{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

Min hvalp bider! Er det normalt? {{forumTopicSubject}}

Hej alle herinde på hundegalleri.. jeg har for en uges tid siden købt mig en super lækker hvalp som nu er lige knap 9 uger.
Det er en bette pige som er blanding af (1/4 labradore, 1/4 golden retriver & 1/2 boxer..
Hun bider ekstremt meget! Jeg ved godt at hvalpe bider, både i ting og mennesker, men er det normalt at de bider konstant? om natten vågner jeg fordi hun bider mig, om dagen kan jeg ikke lege eller kæle med hende uden hun bider mig..
Jeg prøver at ignorere hende når hun bider mig, men alligevel bliver hun ved, indtil jeg har fået nok og går min vej.. jeg har prøvet med et NEJ i bestemt tone, uden forbedringer.
Hun bider rigtig hårdt, så hård at jeg faktisk flere gange er begyndt at bløde.. Det er det der frustrere mig, det gør jo rigtig ondt på mig?
Hvad kan jeg gøre for at lære hende at det ikke er okay?
Der må være noget jeg kan gøre, så jeg er fri for at blive bidt til "blods" flere gange om dagen.. de steder hun bider hul er for det meste i mine fingre og arme.
Håber i kan hjælpe, hold det gerne i alm tone, da jeg KUN skriver her for hjælp ikke diskusion. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hvalp bider! Er det normalt?
  • #1   10. maj 2014 Har du prøvet at give den tyggeben eller rå ben at gnave i Den bider fordi dens tænder klør smiley

• #2   10. maj 2014 Hun har massere tyggeben og tygger også rigtig meget i dem, men det er desværre ikke nok smiley

• #3   10. maj 2014 Prøv og "piv" rigtig højt, hver gang hun bider dig. Så kan det være, at hun forstår det?

• #4   10. maj 2014 Jeg tror at hun gør det i en form for leg Prøv at aflede hende med noget legetøj når hun beg. at bide Og bliv ved med at sige nej Eller stop når hun bider Ja det kan være hårdt at ha hvalp
    Håber der kommer andre på banen med bedre råd til dig smiley

• #5   10. maj 2014 Jeg har prøvet og aflede med legetøj når hun begynder, men mine fingre er meget sjovere...

• #8   10. maj 2014 Jeg har allerede lært hende og sit og dække og slappe af inden hun får godbidden.. hun er nemlig også rigtig grådig med mad, da hun er fra et kuld med 12 søskende, og en mor med kun 8 af brysterne der virkede. (derudover blev de taget fra moren da de var lige knapt 7 uger pga moren blev meget syg)
    Jeg har i forvejen en anden hund på knapt 2 år, en chihuahua, og de leger rigtig fint sammen, men det er ikke nok for hende. synes jeg prøver og træne med hende. hun har massere ting og lege med både købt ting og hjemmelavede. også ting der lugter af mig (strømper med knude om)

• #10   10. maj 2014 Du kan ikke bare give den et stykke legetøj også gå, så er det jo klart at den keder sig smiley Når min hvalp bider, så tager jeg et stykke legetøj og leger med den. Det afleder hurtigt på min hvalp at lave noget andet, som den synes er sjovt eller spændene smiley

• #11   10. maj 2014 Piv og gå.
    Tilbyd andet at tygge i.

• #13   10. maj 2014 jo bliver sur når hun køre den for langt ud. og bider efter hende.. hvis ikk han magter mere hopper han i sofaen, der kan hun ikke komme op

• #15   10. maj 2014 Min egen gjorde det samme, indtil min mor fortalte mig jeg skulle trykke blidt på tungen vær gang han bed mig, og det hjalp smiley

Hvis ikke bløde og hårde tygge genstande virker smiley

• #16   11. maj 2014 De få jeg har haft som havde svært ved at forstå det med bidningen ikke var ok. Der flyttede jeg hånden/fingeren helt ind i munden på hvalpen = langs mundvigen så man får hånden/fingeren helt derom hvor de ikke har nogen tænder, det er for det første ubehageligt + hvalpen får dig ikke ned med "nakken" som den ville have gjort hvis du var en af dens kuld-søskende. Det virker hurtigt og effektivt, når man fører hånden helt ned bag tænderne, så vil hvalpen næste acceptere hvad som helst andet du tilbyder den, hvor den ikke kommer til at føle sig som en taber eller hvor der ikke er noget der genere den, "som en hånd el.finger gør helt nede bag ved bisserne.

Jeg håber jeg har skrevet dette på en forståelig måde, da det kan misforstås, men gøres det rigtigt er det som sagt meget virkningsfuldt.

Det gør heller ikke ond at blive bidt af hundens gummer som er det eneste den kan bide med når man skubber hånden/fingeren "ind i munden=langs mundvigen" i stedet for at trække hånden til sig.

Kommentér på:
Min hvalp bider! Er det normalt?

Annonce