1.697 visninger
|
Oprettet:
Jer med "farlige" hunde {{forumTopicSubject}}
Ja, overskriften er lidt fjolle, men regner med i ved hvad jeg mener. Jer der har hunde folk ofte er bange/har forbehold for....Staffs, rottweiler, og alt i den dur.
Af ren nysgerrighed: Har I færre problemer (end folk med labradorer og lign.) med løse hunde og generelt bare hunde i offentligheden, fordi folk ikke tør lade deres hund komme til jeres? Det er måske svært at sammeligne hvis man ikke har begge hunde.. men give it a try
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
I starten var jeg mega træt af det, men nu griner jeg af det
Mine 2 dejlige hunde
jul 2013
Følger: 7 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 131
jan 2013
Følger: 21 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 370 Svar: 3.550
Men sådan er det nu bare engang
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
Så nej, det har bestemt ikke betydet noget.. Men nu ved jeg heller ikke, om det var en race du ville placere i den kategori.
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.334
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.209
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Jeg har sjældent problemer med løse hunde eller hunde som skal hilse. Det er virkelig ikke ret tit det sker og det til trods for at jeg bor et sted hvor der er hunde over alt. De folk jeg oftes møder der ikke forstår, vi ikke skal hilse er netop folk med udskældte hunde. Som om de vil bevise over for os at de ikke er farlige.
Mine hunde må ikke hilse på andre og det er ligegyldigt om hunden er en shih tzu eller en rottweiler. Det gider hverken jeg eller mine hunde. Kun i hundeskoven - ikke når vi er ude og gå tur. Det er vi blevet for gamle til.
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.357
sep 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 107
jan 2013
apr 2012
Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 144
At bede folk kalde deres hunde til sig, viser sig i 97 procent af tilfældene at være nyttesløst. Min mand er meget rolig omkring det, efter i snart et par år at have forsøgt at få folk til at kalde deres hunde til sig, jeg er tilgengæld begyndt at løbe den anden vej , og det virker absurd nok, det er åbenbart ikke sjovt for den anden hundeejer.
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.427
jan 2013
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.427
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
Både da heg havde ambull og bullmastiff
Mente folk slet ikke de skulle holde øje med deres hunde, for det var jo mig med de "farlige" hunde der havde ansvaret så min er desværre blevet bidt flere gange
Synes det er meget nemmere med de hunde jeg har nu (og så er jeg også holdt op med at komme i hundeskove)
For mit eget vedkommende er det ikke raceafhængigt om mine hunde må hilse
Men vi hilser sjældent på tur da jeg har tre hunde med mig
jan 2013
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Men når man går med en krøltop som Baby, ja så må man have øjne i nakken, og hurtige reflekser, når man går steder med andre hunde... For herude er folk sq ligeglade med, om de skræmmer livet af min hund... Ved ikk hvor mange gange, på den korte tid jeg har haft Baby, at jeg har måtte gribe fat i stormende hundes halsbånd, for at stoppe deres voldsomme hilsen...
Baby er heldigvis altid i lang snor, så han kan komme væk...
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.072
Utroligt hvad lidt brune/bronze farvede pletter kan gøre
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.552
Jeg kan nu godt finde på at hive min hund til mig uanset, hvilken race det er
Og hun må nu gerne hilse på staffer. Der bor en lige i nærheden, som vi hilser på med jævne mellemrum.
Derudover har hun også hilst på cane corso, og en hund som eje påstod var pit. I don't care. Jeg aflæser min egen hund og den anden hund. Og så er det alt efter om det lige er en dag hvor der er tid til at hilse eller det ikke er
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.343
først ser de ud som om de tænker nuuurh..... når de ser hvalpen....
så begynder loke(den pjuskede at gø) så får de nok øje på mischa, vores "faaaaaaarlige hund" og så går de uden om..
meeen, løse hunde har vi massere af her på landet, vi har fast en bulmastiff og en stor schæfer han der kommer og hilser på os, dem møder vi ca hver dag, de er rigtig søde og ejerne ligeså. men der hænder også at der kommer en løs hønsehund der IKKE er venlig, og en sort labrador, de har begge bidt ud efter både mig og hundene. jeg har endda meldt det til politiet, vil ikke finde mig i strejfende hunde, og da slet ikke når de er ustabile ..
vi har også en løs mobs er er blind og døv, han er super nuser vi hjælper ham hjem engang imellem, når han er stukket af. (det er sket 3 gange., ejerne har børn der glemmer at lukke døren) hos dem bor også en sort labber dreng, han render også løs og stikker af men han er også bare sød. og kommer lallende hen og hilser
mar 2013
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 69
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Oplever også tit at folk går i en stor bue udenom os eller rykker over på modsatte fortov, selvom Lia går stille og roligt og ofte slet ikke kigger på dem.
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.013
Vil næsten sige at det sker ugentligt at vi "får en løs hund i hovedet"
Men det hænder ofte at folk trækker deres hunde til sig, hvilket jeg egentlig synes er fair nok - jeg trækker ALTID min til mig når der kommer en fremmed hund. Men er lidt ked af forældre der trækker deres børn væk med vold og magt og siger ting som "Puhh nej Sebastian!! Den er farlig!!!".
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
Det var meget overraskende for mig at få sheltier. Alle vil snakke med de små nuttede pelsbolde, jeg har oplevet folk råbe ud af bilvinduer: "Nej, hvor er den sød", fra cykler etc. Det pudsige er, at Luna IKKE gider snakke med fremmede mennesker (Isla vil gerne), men min sidste schæferhund, Chica, ville have elsket, om nogle ville havet snakket med hende.
Folk var også væsentligt bedre til at holde deres hunde for sig, end de er, når jeg går med sheltierne.
sep 2012
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 9 Svar: 106
Jeg har hørt det hele tror jeg, og det er det som gør mest ondt synes jeg!
Cody er den bedste hund jeg har ejet, og synes det er så synd at det går ud over sådan nogle dejlige familie hunde!
apr 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 345
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 524
Dog er jeg jævnt træt af at den rottweiler hun ser rødt på - gang på gang for lov til at rende op i hovedet på hende selvom hun bliver en sur gimpe hver gang - og at ejeren på samme tid nyder at fortælle alle andre hvor farlig/aggressiv min hund er. På trods af min kun er sådan overfor deres og ingen andres - og deres er temmelig egenkønsaggressiv.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Jer med "farlige" hunde