2.371 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Info om Schipperke søges :) Info om Schipperke søges :)

Min kæreste sad og kiggede i en racebog vi har og faldt over den lille schipperke og blev helt forelsket i dens udseende.
Men der stod ikke så meget om den.

Så er der nogen der kender noget til dem? gerne i praksis og ikke kun hvad man har læst/hørt. smiley
Jeg har hørt der ikke er så mange i danmark, og at det er verdens mindste hyrdehund.
Men hvad kræver den af sin ejer? af motion og aktivering? i den bog jeg har står den under selskabshunde og jeg er derfor itvivl.
Hvordan er den med andre hunde?

jeg har også læst at den gør/vogter meget, ville den kunne fungere i en lejlighed? uden at drive naboerne helt til vanvid smiley
Vi har jo en chihuahua i forvejen, og min kæreste er ved at være en smule træt af at skulle være efter ham hele tiden, fordi vi pt bor lige op af en sti hvor der færdes mange hunde, og det tager jo lige lidt tid at lære.

Kom gerne med alt det info om racen i har, ser også gerne billeder smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Info om Schipperke søges :)
  • #1   20. apr 2014 Jeg kender 4. De er ganske fantastiske hunde ja, men de ER glade for deres egne stemmer. De er intelligente og skal ud og lave noget...

De fleste af de tæver jeg kender er skarpe i det, hanhundene lidt mildere i temperamentet, men generelt relativt reserverede....

• #3   20. apr 2014 Allermest fantastiske Tyson, som nu er 10 år. Ejet af Annemette Hemdrup og han har vist vundet alt hvad der er at vinde i agilitysammenhænge...

profilbillede
  • #4   20. apr 2014 Okay tak smiley

De lyder jo meget hyrdehunde aktive i deres aktivitets niveau og chihuahua aktive i larm. smiley

er ikke helt sikker på det lyder som en race for os, men hvem ved, vi har planlagt næste hund, så det bliver først om mange år vi skal finde ny race, og der står staffordshire bull terrieren øverst på listen.
    men syntes den var værd at kigge lidt på smiley

• #5   20. apr 2014 Lille Daisy, ganske ung endnu men fuld fart fremad hvalp

profilbillede
  • #6   20. apr 2014 Anna G, hvor er han dog flot smiley

• #7   20. apr 2014 Oldgamle Ib Hansen med som tilskuer. Han blev aflivet som 15 årig tror jeg, men gik stadig rally da han var 14

profilbillede
  • #8   20. apr 2014 Ved ikke hvor du bor henne, men Annemette og Tyson er at finde til nærmest alle agilitystævner i jylland og fyn sommeren over og hun er altid klar på en sludder om sine hunde smiley

• #9   20. apr 2014 det lyder til at det er nogle ret sunde hunde der bliver ret gamle? smiley

Smukke er de i hvert fald.. Jeg er mest bange for det med lyden og selvfølgelig aktivitets niveauet som vores liv er pt. Men kunne sagtens forestille mig at når vi engang ikke bor i en lille lejlighed og hvis jeg vil have en hund jeg for alvor vil træne med, er den et rigtig godt bud, netop fordi den heller ikke er særlig stor.
    Jeg er jo vild med chihuahuaen og skal altid have mindst en, så størrelesmæssigt ville det jo være fint med en schipperke smiley

• #10   20. apr 2014 jeg bor pt imellem esbjerg og kolding, men flytter forhåbentligt snart til Århus, så det kunne da godt være man skulle komme forbi sådan et stævne en dag.
    Men der er rigtig rigtig mange år til, lucky er kun 16 mdr og den næste skulle gerne komme næste år. så det bliver nok først engang når Lucky ikke er her mere at vi skal kigge efter ny hund/race smiley

• #11   20. apr 2014 Mine kærestes familie havde to gamle tæver. Min oplevelse af dem, passer meget fint på hvad Anna G skriver. smiley

• #12   20. apr 2014 Tak Marie. smiley
    Jeg tror jeg er ved at have et ok billede om hvordan de er, men jeg ved godt at det kun er overfladen og at der er en del mere, men det kan komme hen af vejen hvis vi bestemmer os for at kigge mere på dem

• #14   21. apr 2014 Jeg tror ikke jeg kender nogle danske opdrættere jeg ville få fra... Den lille Daisy læmgere oppe i tråden er hentet i sverige

• #15   21. apr 2014 Schipperke og Belgier anses ofte for to racer der "hører" sammen. Der er endda et afsnit om Schipperken i en af de mest kendte Belgier bøger - og jeg har ofte set dem til internationale Belgier skuer, hvor ejer havde begge racer.

Det er sent, men jeg prøver lige at finde min Belgier bog frem i morgen og ser hvad der står der. smiley

Kommentér på:
Info om Schipperke søges :)

Annonce