Min hvalp bider! Er det normalt? {{forumTopicSubject}}
Hej alle herinde på hundegalleri.. jeg har for en uges tid siden købt mig en super lækker hvalp som nu er lige knap 9 uger.
Det er en bette pige som er blanding af (1/4 labradore, 1/4 golden retriver & 1/2 boxer..
Hun bider ekstremt meget! Jeg ved godt at hvalpe bider, både i ting og mennesker, men er det normalt at de bider konstant? om natten vågner jeg fordi hun bider mig, om dagen kan jeg ikke lege eller kæle med hende uden hun bider mig..
Jeg prøver at ignorere hende når hun bider mig, men alligevel bliver hun ved, indtil jeg har fået nok og går min vej.. jeg har prøvet med et NEJ i bestemt tone, uden forbedringer.
Hun bider rigtig hårdt, så hård at jeg faktisk flere gange er begyndt at bløde.. Det er det der frustrere mig, det gør jo rigtig ondt på mig?
Hvad kan jeg gøre for at lære hende at det ikke er okay?
Der må være noget jeg kan gøre, så jeg er fri for at blive bidt til "blods" flere gange om dagen.. de steder hun bider hul er for det meste i mine fingre og arme.
Håber i kan hjælpe, hold det gerne i alm tone, da jeg KUN skriver her for hjælp ikke diskusion.
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
okt 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 6
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.636
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
Håber der kommer andre på banen med bedre råd til dig
okt 2008
okt 2008
Jeg har i forvejen en anden hund på knapt 2 år, en chihuahua, og de leger rigtig fint sammen, men det er ikke nok for hende. synes jeg prøver og træne med hende. hun har massere ting og lege med både købt ting og hjemmelavede. også ting der lugter af mig (strømper med knude om)
jul 2013
Følger: 7 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 131
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.851
Tilbyd andet at tygge i.
okt 2008
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 172 Svar: 924
Hvis ikke bløde og hårde tygge genstande virker
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Jeg håber jeg har skrevet dette på en forståelig måde, da det kan misforstås, men gøres det rigtigt er det som sagt meget virkningsfuldt.
Det gør heller ikke ond at blive bidt af hundens gummer som er det eneste den kan bide med når man skubber hånden/fingeren "ind i munden=langs mundvigen" i stedet for at trække hånden til sig.
Min hvalp bider! Er det normalt?