{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

lda
lda
Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 4

dæmpende signaler {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg mangler lidt hjælp til at forstå min hund!
Synes at jeg har rimeligt styr på hundens signaler og kender måske til de ca 25 forskellige der er. Men. Min ene hund er begyndt at svede fra poterne...
Hun er alfa hunnen herhjemme. Min anden tæve har fået hvalpe og siden det er sket kan hun stå rigtig længe foran gitteret og "holde" øje.
Der er gitter, et bryggers og så rummet den anden har hvalpene i. Så hun står altså ikke og kigger på dem. Men hun kan selvfølgelig nemt høre dem.
Og her står hun så og sveder fra poterne..
Hvad betyder det? Har fundet ud af at det er et af de dæmpende signaler. Men hvem dæmper hun? Sig selv eller den anden?
Hun små gøer også når de larmer og vil rigtig gerne derind.

Lone

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dæmpende signaler
  • #1   2. maj 2014 Hvor læser du, at det er et dæmpende signal? Med mindre det udgiver en duft som virker dæmpende på andre hunde, så er det et ret dårligt signal, da andre hunde ikke kan se det.
    Min får det, når han stresser. Fx ved dyrlægen. Jeg ser det lidt som når vi andre får våde håndflader, når vi er nervøs.

• #2   2. maj 2014 Hej Julie P.
    har læst det på nettet men ikke med nogen forklaring til. Desuden har jeg læst det i en folder fra Dyrefondet; Børn og hunde- kort fortalt. som handlede om kropssprog og signaler.
    Er nok enig med dig i det med at de sveder når de er ved dyrlægen.
    Hvilket hun bare aldrig gør. Desuden er hun en meget "selvsikker" hund. så derfor kunne jeg ikke lige tyde dette.
    men måske er hun nervøs. Men tænker lidt hvad hunskulle være nervøs for.
    Det er stadig hende der "styrer"flokken. kan se det når vi er ude så er hun som altid.

• #3   2. maj 2014 Svedende poter er et tegn på stress. Et gæt kunne være at den ændrede situation hjemme med hvalpe gør hende lidt usikker? Hun er måske falsk drægtig og stresser over ikke at være hos hvalpene?

• #4   2. maj 2014 Så går jeg ud fra at hun er lidt stresset over den nye situation herhjemme.
    Hvad gør jeg evt for at aflede hendes opmærksomhed. det kan trods alt snart høres i hele huset at der er hvalpe tilstede.

• #5   2. maj 2014 Jeg ville bare give hende oplevelser ude af huset. Tag på tur, lav opgaveløsning, vær i haven eller lign. Så får hun andet at tænke på smiley

• #6   2. maj 2014 Det er det vi gør allerede. men skruer bare op for udendørs aktiviteterne så.
    heldigvis er vejret med os så vi også kan komme på stranden.
    hun hader vand både det fra oven og havet..
    tak for svarene smiley

Kommentér på:
dæmpende signaler

Annonce