579 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Min jagthund hyrder? Eller? Min jagthund hyrder? Eller?

Så kommer der lige endnu en tråd om Baby.. smiley

Han har fået den her mærkelige vane, med at gå og nappe/skubbe mig i haserne, og bag på læggen.
Han gør det også nu, hvor jeg er hos min moster, både ved mig og hende. smiley

Har han glemt han er en jagthund, og gået over til hyrdning, eller er der en anden forklaring på det?

Han får et "nej" når han gør det, for vil ikke det skal udvikle sig, til noget stereotypt/stress agtigt noget.. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min jagthund hyrder? Eller?
  • #1   2. maj 2014 Chessie gør det samme, hvis hun keder sig og fx vil lege. :o)

Efter hun har lært touch er hun generelt begyndt at 'touche'/puffe meget til os, når hun vil have os til noget - simpelthen fordi hun har fået så meget ros for det igennem indlæringen. Nu hvor hun har lært at touche forskellige steder på mit ben, så gør hun det endnu mere. Nogle gange bliver hun så ivrig, at tænderne kommer frem også. :o)

Og hun er hverken jagthund eller hyrdehund, men derimod slædehund. :o)

• #2   2. maj 2014 Zippo er fuldblods-jagthund, men han gjorde det også da han boede her. Både ved mig, og hans ejer smiley

Han gjorde det når han ville noget, eller hvis han ikke fik sin vilje. Så hyrdede han en, helt vildt smiley

• #3   2. maj 2014 Så jeg er ikke tosset, når jeg syntes han dutter mig mere, når jeg er væk fra min moster og hendes kæreste, end når jeg er sammen med dem hehe.. smiley

Sært... Troede slet ikke det lå, til andre racer end hyrdehundene smiley

• #4   2. maj 2014 Hvad gør i ved det? Stopper i dem, eller får de bare lov? smiley

• #5   2. maj 2014 Zippo grinte jeg af når han gjorde det, for det generede mig ikke. Men havde det gjort det, ja så var han dælme blevet stoppet smiley

• #6   2. maj 2014 Det generer heller ikke mig, kun når hun napper.

Vi griner også af det, for det er altså ret kært, når hun gør det. Når hun er ivrig er der så meget kraft bag, at man næsten bliver væltet omkuld. Og hun er altså stadig bare en 'lille' hvalp på snart 10 mdr. og 16 kg. :o)

Men som sagt, er det tit fordi hun vil noget - fx ud at tisse, gøre opmærksom på at katten skal ind, det er madtid eller at hun trænger til en gåtur/leg/aktivering. :o)

• #7   2. maj 2014 Altså de genere ikke, og han bider ikke hårdt, så det gør ikke ondt eller noget som helst.
    Men jeg frygter lidt, at det skal udvikle sig... Har jo læst om hyrdehunde her inde, der har gjort det, i stress.

• #8   2. maj 2014 Altså det skader jo ihvertfald ikke at stoppe det, så er man da på den sikre side. :o)

• #9   2. maj 2014 Arh jeg vil nok kalde det mere almindelig legeadfærd end hyrden. Jeg har bordere som gør det samme ved mig og det er lysår væk fra deres hyrdeadfærd (de napper aldrig i haser men er avlet til at gå efter hovedet altid).

• #10   2. maj 2014 S.R. Okay! Ja jeg ved ikke så meget om hyrdehunde hehe. Ved bare, at fx MB der har Juice og Andy, har fortalt, at de hyrder rundt med dem, ved at nappe i haser smiley

Men ved ikke om Baby gør det i leg.. Det kommer helt ud af det blå smiley

• #11   2. maj 2014 Berta napper/dutter også når hun vil have opmærksomhed, og hun er selskabshund smiley for det meste er der jo så en grund til det, men gør ikke så meget ved det, for så ofte sker det ikke.

• #12   3. maj 2014 Bibbi gør det også, når hun vil have leg igang, det er ikke hyrdning, det er "uopdragenhed" smiley Men min far falder for det og leger med hende smiley Hun gør det lidt ved os andre og aldrig med min mor, for der virker det ikke smiley

• #14   3. maj 2014 Mit gæt er, at den gør det fordi det virker smiley

• #15   3. maj 2014 Dana gør det også, men hun er jo også en hyrdehund smiley

men jeg er sikker på at det er fordi det virker, man får leg og opmærksomhed smiley

Især Bent er hårdt ramt, men det er han selv ude om, fordi hver gang ender det med at vikler et tæppe om armen, og så leger de farlig hund smiley
    Det er lidt svært at hører hvem af dem der knurre højest... Bent eller Dana .. smiley

Dog har hun den grimme vane at gå efter numsen.... smiley

Kommentér på:
Min jagthund hyrder? Eller?

Annonce