Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Listehunde i hundeskoven
  • #1   6. maj 2014 Ok

• #2   6. maj 2014 Hmm... Ja det ved jeg ikke helt. Der er jeg nok lidt splittet..

• #3   6. maj 2014 Personligt synes jeg, det er et godt initiativ, der forhåbentlig kan være et skridt i den rigtige retning, hvor forbudet mod listehundene bliver nedlagt.

• #4   6. maj 2014 Men jeg tænker lidt... Kan en kommune bare sådan bestemme, at de ikke vil følge loven? Altså i dette tilfælde snore påbuddet?

• #5   6. maj 2014 jeg er lidt splittet. på den ene side så er det da godt/dejligt for dem, men på den anden side tænker jeg som Den danske om de bare selv kan bestemme det..

Tænker også at det kan blive "farligt" fordi hundene jo ikke er lige når listehunden har mundkurv på.

• #6   6. maj 2014 Dejligt.. De har jo noget energi de skal have brændt af

• #7   6. maj 2014 Det er da en dejlig nyhed... smiley

• #8   6. maj 2014 Jeg brugte ikke hundeskoven før og kommer heller ikke til at bruge den nu. Jeg synes konceptet er fint men realiteterne er noget helt andet..

• #9   6. maj 2014 Ud over listehunde skal have mundkurv på, og ikke må avles på, gælder der så ikke samme regler for dem som alle andre?

Så går kommunen vel ikke mod loven, de slækker vel bare egne regulativer??

• #10   6. maj 2014 Hvis en hund har en normal adfærd, hvorfor skulle den så ikke kunne komme i hundeskov? Listehund eller ej, fuldstændig underordnet.

• #12   6. maj 2014 Der kan læses mere her; http://www.tv2nord.dk/artikel/303557:Regionale-nyheder--Omstridt-Aalborg-forbud-omstoedt

• #13   6. maj 2014 Personligt syntes jeg det er dejligt det påbud endelig er frafaldet. Kan ikke se en listehund med mundkurv ikke skulle kunne færdes der. Er sikker på der er flere glade ejere der nu igen lovligt kan lifte deres hunde på den måde.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #14   6. maj 2014 Man kan vil ikke selv lovgive ud fra hvad man selv mener. Når loven skriver at de her hunde skal have snor på,såfremt de er steder med offentlig adgang,så det vil sådan det er?.

Nu er det ikke fordi at jeg har noget imod at de også får lov at være der,men mere at man selv inden for den enkelte kommune kan lovbestemme

• #15   6. maj 2014 Aner faktisk ikke om en kommune må slække på snorepåbuddet fra hundeloven ... men i en hundeskov med mundkurv på og fuld kontrol (som jeg nu altid er i tvivl om nogen kan være sikre på de i enhver situation har) , så ville jeg nu ikke have et problem med at møde en listehund ...

Jeg vil ved gud så håber at de alle med listehunde der vælger at bruge denne mulighed vælger at gøre som reglen er ... at ikke nogen så lige pludselig smider både line og mundkurv .... og nej ikke pga. af hunden, men fordi de så kan være med til at ødelægge en evt. opblødning der måske kan fungere ....

• #16   6. maj 2014 Hvis man har gidet undersøge sagen har de 13 racer og blandinger heraf som er født før 10.marts 2010 aldrig været forment adgang.. Loven gælder for hunde efter.. Har snakket med naturstyrelsen omkring dette og det var den besked jeg fik retur. Men er grunden privat ejet er det op til hver enkelt ejer at fastsætte regler. Men kommer man forbi et skilt hvor der står at de "ulovlige" hunde ikke må færdes der, kan man prøve at ringe til naturstyrelsen i gældende område:)

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#17   6. maj 2014 Kan godt være jeg har misforstået det,men har hele tiden forstået det sådan at såfremt der er offentlig adgang så skal der snor på hunden. Hvis vi snakker åben hundeskov er der vil ikke noget at snakke om. Offentlig adgang = snor på hunden.

• #18   6. maj 2014 Diva - så har du misforstået noget. Overgangsordningen gælder hunde født før forbudet. Alle hunde født efter forbudet, er nemlig ulovlige og skal aflives. Så alle love omkring listehunee i det offentlige rum, gælder altså hunde fra før forbudet trådte i kraft

• #19   6. maj 2014 Max - hundeskovene har vidst hele tiden været lidt et tvivlsspørgsmål. I princippet er der vel her tale om at der gøres brug af at ejer (her kommunen) beslutter at undtage fra forbudet. Det kan en ejer godt - hvis altså det osse gælder når der er tale om at kommunen er ejer

• #20   7. maj 2014 Michelle. Jeg tror at det du skrev, var det som Diva mente. smiley smiley
    Sådan forstod jeg i hvert fald hendes kommentar. smiley

• #21   7. maj 2014 Ud over det, så syntes jeg "listehunde-folket" er begyndt at slække meget på den lov.
    Her hvor jeg bor "midt i Kbh." har jeg set flere og flere amstaffs/pits, aka boxer blandinger i alderen 8mdr. - 3år som bliver luftet lige overfor min lejlighed i vores meget "ny-udvidede park" de har hverken mundkurve på, er heller ikke i snore, for de har slet ikke halsbånd på smiley

Jeg skal ikke være den der er imod at listehunde må få lov til at strække ud,på bestemt steder hvor man kan undgå dem hvis man ønsker det, for self. skal de også ha lov til at gasse af og opfører sig som hunde, men at lade direkte ulovlige hunde rende løst midt i byen, på et sted hvor alle bydeles hunde nu bliver luftet, incl.mine egne 3 når min søn går med dem, det ryster mig i min grundvold, måske pga. min ene hund er døds angst for dem efter vi blev overfaldet af 2 pitter da hun var hvalp "hun kan ikke se forskel på pit, amstaff og "boxer blandinger" smiley og desv. kan de fleste ikke forstå at man i det mindste ønsker at de lader hunden ha´et halsbånd på, så man kan få fat i kræet hvis hunden bliver ved med at løbe hen til ens bange hund.
    I hundeskoven ville jeg ikke være nervøs for dem med mundkurv, for der kan min/e egne bare smutte hvis de ikke kan li`lugten i bageriet, det kan de ikke herhjmme for der er mine i snor, da vi trods alt bor klods op af Frederikssundsvej som er MEGA traffikeret.

• #22   7. maj 2014 PS. LLT Listehundene har da aldrig været udelukket af den hundskov jeg er kommet i med mine hunde, de har bare skulle være iført mundkurv. smiley

Dvs at de ikke har været "udelukket i 4år" de skulle "bare" dagen efter lovens indførsel, pludseligt ha` mundkurv på derude, og ligesom mange andre steder, var der mange af de ejere der kom der hver dag, som ikke mente at det var ok, så de holdt sig væk.
    Hvilket jeg ikke havde noget imod da de alle sammen altid kom på samme tid og ejerne altid blev stående lige indenfor lågen, så der i flere timer "fra eftermiddag til aften" var op til 50 listehunde som legede lige foran indgangen, så man ikke kunne komme ind hvis man havde en bange hund med. da de/n jo først skulle igennem de 40-50 hunde for at komme "ind til skoven".
    Ikke videre praktisk. smiley

• #24   7. maj 2014 LLT OK. så er vi enige. smiley

• #25   7. maj 2014 hvis de bare skal løbe rundt er det ok, men det er svært at lege med mundkurv på.

• #26   7. maj 2014 Jeg tror også vi er enige smiley Men vi fik hvert fald den besked at i princippet måtte vi godt færdes i hundeskove da Diva er fra før forbuddet trådte i kraft smiley

Nej, jeg er også chokeret over hvor lidt folk respekterer loven..

• #27   7. maj 2014 En kommune kan vel ikke hæve sig selv over loven. Hunde på forbudslisten skal da føres i snor uanset hvad og bære mundkurv.

• #28   8. maj 2014 Volkodav. Jo det kan en kommune godt, hvis de ejer det stykke jord hvor de har slækket på reglen. Enhver må bestemme over sit eget område. Ligesom at ens hund godt må rende løst i ens have, "hvis man skærer det ud i pap". smiley

De må derimod ikke lade hundene rende løst på gader og stræder osv., for de tilhøre ikke kommunerne "selvom de måske skal vedligeholde dem" men der imod Staten. smiley

• #29   8. maj 2014 Anita: det er da absolut ikke nyt i København, sådan har det været fra dag 1

• #30   8. maj 2014 Hunde omfattet af overgangsordningen må i følge loven gå uden snor i hundeskove.
    De skal bruge mundkurv.

Hundeloven gælder også på private og kommunale områder. Det afgørende for om en listehuynd skal bære mundkurv, er om der er almindelig offentlig adgang.

• #31   8. maj 2014 I hundeloven står der, at de såkaldte overgangshunde (se faktaboks) skal føres i snor på offentlige arealer, undtaget steder hvor ejeren har givet tilladelse til andet. Og det er netop tilfældet i hundeskove, hvor hunde kan løbe frit. Og det gælder altså alle hunde.
    -fra bunden af artiklen.

• #32   8. maj 2014 Fra vejledningen til hundeloven:

"Når hundene befinder sig på gader, veje, stier, pladser mv., der er åbne for almindelig færdsel, skal følgende krav overholdes:

- hunden skal altid føres i et fast bånd med en maksimal længde på 2 meter, og
    - hunden skal være forsynet med en forsvarlig, lukket mundkurv.

Hundene må dog gerne færdes uden snor i såkaldte hundeskove. De skal dog stadig være iført en forsvarlig, lukket mundkurv.
    Undtagelsen gælder kun i hundeskove, dvs. afgrænsede områder, hvor skovejeren har givet besiddere af hunde ret til at færdes med hund, uden at hunden er i snor.

Der er således ikke tale om en generel undtagelse, der omfatter alle offentlige parker og skove eller offentligt tilgængelige træningspladser eller lignende."

• #33   8. maj 2014 Som jeg læser det, så er det op til ejeren, -i dette tilfælde Aalborg kommune, om listehundene må færdes uden snor.
    Der er jo ikke tale om "almindelig færdsel" i en hundeskov.

• #34   8. maj 2014 Nej afgørelsen går på at kommunen IKKE kan lave deres egne regler i hunddeskove

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#35   8. maj 2014 Hvis der er offentlig adgang må de ikke selv bestemme og det er der i en hundeskov. Sådan forstår jeg det og er det rigtig er de forkert på den.

• #36   8. maj 2014 Hvis kommunen ikke må lave deres egne regler er hunde født før loven vel stadig velkomne med mundkurv og snor?

• #37   8. maj 2014 De kan vel godt lave deres egne regler den anden vej?
    Altså, kan de vel skærpe reglerne, men ikke slække på loven.

Aner det ikke.. Syntes bare det lyder vildt, at en kommune bare sådan kan bestemme, at de ikke vil følge loven? Eller?
    For selvom kommunen ejer hundeskoven, så er den stadig offentlig for alle og en hver.?

• #38   8. maj 2014 Kommunen må ikke lave deres egne regler for listehunde, derfor ændrer de deres regler, så hundene også i Ålborg kommunes hundeskov(e) må være der, løse men med mundkurv.

• #39   8. maj 2014 Så reglen var før, at de ikke måtte? smiley

• #40   8. maj 2014 Jep smiley De er ikke velkomne i hundeskovene i Aalborg kommune smiley eller var smiley

• #41   8. maj 2014 Lars. det er jeg godt klar over smiley Jeg har bare ikke Altid haft en park lige foran min hoveddør, det var tidligere en af HT`s værksteder og p-plads for uduelige busser smiley Nu er det blevet en lækkert grønt område som naturligvis tiltrækker alle med hunde fra nær og fjern. smiley smiley

• #42   8. maj 2014 Anita
    Det er da ikke til , at gøre sig klog på, med kommuner og i det hele taget når man høre om boligselskaber. Mente bare , at når min hund forlader ejendommen for, at blive luftet er det på offentlig grund. Så derfor har han altid båret mundkurv og snor. Så er det lige meget om det er i byen eller på landet.

Kommentér på:
Listehunde i hundeskoven

Annonce