{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.199 visninger | Oprettet:

Engelsk Bulldog pris? {{forumTopicSubject}}

Halløj smiley

Min kæreste vil gerne have en Engelsk Bulldog, som han altid har ønsket sig..

Hvad koster sådan en basse? Syntes ikke jeg kan se noget på alle opdrætterenes hjemmesider? Har kigget på www.bulldoggklubben.dk, og kan intet finde smiley

Det skal selvfølgelig være fra en god avler, og sådan noget, så prisen er i bund og grund ligegyldig, men det kunne jo være meget rart at vide alligevel smiley

//Ida

Engelsk bulldog
Læs alt om engelsk bulldog her - Find informationer om racens helbred, temperament og historie.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Engelsk Bulldog pris?
  • #2   4. maj 2014 Det jo helt sindsygt?

• #4   4. maj 2014 Koster andre racehunde også så meget???

Jeg giver selv 7500,- for min dværgschnauzer med stamtavle

• #6   4. maj 2014 Nej andre racer koster ikke så meget smiley Uden at være ret klog på emnet er det vidst noget med at der er flere udgifter i forbindelse med avl på OEB, bl.a. kejsersnit, men hæng mig ikke op på det

• #7   4. maj 2014 Lige præcis med Engelsk bulldog, der passer dette ordsprog meget dårligt:
    "Man får hvad man betaler for"
    Man betaler ca. det dobbelte af andre racer, for at få en hund med en masse medfødte skavanker, samt en race profil der egentlig modarbejder en sund hund.
    Syntes EB er vildt søde, men forstår ikke den høje pris.
    Nogle forsvarer det med, at de "måske" skal føde ved kejsersnit, og derfor koster det ekstra.
    Men betyder det, at man skal betale ekstra, for at få en hund der ikke kan føde selv..?
    De kuld der ikke fødes ved kejsersnit, er de så billigere..?
    Hvis et kuld er i snit på 5 hvalpe, og EB koster 8-10.000 mere end andre racer, betyder det så, at et kejsersnit koster 40-50.000 kr..?

Som udgangspunkt mener jeg, at en sælger skal tage hvad de ønsker, og så må det være op til køber, om de vil betale.
    Jeg kan dog ikke se nogen logik i priserne på EB, som slet ikke afspejler hvad man får. En race med notoriske sundheds problemer, ingen avlskrav overhovedet, samt problemer med at føde selv, og alt dette skal man betale det dobbelte af, hvad en anden meget sundere race koster. Det giver ingen mening....

• #8   4. maj 2014 Der er en Engels Bulldog Til salg herinde PÅ ca 3 år Den er på side 12 smiley

• #9   4. maj 2014 Ps det passer ikke Han er 6 1/2 år undskyld Det er en hund i kan byde på Prismessig

• #10   4. maj 2014 Vi har en SKØN engelsk bulldog uden stamtavle! Vi gav 12.000kr for ham og det er normal pris uden tavle. Med tavle er det mellem 18.000-32.000 kr.

Du kan SAGTENS finde en sund og god engelsk bulldog uden stamtavle MEN det kræver at i virkelig undersøger "sælgerne"! Da det er sådan en dyr race, så er der desværre også mange hundehandlere, som sælger syge importerede hvalpe.

Meld jer ind i "engelsk bulldog Danmark" på facebook, der bliver tit slået kuld op og folk er søde med at komme med gode råd!

Held og lykke smiley

profilbillede
  • #11   4. maj 2014 Det er ikke en race man vil "spare på" hvis man finder den rette opdrætter. Det koster både din tid og dine penge at finde en hvor sundheden og etikken er i top. Og så er pengene det mindste af det, frem for en hund der får store helbredsomkostninger -både økonomiske, psykiske og ja fysiske for hunden smiley

• #13   4. maj 2014 Prisen er vist født af teorien om udbud og efterspørgsel. Der er ægte(lækre) hollandske schæfere til salg for 5000,-. Men de må jo ikke være særlig efterspurgte.

• #14   4. maj 2014 Maj-Britt hvad er det for noget fis.

• #16   4. maj 2014 Skrub ud af denne tråd, hvis du skal komme med sådan nogle negative vibes.
    DKK snob, det kan jeg tænke mig til.
    Kan fortælle at forældrene til vores hund aldrig har fejlet noget, og ja det kan jeg sige med sikkerhed, da vi kender dem personligt!
    De er tjekket i hoved og rumpe og Dyrelægen sagde at han synes tæven skulls bruges mere til avl fordi hun er så sund et eksemplar, som også fødte selv og klarede alt til A+ ! Så pak dit gammelkone brokkeri sammen og kom i stedet med nogle gode råd til TS istedet for unødig brok!

• #17   4. maj 2014 Ja de KAN fejle en masse ?! det er ikke ens betydende med at der ikke findes nogle sunde eksemplarer?

• #18   4. maj 2014 Åh Gud!
    I'm out!

TS - Hvis du har brug for vejledning, så meld dig ind på FB.
    God søndag smiley

• #20   4. maj 2014 Simone: Bare af ren interesse, hvordan DÆLEN undersøger i om jeres hvalp er fra raske linjer når den ingen tavle har?

• #21   4. maj 2014 EB fejler altid et eller andet. Hvis man har en 100% rask hund uden nogen fejl, så er det fordi den er så ung at alt ikke har vist sig endnu.
    Der er altid noget i vejen. Jeg har set alt fra tænder der er smidt ind i munden med en fork, over allergi, cherry eye, svamp, skæve ben, fejl i fodstilling, vejrtrækningsproblemer og jeg kan blive ved!
    Dette skal man vide før om vælger racen. Den er nemlig dyr i dyrlægeregninger og dermed dyr at forsikre.

• #23   4. maj 2014 Ej Simone du kommer godt nok ikke udenom at EB'en vil fejle et eller andet. Og det er synd og skam hvis du ikke gør, for hvis racen -som jeg går ud fra du brænder for, skal bevares så bliver nogen nød til at diske op med nok selverkendelse til at avle på de sundeste (og absolut ikke nødvendigvis mest udstillingsegnede) eksemplarer.

Jeg tror ikke du kan finde en 100% sund EB, men du kan finde de sundere eksemplarer og måske redde racen derfra. Men det kræver altså at folk tager sig sammen, erkender, tager ansvar og begynder at prioritere sundheden. Frem for at benægte at der er problemer...

• #24   4. maj 2014 Vil også sige, at der findes ikke en sund engelsk bulldog, men der findes Engelske bulldogs, som er "sunde" i forhold til racen.
    Er vild med racens personlighed, men vil ikke betale det dobbelte af andre racer, for at få en race med så mange skavanker

• #25   4. maj 2014 Takker for alle jeres svar smiley

Og så er jeg lidt ked af de negative.. Men det ændre ikke på at min kæreste VIL have en engelsk bulldog smiley

• #26   4. maj 2014 Skulle i ikke også lige se hvordan og hvorledes med den hvalp i skal have hjem først? smiley

Og jamen hvis han vil, så må han jo gøre fodarbejdet og hoste op med pengene smiley

• #27   4. maj 2014 Så må man jo betale smiley

en ting er helt sikkert med den race: det kan aldrig nogensinde betale sig at spare på indkøbsprisen! Find en ordentlig opdrætter, hvor I kan se sundhedsresultater bag ud i anerne. Ikke bare 'se mor og far- de kan sidde i frøstilling og selv drikke af en vandskål, så de er raske' det dur ikke med race med så en enormt lang liste over mulige skavanker- bare en af dem fra Maj-Britts liste kan gøre livet både meget kort og meget smertefuldt for en hund (og jer)

• #31   4. maj 2014 Altså vi bor ikke sammen, så det skal da ikke gå ud over ham at jeg får en anden hund? smiley

Men altså der var ingen der sagde at vi ikke ville betale 20.000 for en bulldog, jeg spurgte bare hvad de kostede?

Jeg har endda skrevet at prisen var ligegyldigt, men at det kunne være rart at vide...

• #33   4. maj 2014 Hvis man ser på racen, så er det jo ret tydeligt den ikke er sund..
    Det kan godt være der er et raskt individ her og der - som i en der ikke har en diagnose- enten fordi hunden ikke er sundhedsundersøgt, fordi den ikke har udviklet sin sygdom endnu, eller måske er den bare rask..

Men det ændre ikke på at eb er en race man køber for at vise man har råd til at eje den.. De er dyre i indkøb men endnu dyre i drift!

Og so en anden skriver uanset, så pas for helvede på du ikke køber hos en hundehandler!
    Se morhunden som minimum og gerne inden hvalpene fødes, så du er 100% sikker på det er hendes hvalpe..
    Så mange fabriks hvalpe hives over grænsen og sælges et par tusinde billigere uden stambog eller med udenlandsk stambog der aldrig kommer... Et er hvalpene ofte selv er syge og af skod avl, men forældrehundene har et lorte liv som burhund.
    Lad vær med at støtte den hvalpetrafik.
    Besøg altid opdrætter inden fødsel, og besøg altid flere opdrættere!

• #34   4. maj 2014 Simone -jeg har endnu til gode at se en sund (og her mener jeg ikke "den har aldrig fejlet noget" men derimod testet med røntgen, hjertescanning, undersøgelse af luftveje osv) EB. Aldrig.

Der findes med sikkerhed individer der er væsentligt sundere end gennemsittet og som næsten er uden skavanker -men jeg har ednu til gode at møde en voksen Eb der er helt igennem sund og rask.

Og den der med at finde en der er rask og uden tavle -jooo man kan vel være heldig. men selvom man kender sælger, selvom man kender forældredyrene, så aner man ikke hvad der ligger bagud, og dermed ikke hvad forældrene kan give videre af dårligdomme,
    I øvrigt kan jeg kun komme i tanker om 2 EB-avlere som tester for ALLE de racerelaterede lidelser som hyppigt forekommer i racen... nå ja, og den ene avler dem ikke længere, netop pga sundhedsproblematikken og det at ingen rigtig vil erkende det og gøre noget ved det

• #35   4. maj 2014 Prisen skyldes, at de så godt som altid føder via kejsersnit !!

Mentalt syntes jeg det er en fin race.
    Men det er ofte en dyr race, at have.
    Speciel kost, eksem problemer osv.

En af mine nærmeste venner har en, skøn hund. Han siger direkte, at næste gang bliver det ikke en BD, alene pga leve-omkostningerne og dyrlægeregninger.

Denne hund har nok en af DKK's fineste stamtavler og han kostede 20.000,- kr.
    Men racen kan være problematisk, set udfra et sundhedsmæssigt syn.

• #37   4. maj 2014 Hvad koster et kejsersnit ca..?

• #38   4. maj 2014 Min kæreste er også faldet helt og aldeles for EB, men vi kommer næppe til at eje en fordi de er så syge som de er. Og det er rimelig op af bakke, for der er kun meget få opdrættere der erkender problemet.

• #39   4. maj 2014 Kunne også rigtig godt tænke mig en EB, men vil dælme ikke give så mange penge for en hund. Hverken med eller uden tavle.

Har han overvejet OEB eller den anden som ligner, men som jeg ikke kan huske navnet på? Måske de generelt er sundere ??

• #42   4. maj 2014 Min søster har den skønneste eb hvalp. Hun kostede 18000 hos en DKK opdrættet. Hun er fra oktober og allerede i januar fik hun cherry eye på det ene øje, som måtte opereres. I april igen på det andet øje, igen skulle der opereres. Selvom hun er en hund lige efter mit hoved ville jeg aldrig turde købe en. Og må indrømme jeg gruer for hvad hun kommer til at fejle fremover. Selv forsikringen er væsentlig dyrere, da selvskaberne ved at det er en race med mange skavanker.

• #43   4. maj 2014 Tonny DU spurgte om hvad det koster for et kejsersnit
    Jeg er ikke helt sikket Men syntes jeg har hørt at hvis det er almendelige dag timer er det omk 8000 kr og på vagt 15000 kr

• #44   4. maj 2014 Øv smiley Synes bare jeg havde læst det et sted. Men okay ingen avlsreskritioner - intet håb for racen.
    Hvor er det bare trist...

• #45   4. maj 2014 Ok, så hvis et kejsersnit er "undskyldningen" for at Prisen på en EB er så høj, så får EB kun kuld på 1-2 hvalpe, og skal have kejsersnit hver gang,?? ellers kan det ikke forklare den skyhøje pris for en "syg" race.

• #47   4. maj 2014 Kostede Chihuahua ikke også deromkring for nogle år siden?

Sundhed eller mangel på samme er nok ikke årsagen, men simpel grådighed

• #48   4. maj 2014 Simone R - du kan ikke vide, om din EB er sund, før den er væsentligt ældre. Jeg kan se, at den er fra 2014 - skavankerne dukker først op væsentligt senere.

Jeg tænkte selv, jeg var heldig med min top sunde BT uden tavle, da hun var ung. Nu er hun fire, har en mislyd på hjertet, et immunforsvar der tager et dyk i ny og næ og tendens til allergiudbrud i tide og i utide.

• #49   4. maj 2014 Vi gav 22000 for vores :-)..
    Priserne har altid ligget deroppea, men vi må også erkende at der er en del skavanker.. Udover betaler du for at have dem resten af livet, og også i forhold til dyrlæge kan du ligge dobbel op :-)..

- MEN, når det er sagt! GO FOR IT! De gir alt tilbage smiley

profilbillede
  • #50   5. maj 2014 Ellers skal I måske kigge på leavitt bulldog'en.. Den koster det samme, men skulle være sundere

• #51   5. maj 2014 KD: Er Leavitten virkelig så dyr? Og hvordan er temperamentet i forhold til EB. Jeg ville måske forvente at de har lidt mere "røv i bukserne", men jeg kender ikke ret meget til racen.

• #53   5. maj 2014 Leavitt bulldoggen er ikke en EB. Den er grundlagt af David Leavitt. Han lagde ud med OEB'en, men da han kom tilbage til avlen efter års fravær så han hvad der var sket med OEB'en, og han var ikke glad. Så han trak sig helt ud og kaldte sine egne bulldogs for Leavitt bulldogs i stedet for OEB. Og førte den linje videre.

• #55   5. maj 2014 Ja jeg mener at leavitt'en er lige så dyr.

• #56   5. maj 2014 i starten blandede man EB, Ambull, pit bull og bullmastiff

• #58   5. maj 2014 det var skam så lidt. smiley

• Lotte G
    Lotte G Tilmeldt:
    dec 2019

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #59   11. okt 2020 Jeg synes ikke at 25 - 30.000 er meget for et levende væsen. Tænk på hvad folk betaler for en bil. Den er også dyr at vedligeholde, og har månedlige udgifter. Når folk er villige til at betale, så ved man også at de tager opgaven seriøst. Jeg har ikke råd til en Engelsk Bulldog, men så har jeg jo heller ikke råd til at passe ordentligt på den. Når man køber et dyr er det vigtigt at der både er tid, men også økonomi til at sikre dyret et anstændigt liv. Jeg følger en mand der hedder Mike Melnotte på Youtube. Han har en EB, Reuben. Det er både interessante, lærerige og sjove videoer han lægger op. Man kan virkelig se hvor stort et arbejde det er at have hund. I forhold til prisen, så siger det vel også noget om opdrætteren, at prisen er høj. De har åbenbart heller ikke sparet på noget. Hvorfor er det et problem, at hunden blev født ved kejsersnit? Begge mine fødsler foregik ved kejsersnit. Derfor er jeg da ikke et forkert menneske....

profilbillede
  • #60   11. okt 2020 1. tråden er fra 2014.
    2. At sammenligne med en bil er totalt langt ude.
    3. De fleste sunde og raske racer koster mellem 7-15 tusind, så at give over 20 tusind for en syg race der døjer med nærmest alt er totalt tragikomisk.

• #61   11. okt 2020 Det er da dybt problematisk at opdrætte dyr, som ikke kan noget så fundamentalt som at parre og føde. Det er en helt naturlig ting, det skal de altså kunne.

Derudover er jeg enig med Anya.

• #62   11. okt 2020 Jeg har selv racen, og jeg synes det er absurt, at give så meget for en så syg race. Hvor der bliver gjort så lidt for at fremme sundheden. Jeg vil nærmest kalde det bondefangeri.

Og lidt sært at hive så gammel en tråd frem...

• #63   12. okt 2020 Og så fik jeg lige set det jeg svarede for 6 år siden og nu er jeg på EB nr.2 *lol*

Kommentér på:
Engelsk Bulldog pris?

Annonce