Hvofor labrador?? Hvofor labrador??
Jeg kigger meget på emner, hvor der står "hvilken hund skal jeg vælge" eller noget der minder om det.
Jeg har bidt mærke til, at vær gang der kommer sådan et emne om hvilken race man skal havde. Så er der altid mindst en der siger du skal havde en lab...
Men hvorfor??? Det undre mig meget, håber i kan hjælpe...
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.542
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.048
nov 2012
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 460
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.732
Jeg ved det er generalisering men jeg ser nærmest en af de 3 typer om dagen...
nov 2012
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 460
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.732
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 418 Svar: 31.391
den er forholdsvist ukomplcieret både med børn, andre hunde, andre dyr osv.
Den er forholdsvist nem at træne og opdrage, så osse en uerfaren hundeejer kan få succes med en rimelig indsats.
Den er aktiv, men dog ikke en af de mest krævende slags (sammenlignet med slædehunde, en del hyrdehunde osv, er den jo dog en forholdsvist rolig hund) -men selvom den ikke KRÆVER mange timers aktivitet hver dag, så VIL den gerne hvis man har lyst, så den er altså egnet både til den almindeligt aktive familie OG den der gerne vil være meget aktiv med sin hund -de eneste der udelukkes er altså sofakartoflerne (selvom der desværre osse findes sådan nogen der anskaffer sig labbe)
labben er på rigtig mange måder en fantastisk hund til mange forskellige hundefolk -det er ikke uden grund at den er en af verdens mest populære racer.
jan 2007
og det ER faktisk trist, for mange folk tolker jo den lidt dovne og kedelige hund i sofaen, som om den bare ER doven og kedelig... men når en labbe bliver sådan, er det faktisk ofte fordi den ganske enkelt har valgt at resignere fremfor at lave ballade, når dens behov ikke dækkes.
Så selvom jeg er helt enig i at labben passer ind i rigtigt mange hjem, så passer den altså ikke i alle -den passer ikke i de hjem der ikke gider lave noget med hunden... det er en jagthund, og den skal have lov at bruge både hoved og krop... men mange ender istedet i et hjem hvor de tøffer rundt i haven og måske leger lidt bold med ungerne og er den heldig, kommer den i skoven om søndagen når hele familien er hjemme.
Og den affinder sig med det, for det er en labrador og den har det sældent i sig rigtigt at lave konflikter... og det kan jeg nu godt forstp man bliver lidt trist over
jan 2007
Hvis du kender en del labber (og det gør de fleste af os jo
det er ikke en race der kræver mange timers arbejde hver dag -men de skal dog have lov at blive brugt for at trives og være de glade, kvikke og fjollede hunde de er
jan 2007
For i "den virkelige verden" er der afsindigt mange hundeejere som egentligt ikke går voldsomt meget op i det at have hund -de har hund fordi det hører med til at have hus, kone, børn osv... måske er det endda børnene der har fået hund efter lang tids plagen hvor forældrene så til sidst har overgive sig.
Og en del af den slags anskaffelser vil jo så netop blive hunde der trasker rundt i en have uden at få deres behov dækket, mest af alt fordi ingen i familien egentligt er klar over at det de har anskaffet er en jagthund og at sådan en faktisk gerne vil bruges til et eller andet
Herinde er rigtigt mange af dem der spørger "hundenørder" i en eller anden grad -der er self undtagelser, men mange af os brugere går jo op i vores hunde med liv og sjæl, og kan slet ikke se problemet i at stå 3 timer på en træningsplads i regn og blæst eller at vandre gennem sneen om vinteren fordi vovse skal luftes
-så spørgsmålet om "hvilken race skal jeg vælge" vil jo oftest netop ikke komme fra den der familie uden de mindste intentioner om at foretage sig noget med hunden
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.206
jan 2007
Iøvrigt tror jeg der blandt islænderne osse er en del der keder sig -jeg stødte en overgang på en del herinde der ask væk anbefalede den til folk der ønskede en "sofarkartoffel". Og sådan genrelt set så er islænderen faktisk heller ikke slem til at give åbenlyse adfærdsproblmer som f.eks. et ødelagt hjem e.l. når den keder sig.
De fleste jeg har kendt bliver bare noget mere gøende... og da racen i forvejen er gøende, så tilskrives det jo bare det... men jeg kan nu tydeligt mærke på støjniveauet herhjemme om Reiki er glad og tilfreds eller om han trænger til noget at lave, og det kunne man osse på den vi havde da jeg var barn.
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.206
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 13 Svar: 61
I mine "øre" lyder det som om, at labben er blevet en lidt for popolær hunde race.
Som nu har med ført, at der er mange der andbefalder den til folk, som har sagt til sig selv jeg vil havde en nem hund.
Eller er det ikke sådan det skal forstås??
jan 2007
Hvofor labrador??