877 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hvofor labrador?? Hvofor labrador??

Jeg kigger meget på emner, hvor der står "hvilken hund skal jeg vælge" eller noget der minder om det. smiley

Jeg har bidt mærke til, at vær gang der kommer sådan et emne om hvilken race man skal havde. Så er der altid mindst en der siger du skal havde en lab...

Men hvorfor??? Det undre mig meget, håber i kan hjælpe... smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvofor labrador??
  • #3   21. apr 2014 Jeg tror det er fordi, smiley efter min mening er lappen meget nem at have med at gøre De er både lærenemme og lydige Og så er det samtidig en hund som meget nem indordner sig

• #4   21. apr 2014 Måske fordi labben er så alsidig?

• #8   21. apr 2014 Nathalie Jeg tror desværre du har ret

• #11   21. apr 2014 Fordi labben er en lækker og alsidig hund, så den passer til mange... smiley

• #12   21. apr 2014 Ud fra det I beskriver så kommer jeg til at tænke på rottweileren også.. Men ja labben er nem at opdrage, desværre som der også er beskrevet ovenover tror folk at den ikke behøver noget som helst aktivering og eller stimulering for at trives..

• #13   21. apr 2014 Jeg undrer mig osse. Jeg syns mange labber er så misforståede at jeg får helt ondt i maven. Mange er så fede at man ka dække et sønderjysk kaffebord på ryggen af den, andre er så frustrerede at de sprøjter forvirret rundt når de endelig slippes løs og andre igen har bare resigneret og tøffer rundt. Det er ihvert tilfælde det jeg ser på min vej rundt i hovedstadsområdet. ..
    Jeg ved det er generalisering men jeg ser nærmest en af de 3 typer om dagen...

• #14   21. apr 2014 Annelise ja de er så fede de kan trille de fleste af dem jeg ser.. Ej har dog set 1 tilfælde, hvor den kun var fed pga sukkersyge (medicinen gjorde den tog på) men ja, de er SÅ misforstået..

• #16   21. apr 2014 Fedme pga sukkersyge... hmmmm det ka jeg ikke tro. Min hund tabte 1/3 af sin vægt da hun fik sukkersyge.. de ska jo på fedtfattigt foder og må intet andet få...

• #17   21. apr 2014 velsagtens fordi labben rent faktisk passer til rigtigt mange (forskellige) typer hjem -ikke alle, men mange.

den er forholdsvist ukomplcieret både med børn, andre hunde, andre dyr osv.
    Den er forholdsvist nem at træne og opdrage, så osse en uerfaren hundeejer kan få succes med en rimelig indsats.
    Den er aktiv, men dog ikke en af de mest krævende slags (sammenlignet med slædehunde, en del hyrdehunde osv, er den jo dog en forholdsvist rolig hund) -men selvom den ikke KRÆVER mange timers aktivitet hver dag, så VIL den gerne hvis man har lyst, så den er altså egnet både til den almindeligt aktive familie OG den der gerne vil være meget aktiv med sin hund -de eneste der udelukkes er altså sofakartoflerne (selvom der desværre osse findes sådan nogen der anskaffer sig labbe)

labben er på rigtig mange måder en fantastisk hund til mange forskellige hundefolk -det er ikke uden grund at den er en af verdens mest populære racer.

• #19   21. apr 2014 Nadia -jo labben har faktisk "tendens til at nøjes". labben er en af de racer der tilpasser sig i en grad, så selv når den ikke får dækket sine behov for aktivering osv, så affinder den sig oftest med det, hvor andre racer typisk vil begynde at spise væggene, hyle når man går, få gø-problemer osv.
    og det ER faktisk trist, for mange folk tolker jo den lidt dovne og kedelige hund i sofaen, som om den bare ER doven og kedelig... men når en labbe bliver sådan, er det faktisk ofte fordi den ganske enkelt har valgt at resignere fremfor at lave ballade, når dens behov ikke dækkes.

Så selvom jeg er helt enig i at labben passer ind i rigtigt mange hjem, så passer den altså ikke i alle -den passer ikke i de hjem der ikke gider lave noget med hunden... det er en jagthund, og den skal have lov at bruge både hoved og krop... men mange ender istedet i et hjem hvor de tøffer rundt i haven og måske leger lidt bold med ungerne og er den heldig, kommer den i skoven om søndagen når hele familien er hjemme.
    Og den affinder sig med det, for det er en labrador og den har det sældent i sig rigtigt at lave konflikter... og det kan jeg nu godt forstp man bliver lidt trist over

• #21   21. apr 2014 hørt? Prøv at kigge på en glad, aktiv labbe, og så på den der "have-labbe" og se om du ikke kan se forskellen?

Hvis du kender en del labber (og det gør de fleste af os jo smiley ) så kender du med garanti osse nogen af de der lidt kedelige hunde som "bare er der" og aldrig rigtigt gør et væsen af sig... og mange af disse ville faktisk live gevaldigt op hvis de fik tilbudt et liv med indhold...

det er ikke en race der kræver mange timers arbejde hver dag -men de skal dog have lov at blive brugt for at trives og være de glade, kvikke og fjollede hunde de er

• #24   21. apr 2014 Ida -men i forhold til TS's spørgsmål, som går på hvorfor den ofte anbefales herinde, tænker eg at der er forskel på HG og "den virkelige verden"

For i "den virkelige verden" er der afsindigt mange hundeejere som egentligt ikke går voldsomt meget op i det at have hund -de har hund fordi det hører med til at have hus, kone, børn osv... måske er det endda børnene der har fået hund efter lang tids plagen hvor forældrene så til sidst har overgive sig.
    Og en del af den slags anskaffelser vil jo så netop blive hunde der trasker rundt i en have uden at få deres behov dækket, mest af alt fordi ingen i familien egentligt er klar over at det de har anskaffet er en jagthund og at sådan en faktisk gerne vil bruges til et eller andet

Herinde er rigtigt mange af dem der spørger "hundenørder" i en eller anden grad -der er self undtagelser, men mange af os brugere går jo op i vores hunde med liv og sjæl, og kan slet ikke se problemet i at stå 3 timer på en træningsplads i regn og blæst eller at vandre gennem sneen om vinteren fordi vovse skal luftes smiley
    -så spørgsmålet om "hvilken race skal jeg vælge" vil jo oftest netop ikke komme fra den der familie uden de mindste intentioner om at foretage sig noget med hunden smiley

• #26   21. apr 2014 Labradoren er en fantastisk hund - Men hvor vil jeg dog ønske at hundefolk der ikke ønsker at arbejde med deres hunde, gik langt uden om labben. I mine øjne er en lykkelig labrador, en hund der får lov at arbejde og har indhold i tilværelsen. Ikke en hund der skal ligge i sin kurv med triste øjne og vente på sine 10 min. opmærksomhed. Jeg mener at mange der anskaffer sig labradors, uden at ville bruge dem, hellere skulle kigge mod selskabsracerne. Så tror jeg også at man ville møde færre at de labradors som er ustyrlige, som kommer stormende op i hovedet på andre hunde, danser på væggen etc. etc. som vi af og til kan læse om i emner herinde.

• #30   21. apr 2014 Maiken -jeg synes det er forkert at skrive "der heller vil nøjes..." Jeg tvivler på de hellere VIL -men de viser ikke så tydelige symptomer...

Iøvrigt tror jeg der blandt islænderne osse er en del der keder sig -jeg stødte en overgang på en del herinde der ask væk anbefalede den til folk der ønskede en "sofarkartoffel". Og sådan genrelt set så er islænderen faktisk heller ikke slem til at give åbenlyse adfærdsproblmer som f.eks. et ødelagt hjem e.l. når den keder sig.
    De fleste jeg har kendt bliver bare noget mere gøende... og da racen i forvejen er gøende, så tilskrives det jo bare det... men jeg kan nu tydeligt mærke på støjniveauet herhjemme om Reiki er glad og tilfreds eller om han trænger til noget at lave, og det kunne man osse på den vi havde da jeg var barn.

• #32   21. apr 2014 Maiken T - Jeg ved ikke om det var min kommentar med selskabsracerne du hentyder til. Jeg skriver ingen steder at en selskabsrace er en sofaven, jeg er helt enig med dig i, at ALLE racer fortjener aktivitet/træning/indhold i deres liv, men jeg mener samtidig også at min Franske Bulldog har nogle andre krav til aktivitet/indhold end min labrador. Men jeg tror i det store hele egentlig vi mener det samme smiley

• #33   23. apr 2014 Tak for alle svarene, nu er jeg blevet meget klogere smiley

I mine "øre" lyder det som om, at labben er blevet en lidt for popolær hunde race.
    Som nu har med ført, at der er mange der andbefalder den til folk, som har sagt til sig selv jeg vil havde en nem hund.

Eller er det ikke sådan det skal forstås?? smiley

• #34   23. apr 2014 Nadja - det synes jeg ikke. Labben anbefales jo i er fleste tilfælde fordi den faktisk ER egnet til rigtig mange hundeejere

Kommentér på:
Hvofor labrador??

Annonce