{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.936 visninger | Oprettet:

Hund fælder ekstremt meget {{forumTopicSubject}}

Håber der er nogle der kan hjælpe smiley

Vi har vores lab herhjemme, som virkelig fælder ekstremt meget!
Jeg kan støvsuge hver dag, hvor der faktisk ligger lokker over alt, selv om han lige er blevet børstet.
Han får Royal canin labrador retriver hvalp og spise hvis det har noget og sige?
Jeg får næsten stress af alt det hundehår smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund fælder ekstremt meget
  • #2   20. apr 2014 Begge mine har lige haft en ekstrem fældeperiode. De fik en tur med min King Coat, så nu er underulden væk og de ligner labber igen smiley

• #3   20. apr 2014 Helt normalt:) i de værste periode r støvsuger jeg 2 gange om dagen og vader alligevel rundt i bunker af hår:)

• #4   20. apr 2014 Jeg æder underuld disse dage.. det er OVERALT....

Jeg børster og børster, det flyver rundt allevegne..

Sådan er det bare når vapperne er i fæld...

• #7   20. apr 2014 Hvor er det "dejligt" at høre at I andre også "æder" underuld som CH så fint beskriver, jeg var lige ved at være i tvivl om det virkelig kan være rigtigt at min labs skal fælde SÅ meget, synes ikke det har været så slemt de andre år. Mette med de to.... Hvad er en King Coat ?

• #8   20. apr 2014 Lia fælder også helt åndsvagt for tiden, kan rent bogstaveligt stikke hånden ned i pelsen på hende og hive håndfulde af underuld af. Vi kan sagtens fylde 1/2 - 1 hel bærepose pr. dag.

• #9   20. apr 2014 Jeg kan hører at nogle skal være glade for at i ikke har valgt huskier eller malamutter, mine 3 skifter desv. IKKE pels samtidigt når den ene er færdig så begynder den anden selv om de er kuldsøstre. Og jeg kan godt sige at efter de er striglet og jeg har støvsuget så går der HØJST ½time, så kan det ikke ses at jeg har gjort hverken det ene eller andet.

Jeg skal helt sikkert ikke ha slædehunde igen, men selv Chi`en fælder enormt i år, så jeg er sikker på at hundene også er forvirrede over at "kloden bliver varmere". Den ene fælder endda for anden gang i år, som om hun ikke fik smidt nok i første omgang hvor hun ellers skifter hhele pelsen ud, men det er som om hun fik produceret for meget underuld, så det skal af nu hvor det er så varmt.
    ÅRHH jeg er bare så "TRÆT" pt. af hår der IKKE bliver siddende på hundene smiley

• #10   20. apr 2014 Jeg gav et bad i sidste uge for at sætte fut i fældningen og børstede en times tid hver dag i fem dage, og nu er det færdig med det pjat smiley det har været en nem omgang i år,fordi jeg har haft god tid til at børste og børste.

• #11   20. apr 2014 Jeg prøvede at vaske beauty fordi et "klogt hoved" fortalte mig at så røg meget af pelsen med af..
    Ja "GO`DAW DOO" pelsen blev som en filtmåtte og burde ha været klippet af, så den kunne ha være blevet brugt som dørmåtte for vådt fortøj el.lignende.

DET gør jeg aldrig igen. Om det bare er husky pels og småhundes fine "hår" man ikke kan gøre sådan med ved jeg ikke og er også ligeglad nu smiley
    Jeg tør bare ikke risikere at skulle sidde med en lille kam og kæmpe med en stor hund som har pels som er en enorm "fuglerede" i ved som de hårknuder små hunde kan få bag ørerne i den "fine tynde pels". Sådan var beauty bare ALL OVER, stakkels pige. Hun var lige så færdig og angst til sidst for kammen, som jeg var af træthed og dårlig samvittighed over at ha udsat hende for sådan en tur.

• #12   20. apr 2014 Sikke mange gode svar smiley
    Men men men, han fælder sådan hele tiden smiley
    Jeg er ved at gå ud af mit gode skin smiley

Men hvad er King coat?

• #13   20. apr 2014 Anita: Ja, det er det, der sker, når man bader. Så ryger alt underulden op og sidder midt på hårstråene. Jeg plejer at gøre det, at jeg simpelthen nulrer og kører fingrene ind i den håndklædetørrede pels, så det løsnes lidt mere og så er det i gang med børsten og stålkammen. Det tager en del timer over nogle dage, men så er det også overstået. Men nu har jeg også en hund, der er vant til at blive børstet meget smiley Hvis man lader det sidde uden at børste, så kommer det også af af sig selv. Det tager bare lang tid smiley

• #15   20. apr 2014 Julie. Mine er vant til at kun blive børstet, i den periode hvor de fæller bruger jeg børsten til at "kæle og nusse dem med" for så får man da lidt pels med af på de tidspunkter samtidigt. smiley
    men jeg har ALDRIG oplevet en hund blive til et "filttæppe" jeg har lavet det ud af mine forrige hundes afbørstede pels, men dette var bare exstremt, det tog 3-44dage så var hun "normal igen, men som jeg husker det, så redte jeg hende ogs å komstant i de dage. Hun må ga været helt gul, grøn og blå i huden under resten af pelsen, det ville mit hoved i hvert fald ha`været hvis jeg havde "tuperet" mit lange hår så det sad som Beauty`s pels. smiley smiley

• #16   20. apr 2014 Tja. Nu sidder pelsen jo løst, så det er ikke det samme som tuperet hår. At bade i fældningen er det bedste råd, jeg nogensinde har fået til min hund, men de første gange tænkte jeg godt nok: 'shit! Det her bliver jeg jo nødt til at klippe af!' Fordi det netop sætter sig som kager midt i på dækhårene.

• #17   20. apr 2014 Tja, måske har du ret. Nu ved jeg da hvad jeg IKKE skal gøre HVIS der bliver en næste gang. smiley

• #18   20. apr 2014 Min Golden pige fældede også helt ekstremt i hendes fældningsperiode, men jeg plejede at give hende et bad i starten af fældningsperioden og så ellers bare børste hende morgen og aften, og det synes jeg faktisk holdt det nede.
    Derudover er der nok ikke så meget andet at gøre end at støvsuge efter behov. Det er jo en af de ting man må leve med når man har dyr smiley

• #19   20. apr 2014 Da mine søstre bliver 10 her d.28 så er jeg også vant til deres enorme "håraffald" smiley

Jeg syntes bare ikke at nogen af alle de andre hunde som jeg har haft utroligt mange af, har fældet som de gør, men det er måske fordi jeg er ved at blive "gammel" og pt.ikke har bil så vi kan ikke komme ud hvor de plejer at smide pelsen pga. rulning i højt græs,gennemsøgning i buskadser og badning fra det tidligste forår til frosten lurer lige om hjørnet.
    Man tænker ikke over hvor hjælpsom naturen er med disse ting før man ikke har den til rådighed. smiley smiley

• #20   20. apr 2014 Må jeg lige stille et spørgsmål?
    Er Coat King bedre til en golden end en Furminator-kopi er?
    Sådan en har jeg nemlig men synes ikke den sådan rigtig kommer i bund i det tykke pels. Især på halsen. Det er som om den bare glider hen over. Vil en Coat King komme mere i bund?

• #21   20. apr 2014 Fubert:

Da jeg havde goldens fandtes Furminator ikke. Så vi brugte King Coat. Jeg har en Furminator, men jeg kunne ikke finde den, så jeg fandt min King Coat og jeg havde da lige glemt hvor knaldhamrende god den er smiley

Og undskyld jeg ikke svarede på hvad en KingCoat er, men jeg har været til agility smiley

• #22   20. apr 2014 Mette hvad gør King Coat anderledes?

• #23   21. apr 2014 Fubert:

Jeg ved det faktisk ikke. Den tager selvfølgelig underulden. Jeg var overrasket over at Kaido faktisk nød den i modsætning til FURminatoren, som jeg jo ellers har sværget til siden den kom frem.

Men nu er jeg da lidt glad for at jeg måtte bruge King Coat istedet, for det NØD hun virkelig smiley

• #24   21. apr 2014 OK. Jeg må hellere lige se lidt nærmere på sådan en "fætter".

• #25   22. apr 2014 Jeg har også den der furminator, men jeg syntes ikke rigtig jeg kommer langt ud over og børste og børste, og jeg kan blive ved.

Men Mette, hvor mange blade skal der være på sådan en til en labrador?
    For kan se man kan vælge i mellem flere forskellige

• #26   22. apr 2014 Er det sådan en :

http://www.avifauna.dk/-p-9311.html

• #27   22. apr 2014 Jeg har 10 på min. Jeg vil ikke have dem for store.

• #28   22. apr 2014 Prøv med en pimpsten til pelsen

• #29   23. apr 2014 Øv de har kun den, men jeg må ned og se om den er så stor alligevel smiley

Kommentér på:
Hund fælder ekstremt meget

Annonce