden der siger fra med øjeblikkelig handl. hvis den anden ikke udviser ønsket adfærd når den får besked på at stoppe.

Kommentér på:
Hvor meget skal man blande sig?

Annonce