Polar pels og bad Polar pels og bad
Jeg synes, der er en del forskellige holdninger til det med, hvor ofte en hund skal i bad og kunne godt tænke mig, at høre jeres meninger -især jer med hunde med polar pels eller andre hunde med meget underuld.
Jeg har en eurasier, som snart er 1 år gammel, jeg har endnu ikke haft hende i bad og tanken var egentlig, at jeg kun ville have hende i bad ca. én gang om året.
Men igår talte jeg med en malamute ejer, som fortalte, at hun giver hendes hunde et bad ca. hver 3-4. mdr. og mente, at jeg burde gøre det samme med Sally for at holde hendes underpels og hud sund. Hun mente, at det var en gamle skørne, at man ikke skal give hunde med selvrensende pels bad ofte..
Hvad er jeres erfaringer og hvor tit bader I jeres hunde?
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Hvis bare underulden bliver fjernet fra huden, når den er har løsnet sig, så er der ikke noget problem.
feb 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 180
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.949
Men nej umiddelbart ville jeg ikke vaske hunden hver 3-4 mdr for at holde huden sund, for det kan også være hårdt for huden at man fjerne det naturlige fedtlag hele tiden. Men prøv dig frem, og se hvad der fungere bedst for dig og din hund - de er jo lige så forskellige som os mennesker...
Personligt ville jeg dog prøve at lære din hund det der med at bade nu når den ikke er ældre... Jeg gjorde det med Zena at jeg tog hende hurtigt ind under bruseren med massere af godbidder og ros - gjorde hende lidt våd, og så ud igen... Alt det med shampoo skal nok komme senere hen, men det kan godt blive overvældende hvis hunden skal igennem et helt bad første gang...
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.759
Min race har selvrensende pels. De fælder to gange årligt og lugter aldrig.
Et årligt bad med føn bagefter kan være godt i årets lune halvdel. Så kommer gammel pels helt af.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
http://www.honnibonni.dk/kategori.php?itemId=1316
Bemærk at der er ruller på takkerne - det er dem, der gør underværker...
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.483
Jeg vil ikke ligefrem sige, at det er nødvendigt, men jeg slipper for adskillige timer med børste og strigle
jun 2013
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 602
jun 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
feb 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 180
Hun mente, at hunde faktisk har godt af, at man vasker med en god hundeshampoo og dermed reducere det naturlige fedtlag. Hun sagde yderligere, at myterne omkring ikke at vaske hundene, hænger sammen med, at man før i tiden har haft alt for kraftige shampoo´er og derfor ødelagt den naturlige balance i huden, men det ikke er tilfældet med mange af de nutidige hundeshampoo´er der findes.
Tror nu alligevel jeg vil holde fast i kun at vaske Sally en om året, det virker jo til, at det fungere meget godt..
Tak for linket CH, den er måske værd at prøve:-)
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.180
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.483
Og så er det selvfølgelig også en fordel at bruge en god mild shampoo. Jeg har en speciel hyper-allergi-shampoo til Aqui for en sikkerheds skyld, hvor jeg til Lanka både bruger tee-tree-oil-shampoo, mink-olie-shampoo og en masse andre lækre hundeprodukter
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.197
Og så får han bad, hvis der er blevet rullet i noget
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.048
Men et rigtigt bad, nej aldrig.
jan 2013
Følger: 27 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 515
Ellers bliver han skyllet inden hundesvømning, men mere gør vi ikke
Polar pels og bad