Bidske hunde!! {{forumTopicSubject}}
Jeg oplevede noget meget ubehageligt på min gåtur med Shieva idag, noget der var SÅ ubehageligt at jeg fik tårer i øjnene.
Vi går på et fortorv og længere henne på modsatte side, kommer en ung gut gående med en meget stor og muskuløs lysbrun hund, jeg ved ikke lige hvad race den var.. Men.. Den her hund får så øje på Shieva, og den går AMOK, som i 'jeg slår dig ihjel', manden havde MEGET svært ved at holde hunden som var kamp vild og iøvrigt vejede mindst 50 kg. Jeg var SÅ bange, der fløj tusinde tanker rundt i mit hoved med hvad fanden gør jeg hvis den river sig løs og rent ud sagt æder min hund! Jeg rev shieva hurtigt væk, mens mit hjerte pumpede løs, og jeg fik tårer i øjnene.. Da hunden var ude af syne begyndte jeg at ryste. og nu kommer mit spørgsmål.. Hvad gør jeg hvis min hund bliver angrebet af sådan en hund der højst sandsynligt ville slå hende ihjel? .. Jeg tænker spark og slag, men altså det er jeg temmelig sikker på at den hund ville være ligeglad med, så ja hvad gør man hvis man ender i sådan en forfærdelig situation?
.. Når ja, manden havde desuden en mundkurv i hånden, som hunden burde have haft på! eller efter min mening burde sådan en hund være aflivet, for jeg har aldrig oplevet sådan en aggressiv hund før..
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.402
Men os kun fordi at den tæve jeg ikke sad på så trak sig, ellers havde jeg været lige vidt.
Siger ikke det vil hjælpe en anden gang.
Jeg vil altid gøre hvad der står i min magt for mine hunde, uanset hvad der skal til, inkl. slag, spark, forsøge at kvæle med linen osv.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.579
Nogen der ved hvordan en hund ville reagere på peberspray ??
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.013
Om det virker, ved jeg dog SLET ikke. Så bare en video af det på youtube med nogle schæfere..
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.751
Glem det med slag og spark - det medvirker kun til at piske stemningen yderligere op.
mvh søren
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
INTET var gennemtænkt. I sådan situation reagerer man vist bare og tager konsekvenserne bagefter.
Jeg vil gøre hvad som helst for at skåne min hund for at ende som offer ... Og i øvrigt også for at hindre en anden hund i at ende som offer for min hund skulle det en dag komme dertil.
Medløber: Din metode lyder i hvert fald effektiv :o)
aug 2008
okt 2007
aug 2008
okt 2007
Amstafferne havde ikke trukket sig. Den ene især. Så der var det ret vigtigt med en dør imellem, og så røg de i bur på skift til den ene kunne køres væk nogle dage for at køle ned.
For de bar nag og der var ikke noget at gøre for at få det til at ende godt med det humør de var i. Og de boede vel at mærke sammen til dgl.
sep 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 94 Svar: 380
Jeg har set hunde slås, jeg har set hunde gøre udfald fra den anden side af fortovet, men jeg har ALDRIG i mit liv set en hund så arrig før som den her var. Umiddelbart ville jeg tro at den måske blev brugt i hunde kampe, set udfra dens blodtørst og ejeren's udstråling.. Jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at beskytte min hund og med alt mener jeg ALT, jeg havde i tankerne at bruge mine nøgler, sådan ligge dem mellem knoerne og så simpelthen stikke den i struben.. Jeg ved det lyder voldsomt, men en hund som den der ville man ikke kunne stoppe. Men jeg må sige at jeg simpelthen er i chok over at et menneske kan rende rundt med sådan en arrig hund. Man forstiller jeg 700 forskellige scenarier med hvad der kan ske med folk, børn, hunde, katte og andre dyr når sådan en hund eksisterer.
sep 2009
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.751
Hunden var sur - manden holdt den. End of story.
mvh søren
bullmastiff - helt sikkert kamphund i max 30 sek. (åndenød)
sep 2009
jan 2010
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 753
En kæmpe stor 50+kg mørkebrun muskelhund, med en ung mand (30 år ca) for enden af snoren..
Jeg har aldrig i mit liv frygtet en hund før, men jeg er rædselsslagen overfor denne!!
Den er uden tvivl ude på at slå mine ihjel og manden selv råber hans hund ønsker at angribe.. Tro mig - man er ikke i tvivl.. Den gør alt for at komme fri og lydene den kommer med kan få helved til at fryse over..
Det kræver max 1 sekund uopmærksomhed fra ejeren, så er den løs og har flået den hund der er i nærheden..
Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, for hver eneste aften jeg går ud af døren er jeg bange for at møde den..
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
jul 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 450
Men det har heldigvis aldrig været nødvendigt for mig at prøve...
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 751
muligvis en blanding, men det lyder altså meget atypisk den opførsel.
sep 2009
Jeg vil ikke se sådan en oplevelse som en bagatel med at 'han holdt den jo'.. For vi kan muligvis møde den igen, da det ikke var langt fra min bopæl.. Så for min egen og min hunds skyld, kan jeg ikke tillade mig at se det på din måde.
Dorte: Det kunne meget vel have været en blanding:)
apr 2013
Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179
Bidske hunde!!