{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.245 visninger | Oprettet:

Blod i urinen - hvad kan det skyldes? {{forumTopicSubject}}

Hej HG,

Jeg har søgt dyrlæge og afventer svar på prøver! Men jeg vil gerne høre, om der er nogen der har erfaringer fra lignende eller har nogle bud på, hvad det skal skyldes.

Min hund, steriliseret tæve på godt 3 1/2 år, har blod i urinen. Det startede lige inden påske, hvor hun havde det i et døgns tid. Jeg kontaktede selvfølgelig straks dyrlæge, som undersøgte hunden og urinprøve. Denne prøve viste absolut intet - ingen tegn på bakterier, krystaller eller noget...bare røde blodlegemer.
Så gik det i sig selv efter et døgns tid.

Nu, en uge efter, har hun igen blod i urinen. En ny urinprøve er undersøgt med præcis samme resultat. Nu er der taget blodprøve, for at se om den kan vise noget (afventer svar på denne).

Hun har en lille smule feber (ikke noget vildt), og så blod i urinen, men er ellers ikke mærket af det. Hun er frisk, spiser og drikker som hun plejer. Ingen tegn på at hun har ondt, og man kan mærke og trykke osv. nok så meget som man har lyst til, uden at hun reagerer på det.

MEN noget er jo galt siden der er blod i urinen - men hvad?

Er der nogen der har nogle bud, har været ude for noget lignende...?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blod i urinen - hvad kan det skyldes?
  • #1   25. apr 2014 Det kan være alt fra bakterier/infektion, nyresten og kræft.
    Rigtig god bedring med din hund smiley

• #2   25. apr 2014 Har de undersøgt for problemer med nyrerne?

• #3   25. apr 2014 Blæresten der ridser .. kræft... men ingen af disse 2 ting giver mig bekendt feber, og hvis ikke hun tisser mere end normalt er det vel heller ikke urinvejsinfektion . Feber tyder jo normalt på infektion af en slags ...

• #4   25. apr 2014 Urinprøven bør vel vise, hvis det er bakterier. Og der var intet at se af nogle af to 2 prøver.

Blodprøven må vel så give udslag, hvis det er infektion? eller...?

Hun tisser ikke mere end hun plejer, og det er i samme normale mængder.

TeeP: Hun er ikke undersøgt decideret for nyrerne endnu...

Nu holder jeg selvfølgelig skarpt øje med hende indtil der kommer svar på de sidste prøver. Viser de ikke noget, så må doktor dyr bare undersøge videre - i hoved og r*v. Der skal bare styr på det, hvad end det så kommer til at koste. Har heldigvis sygeforsikring på hende.

• #5   25. apr 2014 hvor længe er det siden hun blev stereliseret?

• #6   25. apr 2014 Okay. Men jeg har prøvet noget alla det. Med en rotte blanding. Det var en sjælden (sagde doktoren) rottweiler relateret nyresygdom.. Oddsene er da sikkert små for at det er det samme, men hvis dyrlægen ikke kan finde noget, kan det være værd at nævne.

• #7   25. apr 2014 Det lyder meget mystisk at hun har feber og blod i urinen, men ikke bakterier. Feber er et tegn på infektion, og det er blodet sådan set også. Men du er nok nødt til at afvente dyrlægen.

Hvor tit tisser hun? Hvordan med vandindtagelse?

• #8   25. apr 2014 Louise: Hun blev steriliseret efter første løbetid.

TeeP: ja det er bestemt værd at nævne, hvis blodprøven nu her ikke giver svar på noget. I så fald skal nyrerne helt klart tjekkes.

McFluff: ja det er nemlig super mystisk...og ikke noget der lige springer en i tankerne, som siger at det er DET hun fejler. Vandindtag og tissetår synes jeg er, som det plejer at være. Hun tisser ikke hverken væsentlig mere eller mindre, for det har jeg tænkt meget over og hold øje med.

Synes det er mærkelig...især at det var der får 1 uges tid siden i omkring et døgn, gik væk (uden behandling, da man jo ikke fandt ud af hvad det skyldtes) og nu er der igen.

Ja jeg må jo nok bare afvente svarerne på blodprøven, men jeg er ikke god til den ventetid og er nervøs for, at hun skal blive rigtig skidt tilpas. Men hvis det ikke aftager eller hun blive skidt tilpas, så suser jeg afsted med hende. Jeg tager hellere til doktor dyr en gang for meget end en gang for lidt.

Tak for jeres input smiley

• #10   26. apr 2014 jeg har oplevet det hos en unghund på et års tid, pludselig tissede hun rødt, altså meget rødt.
    de kunne ikke finde årsagen, så det endte med hun blev åbnet og alt var abnormt og voksede slet ikke som det skulle, så blæren blev faktisk trukket i stykker af de andre organer.
    det var før ct scanning osv var en mulighed, men hvis det fortætter tror jeg jeg ville få lavet en røngten kontrast undersøgelse for at se hva hulen det kan være

• #12   26. apr 2014 Nu er jeg ikke en hund, men jeg har også uforklarlig blod i urinen. Jeg har foreløbig fået taget 4 urinprøver, men uden at man har fundet ud af noget. Det eneste der åbenbart er galt, er, at der er blod i urinen smiley

• #13   26. apr 2014 Der er kommet svar på blodprøverne og alt er som det skal være. Har taget hendes temperatur her til morgen og ingen feber. Og ingen blod i urinen. Jeg forstår slet ik hvorfor det kommer og går på den måde, to gange nu.
    Hun er ikke bæevet scannet eller fået taget røntgen. Men det må blive næste skridt, hvis der bliver mere.

Kommentér på:
Blod i urinen - hvad kan det skyldes?

Annonce