{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.170 visninger | Oprettet:

Holder hunden tyven væk? {{forumTopicSubject}}

Inspireret af et radioprogram jeg hørte om indbrud i private hjem og sikring heraf. Der var ikke noget med hunde, men hvad er Jeres erfaring?

Jeg har selv indtil fornyelig boet i udkanten af Kbh i en stuelejlighed. Der var en periode hvor der var mange indbrud i vores boligforening. Begge vores naboer havde indbrud. Jeg bilder mig selv ind at vi slap fordi vi har en Corgi som ikke er bange for at give lyd fra sig hvis hun høre noget, men jeg har selvfølgelig ingen beviser for dette.

I får lige et billede af Elifanten, som jeg kalder hende smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Holder hunden tyven væk?
  • #1   25. apr 2014 Jeg har altid boet steder hvor der var mange indbrud, selv da jeg boede på landet, men da jeg altid har haft store hunde, så er jeg sikker på at de er grunden til, at jeg ALDRIG har haft uindbudte gæster. smiley

Lækker pige for øvrigt. smiley

• #2   25. apr 2014 Der var på et tidspunkt en tidligere indbrudstyv med i Station2 og han sagde at hunde faktisk er ret effektive imod tyve. Bla. fordi de fleste hunde jo larmer en del, hvis nogen prøver at bryde ind.

• #3   26. apr 2014 Ja hørte også en gang, at der er så mange huse at vælge i mellem for tyvene. Så dem der gav udfordringer sprang de over.
    Men der er selvfølgelig altid indtagelser !

• #4   26. apr 2014 Jeg tror næppe at Afrodithe ville skræmme en tyv væk..

Hun larmer når nogen kommer ind, ja man er jo ikke signalhund for ingenting.. Men det er så det.. Hendes størrelse er jo ikke noget der skræmmer folk.. 5,9 kg pelsbold og hvis en tyv losser hende hårdt nok i måsen, så har vedkommende fået sig en sutsko.. smiley

Jeg må faktisk indrømme at selvom at jeg nu bor i rækkehus hvor man i princippet sagtens ville kunne bryde uforstyrret ind, så var jeg mere nervøs for at der skete et indbrud da jeg boede i lejlighed på 1. sal.. smiley

• #6   26. apr 2014 Min første schæfer lod folk gå ind i huset, og de måtte sætte sig i møblerne, men så havde de bare at blive siddene til jeg kom hjem og slap dem ud. smiley

Han var effektiv for han gøede ikke før de var indenfor og prøvede at røre noget eller gå rundt i huset. Hihihi... bare det de "lagde an" til at lette sig fra sofaen for at gå på toilette f.eks. så stod han over dem og viste hvor flotte bisser han havde.

Alle mine gæster der kom fra Kbh. mens jeg måske lige var gået til købmanden 3km væk, fortalte mig hvordan han var, de andre hunde lå bare og lod ham styre "showet" smiley

• #8   26. apr 2014 Carina: Min Elli er heller ikke en stor hund (13 kg), men hun kan godt lyde som en stor hund smiley

Ja det giver jo meget god mening at det er for besværligt at tage det hus eller den lejlighed hvor der står en hund og gøer. De ved jo ikke altid hvilken hund de kommer ind til.

• #9   26. apr 2014 Katrine: Godt de ikke gjorde den fortræd. Det er også min store frygt, hvis der skulle være nogen der brød ind. De kan stjæle det hele, bare de ikke rør hundene.

• #10   26. apr 2014 Hunde er effektive. Uden tvivl.
    Jeg tror ikke at nogen går ind herhjemme til et hus med Schæferhunde. Så er man i hvert fald selv ude om det.

• #12   26. apr 2014 Her kommer der ikke fremmed ind. Det fandt en kammerat ud af da han skulle hente cazzi for at passe hende. Hun opdagede så heldigvis at det var ham inden hun sprang på ham.

• #13   26. apr 2014 Min mor har en kollega hvis hund blev bedøvet af en indbrudstyv. De kom hjem, deres hjem fra rodet igennem og hunden var nærmest i koma. Hunden kom naturligvis til dyrlæge og det havde heldigvis ikke taget skade.

• #14   26. apr 2014 Vi kom engang hjem, og vi kunne ikke forstå, at vi havde så svært ved at låse døren op. Men vi fik låst op og kom ind. Det viste sig, at der havde været en henne og sparke til vores dør for at komme ind, og så må vores Rollo have givet hals, for vedkommende var gået igen.

Vores dørkarm var revnet, men døren var som sagt stadig låst og lukket.

• #15   26. apr 2014 Anne Julie: Hvordan havde de kunne bedøve den?

• #16   26. apr 2014 Jeg tror Kathrine er inde på noget af det rigtige , jeg tror også at de der udenlandske tyvebander er MEGET mere kolde i røven, end en narkoman som er ude efter lette penge, eller bare en alm. tyv.
    Jeg tror også at de er meget mere voldelige og voldsomme, end den typiske danske tyv. de er mere kolde i måsen. Måske de ikke har så meget at miste, som en dansk tyv har, ja jeg ved sgu ikke hvorfor der er den forskel, måske mentaliteten, eller at der er et større netværk bag dem.

• #17   26. apr 2014 Stella: Det er vel bare at kaste kiks, kød eller andet ind, hvor der er proppet piller i. Det ville mange hunde jo uden tøven æde, fordi de bare tænker "mmmm godbid" .

• #18   26. apr 2014 Rikke. Syns bare at have hørt at de fleste østeuropæere er bange for hunde da de er vant til at hunde er vagthunde hvor de kommer fra.

• #20   26. apr 2014 Alex: Der er da sikkert også nogen af dem som er det, men jeg tror bare de er mere kolde i røven, og tror måske at de tænker at går det galt, så må de slå dyret ihjel/slå det bevidstløs. Altså jeg VED det jo ikke, jeg er hverken tyv, medlem af en bande eller fra et østland smiley

• #21   26. apr 2014 Jeg tror det handler om omstændighederne. Bor man på landet medlangt til naboer, betyder lidt hundelarm jo ikke så meget, så der kan tyven jo godt slippe afsted med at sætte larm igang og alligevel komme derfra med tyvekoster og uden at møde politiet (eller undrende naboer) på vejen ud.

Bor man i et område med tættere bebyggelse, så tror jeg bestemt alene det at hunden giver lyd, vil have en præventiv effekt.

I førstnævnte tilfælde ser man desværre af og til at tyvene gør mindre pæne ting ved hundene -for nyligt var der en tråd herinde om en hund der lå med benene bundet sammen da ejer kom hjem og der havde været indbrud, og sammenlignet med hvad man engang imellem ser/hører, så er det endda billigt sluppet

• #23   26. apr 2014 Stella: De have puttet et eller andet sovemiddel i noget kød.

• #25   26. apr 2014 Enig Michelle. Jeg tror som sagt også at jeg er sluppet fra indbrud pga jeg altid har haft mange hunde, og ikke kun 1 som har kunne paralyseres med en go bøf, mine æder ting de finder når vi er ude men tar ikke imod noget fra fremmede, og det har jeg altid lært alle mine dyr, kun jeg giver dem mad alle andres er "giftigt" smiley
    Ok, min søn kan også fodre dem jeg har nu, men kun fordi han på et tidspunkt måtte bo her i en længere periode.

• #26   26. apr 2014 Anita -den ene episode jeg lige kan komme i tanker om, har faktisk handlet om 3 hunde. Så at man har flere betyder ikke at man slipper. Disse hunde var ganske enkelt blevet godt og grundigt gennembanket (uden at vide det, går jeg udfra at man har brugt våben af den ene eller anden art, for hunden bruger vel bisserne før eller siden, hvis den ligefrem får bank, i hvert fald den type hunde der her var tale om) og på den måde presset i et andet rum hvor de så er blevet lukket inde.

Så at de ikke uden videre kan bedøves eller at der er flere af dem, sikrer desværre ikke at tyve ikke finderpå at gøre dem noget.
    -man kunne jo osse frygt at hunden ganske enkelt blev slået ihjel.

Må indrømme at jeg håber (og tror) at mine ville give si hvis det kom dertil -give lyd er fint, men skulle de blive presset, så håber jeg de pænt trækker sig -så er risikoen for at der sker dem noget trods alt mindre.

• #27   26. apr 2014 Jeg tvivler på at mine små hunde decideret ville kunne skræmme en indbrudstyv væk. Men de ville larme en hel del og måske dette ville være nok.
    Salik derimod tror jeg bestemt ville være effektiv. Her kommer ingen fremmede ind før jeg har sagt hej. Det er ikke mere end 14 dage siden vi blev nød til at bygge en høre låge da Salik sprang over den anden for at skræmme en fyr væk som troede han kendte en som boede her. (fyren nåede dog at lukke låge nummer 2 før han mødte Salik. )
    I disse situationer er Saliks gøren meget anderledes end det ellers er - dybt og ofte gør han slet ikke men er enten lydløs eller med en dyb knurren - fremadrettede øre, kort mund stift blik og rejste børster i nakken. Så jo jeg er sikker på han kan skræmme de fleste uanmeldte fremmede væk smiley

profilbillede
  • #28   26. apr 2014 Mange indbrudstyve bruger også peberspray mod hunde.

• #31   26. apr 2014 Stella - Afrodithe lyder slet ikke som en stor hund.. Hun har virkelig et fesent lille-hunhunde-gøen.. smiley

Så ikke engang det skræmmer.. smiley

• #32   26. apr 2014 Lige i sådan en situation savner jeg boxeren i flokken. Han ville effektivt gøre hvad han kunne, ingen tvivl
    de to små vil larme, Citta gemme sig hvis det bliver for voldsomt, og Ebbe ville nok være den beskyttende - men han er en gammel dreng..
    Morgan er stor, og præventiv er jeg sikker på, men om han ville være i stand til noget er jeg tvivlsom overfor.
    tror han ville lade Ebbe klare paragrafferne smiley

• #33   26. apr 2014 Hvis han vil ind, så kommer han ind uanset hvad! Der er der desværre nogle af vores bekendte som har erfaret. De har en Golden tæve, som er en middelstor hund. Tyven havde smadret et vindue/dør gået ind, men han brugte nu feje tricks fordi han havde godbidder med til hunden. Der efter stjal han (tyven) mandens underbukser, tømte deres køleskab og vist nogle enkelte ting af værdi.

Men det kommer vist også an på hvordan hunden er... Min veninde har en hvid schæfer (undskyld hvis det er en forkert race beskrivelse smiley ) og hvis man går ind der uden af være inviteret bliver man sgu ædt med det hele! smiley

• #34   26. apr 2014 Her hvor jeg bor ,har naboerne haft indbrud .Jeg tror selv på ,at det er fordi vi har hunde, at vi ikke har haft det .Men min naboes bror har haft indbrud ,hvor de skød hunden smiley

• Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

Emner: 2 Svar: 120
    #35   26. apr 2014 Jeg bor i et ret hårdt belastet kvarter hvad indbrud angår, villakvarter hvor hovedparten af husene står tomme om dagen. Mine naboer har haft adskillige indbrud, min genbo havde tre på en sommer.
    I den forbindelse har politiet været her og spurgt om vi har set noget, og de fortalte at der er rigtigt mange indbrud her på vejen.
    Politiet mener, at vi går fri pga. vores hund, så jeg tænker de må have en erfaring for, at hunde forhindrer indbrud til en vis grad...

• #36   26. apr 2014 Min kusine havde indbrud af et par omgange - første gang fik hundene kødben og blev lukket væk. Så da de kom hjem var hundene glad smiley

Anden gang havde de brugt peberspray. Jeg vil slet ikke sige hvad der burde gøres med sådan nogen xxxxxx!

Mht til den præventive effekt er jeg sikker på at de to lømler her i huset gør en markant forskel, men jeg kan da godt grue for at komme hjem til et hus, hvor det er nr. to versionen der har været på besøg............

• #39   26. apr 2014 Er helt enig med her alle sammen. Vil tyvene ind så går de ind hund/e eller ej.

Jeg frygter også at nogen skal gøre mine fortræd især når vi er ude og gå, så der har jeg lært dem ikke at blande sig hvis jeg "diskuterer" med en el.anden idiot, for jeg tænker "TÆNK HVIS" idioten trækker en pistol.
    Der er jo dagligt skud episoder her i mit område, så jeg er faktisk glad for at lige de 3 jeg har pt, er sådan nogle kyllinger som hellere stikker af end går i kamp.

Inger det er jo forfærdeligt at opleve den slags, jeg ved ikke hvad jeg ville gøre, men det ville da slå mig helt ud, hvis smiley ...kan ikke engang skrive resten..nøjes med et 7-9-13 og banker under bordet osv. smiley

• #40   26. apr 2014 Minion: Hehe nej chancerne er nok ikke så store, men man skal aldrig sige aldrig. Men man skal næsten vide på forhånd at der ligger et hus, da man ikke kan se det fra vejen.

Jamen jeg tror også at i har ret i at hvis de vil ind, så kommer de ind. Hunde eller ej.

• #41   26. apr 2014 Mine siger ikke en lyd når der kommer folk smiley Tænker også larmen kan virke afskrækkende i sig selv ellers.

• #43   26. apr 2014 Her har stort set alle naboer haft indbrud. Jeg vælger at tro at vores 4 hunde får tyve til at gå udenom os.

Min hunhund vejer 65 kg og måler 78 og min tæve vejer 50 kg og måler 70. Begge Broholmere, som jo er vogtende hunde af natur. Der ud over 2 mellemstørrelse hunde. Alle 4 meget larmende og sådan en flok hidser hinanden op.

Ind mellem har jeg sgu selv knapt nok lyst til at gå ind ;o)
    Og kendte jeg dem ikke, havde jeg skidt grønne grise af skræk. Mine broholmere tager ikke guffer fra fremmede selv om skraldemændende nu harforsøgt i 2 år.

• #44   26. apr 2014 hehe.. her har posten "købt" den store.. Morgan står og jubler når posten kommer trillende.. suk.. smiley

• #45   27. apr 2014 MLA jeg troede kun det var min hund der gjorde det smiley hun kan endda kende ham når han ikke er i postvognen smiley

• #46   27. apr 2014 Haha... Dumme dyr smiley
    morgan bliver også slemt skuffet, når det ikke er den faste post der kommer... smiley

• #47   27. apr 2014 Stakkels Morgan smiley

• #48   27. apr 2014 MLA. Det er da OK at hunden bliver glad når det er et "bekendt fjæs" der kommer smiley
    så ved man at det ER en bekendt HVIS man har haft indbrud uden at hunden har reageret smiley jeg er ret overbevist om at han, hvis der kommer en fremmed mens du/i ikke er hjemme, vil be`enhver fremmed om at ta`sine "futsko og daffa afsted" hurtigst muligt.
    Hunde reagere forskelligt fra når man er tilstede, og så når de er alene= ingen hjemmevante mennesker. smiley smiley
    Selvom Morgan ikke er så gammel endnu, "hvis har han ikke "evnen endnu", så kommer den meget snart" det er jeg 100% overbevist om. Hihihi..
    Forestil dig at han gøer af glæde, selv DET vil få en tyv til at smutte. Hahaha. En Gøende Kæmpe. Aufwederseen. smiley

• #49   27. apr 2014 Tvivler på han vil forsvare noget som helst.. Men præventivt er han god nok, og når han står og stikker overkroppen ud af halv døren og siger vov, så skal man nok kende ham godt, før man forsøger at mase sig forbi ham.

• #50   28. apr 2014 MLA.. Netop min "pointe" smiley

Kommentér på:
Holder hunden tyven væk?

Annonce